تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
plusresetminus
حزب الله : معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج از تشکیل کمیته نما در مناطق مختلف شهرداری خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۸۴۳۵۲
ضرورت ارزیابی وضعیت نمای ساختمان‌های شاخص شهر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احدالله احمدی پرگو در حاشیه پنل تخصصی "نما" که با حضور شهردار کرج، اعضای شورای شهر و صاحب نظران این حوزه برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری کرج طی دوسال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه سیما و منظر شهری انجام داده که اجرای طرح جامع سیما منظرشهری یکی از آنها است.
 
وی افزود: امروز در جلسه‌ای که با معاون وزیر داشتیم مقرر شد در آینده‌ای نزدیک این طرح در شورای عالی شهرسازی مطرح و به محض تصویب، به شهرداری‌ها ابلاغ شود.
 
این مسئول با بیان اینکه با اجرای این طرح معضلات مربوط به نما و فضای بصری شهری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، گفت: ضوابط اجرایی این طرح نیز تهیه و به کمیسیون ماده پنج ارائه و ضمن تصویب، به مناطق مختلف شهرداری ابلاغ شده است.
 
پرگو بیان کرد: براساس این ابلاغیه مقرر شد تا یک کمیته نما در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج و یک کمیته در مناطق مختلف شهرداری تشکیل شود.
 
وی اظهار کرد: این کمیته موظف است تا ساختمان‌های شاخص را از لحاظ نما و فضای بصری مورد ارزیابی قرار دهد و دیگری موظف است تا تمامی ساختمان‌هایی که از شهرداری مجوز ساخت گرفته و در مرحله اجرا هستند را از لحاظ استانداردهای نما کنترل کند.
 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج در پایان با تاکید براینکه امیدواریم با اقدامات انجام شده فضای بصری زیباتری داشته باشیم، افزود: قصد داریم با ارسال لایحه‌ای به شورا و گرفتن مجوزهای لازم برای افرادی که در ساخت و سازها از نماهای مناسب و طراحی‌های زیبا استفاده می‌کنند، تشویقی در نظربگیریم.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین