تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
plusresetminus
حزب الله : اظهارات و تصویر گریان مسئول امور انسانی سازمان ملل در یمن پس از عیادت از دانش‌آموزان زخمی جنایت اخیر عربستان در «ضحیان»، خشم و اعتراض دولت مستعفی یمن را برانگیخت.
۰
کد مطلب : ۱۷۵۹۹۲
خشم دولت مستعفی یمن از گریه مسئول سازمان ملل +عکس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، عیادت «لیز گراندی» فرستاده و مسئول امور انسانی سازمان ملل در امور یمن از دانش‌آموزان زخمی تحت درمان در بیمارستانی در استان صعده و از بازماندگان حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی در «ضحیان»، خشم و اعتراض دولت مستعفی یمن را برانگیخت.
 
به نوشته روزنامه سعودی «الریاض»، «معمر الأریانی» وزیر اطلاع‌رسانی در دولت مستعفی یمن گفته که این اقدام فرستاده و مسئول امور انسانی سازمان ملل و اظهارات او را محکوم می‌کند. او نماینده سازمان ملل را به طرفداری و جانبداری از «حوثی‌ها» متهم کرد.
 
وی مدعی شد: اظهارات گراندی و بازدیدش از شهرستان ضحیان در استان صعده، بار دیگر بیانگر جانبداری هیأت سازمان ملل در یمن از شبه‌نظامیان کودتاچی و اعتماد آن به اطلاعات گمراه‌کننده کودتاچیان بدون پرسیدن سوال از دولت قانونی یمن (اشاره به دولت مستعفی و مقیم ریاض) است.
 
وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن طی چند پست در شبکه اجتماعی توئیتر، با سرپوش گذاشتن کشتار دانش‌آموزان یمنی بدون ارائه هیچ توجیهی، از اینکه مسئول امور انسانی سازمان ملل، پیش از روشن شدن نتیجه تحقیقات درباره حادثه بازار «ضحیان»، با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرده، ابراز خشم کرد.
 
وی در ادامه این اظهارنظر گفت: چرا هماهنگ‌کننده امور انسانی در سازمان ملل به شهر الحدیدة یا تعز یا سایر مناطق که در آن‌ها شبه‌نظامیان الحوثی، مرتکب جنایت جنگی علیه شهروندان می‌شوند، سفر نمی‌کند.
 
خانم «لیز گراندی»، روز چهارشنبه از بیمارستانی که در آن دانش‌آموزان مصدوم یمنی بستری شده بودند، بازدید کرد، ولی نتوانست جلوی گریه خود را بگیرد و تصویر گریان او شبکه‌های اجتماعی را پر کرد. او با دیدن این دانش‌آموزان گفت: «آنچه بر سر آن‌ها آمده، تراژدی است و هرگز، هرگز، هرگز نمی‌توان برای این کار [عربستان]توجیهی داشت» (جزئیات بیشتر).
 
 
 
الأریانی مدعی شد هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن، بر اساس اطلاعات دولت مستقر در صنعاء و انصارالله یمن حکم صادر می‌کند.
 
الاریانی از حمله‌ای دفاع می‌کند که ائتلاف عربستان سعودی چهارشنبه دو هفته پیش به یک اتوبوس حامل دانش‌آموز در ضحیان در استان صعده در شمال یمن انجام داد و بیش از ۵۰ کودک دانش‌آموز را کشت.
 
بیشتر این کودکان کمتر از ۱۵ سال سن داشتند و با پایان دوره تابستانی آموزش قرآن راهی خانه‌های خود بودند که در بازار شهر ضحیان هدف حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند.
 
ائتلاف عربستان سعودی در واکنش به این حمله، ابتدا آن را «اقدام نظامی و مشروع» خواند، سپس جنبش انصارالله یمن را مسئول و مسبب این حادثه معرفی کرد.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین