تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
plusresetminus
حزب الله:دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت که اجلاس مشورتی کنگره جهانی محبان اهل بیت با هدف بسترسازی برای احیای تمدن نوین اسلامی و ایجاد وحدت و انسجام اسلامی در مقابله با موانع و مشکلات جهان اسلام است.
۰
کد مطلب : ۱۶۲۳۵۶
هدف از اجلاس محبان اهل بیت، بسترسازی برای احیای تمدن نوین اسلامی است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دکتر علی‌اکبر ولایتی در نشست مشورتی کنگره جهانی محبان اهل بیت گفت:‌ این جلسه با هدف بسترسازی برای احیای تمدن نوین اسلامی با تکیه بر تعمیق شناخت و بصیرت نسبت به مبانی فکری و معرفتی اهل بیت (ع)، ایجاد وحدت و انسجام اسلامی در مقابله با موانع و مشکلات جهان اسلام و واکاوی و برجسته‌سازی نقاط مشترک فکری و عقیدتی محبان اهل بیت (ع) برای تقابل با اندیشه‌های انحرافی افراطی و تکفیری برگزار شد.

وی افزود: همانطور که مطلع هستید در دو ماه گذشته پس از این اجلاس تحولات عمیق و گسترده‌ای در جهان اسلام حادث شده است که مهم‌ترین این تحولات موارد زیر است: 1- ریشه‌کن شدن داعش در مناطق حساس جهان اسلام همانند سوریه و عراق 2- حمایت استکبار جهانی از سیاست تفرقه‌اندازی در کشورهای اسلامی 3- اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی 4- آگاهی و رشد روزافزون نخبگان جهان اسلام در شناخت دشمن و مبارزه با استکبار جهانی.

دکتر ولایتی تصریح کرد: با توجه به اوضاع موجود، ساماندهی فعالیت‌های کنگره محبان اهل بیت از اهمیت خاصی برخوردار است. برای دستیابی به این هدف تعیین شورای مرکزی برای کنگره جهانی محبان اهل بیت (ع) از اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است که این موضوع تنها با مشورت نخبگان و علاقه‌مندان به منهج اهل بیت در سراسر جهان امکان‌پذیر خواهد بود.

وی در معرفی برخی از نخبگان که توفیق دعوت از آنها پیش‌تر برای این مجمع میسر نشده بود تاکید و بر مشارکت کمیته‌های هفت‌گانه تصریح کرد و گفت: ‌موضوع ارتباط مستمر میان میهمانان کنگره و اعضای شورای مرکزی و همچنین محبان اهل بیت از موضوعات دیگر قابل طرح در این اجلاس مشورتی است.

منبع : آنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین