تاریخ انتشارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
plusresetminus
حزب الله : آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی به تبیین اهمیت حجاب و عفاف در دین اسلام و لزوم مقابله جدی دولت و مردم با پدیده بدحجابی پرداخت.
۰
کد مطلب : ۹۲۱۰۹
با موج ضدحجاب مقابله شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان و مربیان مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانةالنبی(س) که در مدرسه‌ امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: دولت اگر نمی‌تواند حجاب را در کل جامعه گسترش دهد، چرا در این زمینه کم‌کاری و کوتاهی می‌کند، آیا مفاسد بی‌حجابی که طلاق و متلاشی شدن خانواده است، بر کسی پوشیده است؟

وی با تأکید بر ضرورت همکاری دولت برای ترویج و گسترش ححاب و عفاف در جامعه، گفت: از دولت و مسئولان در این زمینه مطالبه کنید و طلبکار باشید؛ زیرا برخلاف گفته آنها دولت می‌تواند با بخشنامه و توصیه در ادارات، بیمارستان‌ها، هواپیما‌ها و دیگر مراکز بر حجاب و عفاف تأکید کند؛ همان گونه که در صدا و سیما، حجاب لازم و ضروری رعایت می‌شود.

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی به همکاری و پشتیبانی علما و مراجع از گسترش حجاب و عفاف در جامعه اشاره و تأکید کرد: حجاب سمبل اسلام، نظام و اخلاق است؛ از این‌رو باید اسلامیت نظام حفظ و مشخص شود، دولت نیز باید همراهی کند، توصیه کند؛ در رسانه‌ها و دیگر مراکز نیز حرکت‌های جامع و مؤثر شروع شود؛ قبل از آن که بگویند دیگر نمی‌شود جلوی آن را گرفت.

این مرجع تقلید افزود: باید با موج ضد حجاب مقابله شود؛ زیرا حجاب یک مسأله سرنوشت ساز و مهم است و فقط جنبه فساد اخلاقی آن مطرح نیست؛ بلکه امروز جنبه سیاسی، مبارزاتی و دهن کجی به نظام نیز پیدا کرده‌ است.

وی گفت: حجاب از فروع دین است؛ اما امروز با آن معامله اصول دین می‌شود؛ یعنی اگر کسی بخواهد با اسلام مخالفت کند؛ با حجاب مقابله می‌کند؛ زیرا جنبه سیاسی پیدا کرده و دشمنان فهمیده‌اند که حجاب ضرورت دین است؛ از این‌رو به عنوان سمبل اسلام با آن به مبارزه برخاسته‌اند.

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با اشاره به سوره آل عمران در توصیه به مربیان حجاب گفت: از هجمه‌های دشمنان به حجاب نهراسید و استقامت بورزید؛ زیرا هر کار مهمی مشکلاتی دارد و در عین داشتن صبر و تقوا، آمادگی مقابله با دشمنان داشته باشید که امدادهای الهی نیز پشتیبان شما خواهد بود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «مخالفت با حجاب با اغراض مختلفی همراه است» گفت: حجاب در مرحله نخست باعث فساد اخلاقی در جامعه است و مسائل دینی را تضعیف می‌کند؛ اما در گام بعد با هدف سیاسی و دهن کجی به نظام، حجاب تضعیف می‌شود؛ چنان که برخی کشورهای اروپایی نیز با حجاب برخورد سیاسی کرده و با آن مقابله می‌کند.

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانةالنبی(س) گفتد: آمار فعالیت‌های مرکز ریحانةالنبی(س) نشان دهنده با برنامه بودن این مرکز است که امید است ذخیره آخرت شما شود.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام محمد مهدی ابراهیم‌پور، مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) گزارشی از عملکرد این مرکز ارائه داد و در پایان نیز از یکی از مربیان برتر حجاب با اهدای لوح تقدیری از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی تقدیر شد.
منبع : حوزه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین