تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
plusresetminus
حزب الله : در حالی که کم بودن کارگردان‌های زن در جشنواره ونیز امسال با انتقاد روبه رو شده ولی بخش مستقلی از این جشنواره سعی کرد تا این کمبود را به شیوه خودش جبران کند.
۰
کد مطلب : ۱۷۵۷۵۸
سکوت فستیوال ونیز مقابل ادعاهای تبعیض جنسیتی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،هفتاد و پنجمین فستیوال فیلم ونیز هنوز پاسخی به نامه‌ای از سوی گروه‌های اروپایی حامی حقوق زنان نداده که از آلبرتو باربرا مدیر فستیوال ونیز و پائولو باراتا مدیر دوسالانه ونیز ‌خواسته‌اند به سرعت تلاش‌هایی انجام دهند تا با تبعیض جنسیتی ناشی از کمبود کارگردانان زن در بخش رقابتی این فستیوال مقابله کنند.
 
آلبرتو باربرا اصرار دارد همیشه فیلم‌ها را بر پایه شایستگی‌ انتخاب می‌کند، اما گروه‌های مختلف از جمله «زنان در عرصه فیلم‌ و تلویزیون جهانی» و «شبکه سمعی‌ و بصری زنان اروپایی» دیگر چنین حرفی را قبول ندارند. ادعای آنها این است که چنین حرفی ذاتا به این معناست که زنان فیلمسازان ضعیف‌تری هستند در حالی که تنوع و گوناگونی بیشتر باعث اصلاح سیستم ها خواهد شد.
 
اما روز یکشنبه، ونیز دِیز یا «روزهای ونیز» به عنوان یک فستیوال مستقل که در موازات جشنواره اصلی برگزار می‌شود، بیانیه خودش را منتشر کرد و گفت: این فستیوال پاسخ به اخطاری است که زنان انجمن‌های سمعی و بصری و شبکه‌های مختلف نسبت به کمبود حضور زنان کارگردان در هفتاد و پنجمین فستیوال ونیز مطرح کرده‌اند. در دفاع از آن‌ها، ما امسال یک بوکسور زن را روی پوسترمان قرار داده‌ایم.
 
جیورجیو ژوزتی مدیر «ونیز دیز» هم گفت این رویداد می‌تواند هرگونه نیاز برای گوناگونی را برآورده کند. او اضافه کرد: این هنر-صنعت تا حدود زیادی جایگاه خود را مدیون خلاقیت زنان است.
 
سال پیش از میان ۲۱ فیلم بخش رقابتی تنها فیلم «فرشته‌ها سفید می‌پوشند» ساخته ویوین کو ساخته یک کارگردان زن بود و امسال نیز به همان ترتیب جنیفر کِنت با فیلم «بلبل» تنها کارگردان زن حاضر در بخش اصلی ونیز است.
 
هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۹ آگوست تا ۸ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود گیرمو دل تورو رییس داوران بخش رقابتی است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین