تاریخ انتشارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
plusresetminus
حزب الله : رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه یا خوشبختانه ما خواب نمی‌بینیم و دنبال رمال و جن‌گیر هم نیستیم.
۰
کد مطلب : ۸۴۶۸۵
متاسفانه یا خوشبختانه ما خواب نمی‌بینیم و دنبال رمال و جن‌گیر هم نیستیم
 

وی افزود: مردم تفاوت زیادی بین این و آن قائل نیستند هر کس در هر سمتی، مخصوصا در سمت مجری عالی در کشور حضور دارد عمل او، رفتار،نگاه، برخورد و تعامل او به عنوان نمونه‌ای از برخورد و تعامل نظام، مردم تلقی می‌کنند. به همین دلیل اعمال و رفتار ما اهمیت خاص دارد. هم پای خودمان، هم پای شهرستانمان، هم پای کشورمان و هم پای نظام اسلامی حساب می‌شود.

رئیس جمهور با بیان این مطلب که دولت به عنوان نماینده مردم و به عنوان منتخب مردم در یک انتخابات رقابتی پرشور در خرداد 92 در دو سال قبل در 24 خرداد 92 این بار مسئولیت را بر دوش گرفت، اضافه کرد: قدرتی که در اختیار دستگاه اجرایی است یک امانت است، مردم این قدرت را با صندوق آراء به عنوان امانت 4 ساله در اختیار ما گذاشته است.

روحانی افزود: آن زمانی که این امانت را در اختیار ما می‌گذارند همه حرف‌های خودشان را زدند گفتند ما این قدرت را به شما می‌دهیم به شرط عدالت، به شرط اجرای قانون و تحقق قانون اساسی. مردم به ما در انتخابات گفتند انتظار ما از شما یک دولت متعادل و تعامل‌گرا؛ انتظار ما از شما آن است که اخلاق، راستگویی و امانتداری مدنظرتان باشد.

وی خطاب به فرمانداران و استانداران حاضر در مراسم گفت: همه شما این صدا را از مردم در انتخابات شنیدید، گفتند از اختلافات، دعواها خسته شدیم، از شعارهای بی‌محتوا خسته شدیم، ما ملت صلح، آشتی هستیم و می‌خواهیم با جهان تعامل سازنده داشته باشیم. در جامعه ما خواستار وحدت هستیم. اقوام و اقلیت‌ها باید احترام خود را داشته باشند. ما خواهان یک امنیت پایدار در ایران و منطقه هستیم و هیچ ندایی نبود که مخفی باشد. همه آشکار و با صدای بلند شنیدیم و در تمام سخنرانی‌ها آنگاه که من سخن از آشتی صلح و تعامل، رونق اقتصادی، نجات اقتصادی، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان مطرح می‌شد مردم با فریاد بلند آن را تایید می‌کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما امانتدار هستیم، اظهار داشت: ممکن است یک استاندار، فرماندار و وزیر نظرات فردی و شخصی داشته باشد اما ما به این سمت نیامده‌ایم تا نظرات شخصی و فردی‌مان را اعمال کنیم، در این جایگاه قرارنگرفته‌ایم که تمایلات جناحی‌مان را اعمال کنیم. ممکن است هر فردی به یک حزب و جناح و سمت و سویی تمایل داشته باشد اشکالی هم ندارد. این دولت شعارش دولت فراجناحی است اما وقتی بر روی صندلی استانداری، صندلی فرمانداری، صندلی وزارت، صندلی ریاست قرار گرفتیم باید حزب، جناح، تمایل شخصی، قومی و قومیتی را فراموش کنیم. خودمان هستیم و خدای خودمان و مسئولیت سنگین قانونی‌مان برای کشورمان و این عهد با مردم بود.

روحانی افزود: مردم با ما خویشاوندی نداشتند، مردم به دلایل واهی به ما رای ندادند بلکه بادقت رای دادند، انتخاباتی شگفت‌انگیز که آراء را ما در تهران، مرکز استان،شهر، روستا و حتی روستای کوچک پشت کوه همه را مشابه می‌دیدیم و این یک پیام عمومی از سوی کل ملت ایران بود.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین