تاریخ انتشاريکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
plusresetminus
حزب الله : مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه البرز رتبه دوم کشوری در تولید پنبه را دارد، گفت: البرز با تولید بیش از ۹۰ هزار تن تخم‌مرغ، ۱۱ درصد تولید کشور را در اختیار دارد.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۵۹۲
۱۱ درصد تخم‌مرغ کشور در استان البرز تولید می‌شود‌
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سیدمجید موسوی در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان البرز که صبح امروز در سالن همایش علوم دامی برگزار شد، با اشاره به اینکه 0.3 درصد سطح زیر کشت کشور در  استان البرز وجود دارد، اظهار داشت: با این مقدار 2 درصد از تولیدات کشور به سبب استفاده بهینه از آب و وجود مراکز تحقیقاتی و آموزشی در استان، در البرز تولید می‌شود. 
 
مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه البرز به واسطه عملکرد تولید خوب در کشور جایگاه برتر دارد، ادامه داد: استان البرز در کشور در بحث محصول گندم، جو و کلزا رتبه نخست را کسب کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه البرز رتبه دوم کشوری در تولید پنبه را دارد، بیان کرد: البرز با تولید بیش از 90 هزار تن تخم‌مرغ، 11 درصد تولید کشور را در اختیار دارد.
 
موسوی با بیان اینکه البرز در تولید شیر خام یکی از استان‌های موفق است که بزرگترین واحدهای گاو شیری با بیش از 12 هزار راس گله را دارد، اضافه کرد: البرز دارای 135 هکتار نهالستان با 14 میلیون نهال است که 18 درصد نهال کشور را به خود اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به اینکه البرز در تولید محصولات باغبانی جایگاه اول و دوم کشوری در تولید آلو، قارچ، هلو، گوجه سبز، گل لاله و قارچ خوراکی را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: برای این همایش 156 نمونه از شهرستان‌ها به ستاد استان معرفی شد که ساوجبلاغ با 30 درصد فراوانی، نظرآباد 21 درصد، کرج 20 درصد، فردیس 16 درصد، طالقان 7 درصد و اشتهارد 6 درصد شرکت کرده‌اند که در نهایت 48 نفر به عنوان نمونه شناسایی شد
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین