تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
plusresetminus
حزب الله : نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به مردم ایران این نوید را می دهیم که مرزبانان ربوده شده در سلامت هستند و بزودی به خاک وطن باز می گردند.
۰
کد مطلب : ۱۸۴۸۵۷
آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی کرد شنبه شب در نشست اعضای شورای اداری و معتمدان و علمای شهرستان خاش بیان کرد: برای آزاد کردن گروگانهای اخیر که در مرز میرجاوه از سوی گروهک تروریستی ربوده شده اند، نمایندگان مردم در مجلس، مسئولان سیاسی، امنیتی، سپاه، علما و معتمدان و اقشار مختلف مردم پای کار هستند.
 
وی اظهار داشت: شماری از این مرزبانان ربوده شده در روزهای قبل آزاد شده اند که تلاش می کنیم بقیه این افراد نیز بزودی به میهن و آغوش گرم خانواده شان بازگردند.
 
به گزارش ایرنا ۲۴ مهرماه سال جاری ۱۲ نفر از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی لولکدان میرجاوه در جنوب شرق کشور توسط گروهک تروریستی جیش الظلم ربوده و به کشور پاکستان منتقل شدند. پنج نفر از این مرزبانان ۲۴ آبان ماه با پیگیری های ۲ دولت پاکستان و ایران آزاد و به ایران تحویل داده شدند، اما کماکان هفت نفر دیگر در اختیار این گروه تروریستی قرار دارند.
 
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش در نشست شورای اداری گفت: برای عزتمندی کشور تمام ارکان جامعه تلاش می کنند لذا تحریم های ظالمانه آمریکا و توطئه های دشمنان نمی تواند خللی در اراده مردم و مسئولان ایران ایجاد کند تا از مسیرهای توسعه و اهداف عالیه نظام دور بمانند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه در محورهای ارتباطی خاش به مقصد شهرهای همجوار حوادث فراوان و منجر به خسارت رخ می دهد، پیگیری برای دو بانده کردن این محورها مورد توجه است.
 
وی افزود: برای دو بانده کردن محور خاش به زاهدان افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان لازم است که خوشبختانه در روزهای اخیر کار اجرای ۴۵ کیلومتر از این محور در دولت تصویب شده و انتظار داریم در سریعترین زمان ممکن نیز کار تعریض جاده ها و رفع نواقص و نصب علائم و غیره نیز انجام شود.
 
کرد گفت: افزون بر ۷۰ درصد از سوانح رانندگی در سیستان و بلوچستان ناشی از بی دقتی و عدم رعایت اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی بوده که امیدواریم علما این فتوا را بدهند که سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر در این جاده های کم عرض خلاف شرع است.
 
وی افزود: استقرار پلیس و کنترل نامحسوس جاده ها برای مقابله با متخلفان و کاهش دادن خسارتهای ناشی از رانندگی پرخطر از ضرورت های اجتناب ناپذیر است.
 
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس تاکید کرد: در جهت ارائه خدمت به اقشار نیازمند کار اجرای طرح توزیع سبد کالا در دستور کار بوده و در روزهای اخیر نیز مجوز حمایت از یک هزار نفر در کمیته امداد را گرفتیم و در حوزه بهزیستی نیز افراد پشت نوبتی نداریم.
 
نماینده مردم خاش در مجلس اظهار داشت: مبحث ایجاد مناطق ویژه اقتصادی خاش و میرجاوه را با توجه به شرایط مرزی منطقه دنبال می کنیم.
 
کرد اظهار داشت: خط آهن در مسیر ایرانشهر به خاش و خاش به زاهدان و غیره نیز با قوت و سرعت و کیفیت بالا در حال کار است که امیدواریم در کمتر از یکسال دیگر شاهد افتتاح آن باشیم.
 
وی در دستور کار قرار داشتن پروژه آبرسانی از کارواندر به خاش، پروژه آبرسانی دشت آبخوان، پیگیری برای اجرای راههای مرزی روتک و گوهرکوه به بزمان و اجرای فاز ۳ کارخانه سیمان را از دیگر اولویت های شهرستان خاش عنوان کرد.
 
مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه مسجد جامع حنفاء، مدیران ادارات ارشاد، شرکت نفت، دانشگاه آزاد و نماینده شوراهای شهرستان خاش و نوک آباد هم به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
 
خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین