تاریخ انتشاردوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
plusresetminus
حزب الله : سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال بعد از گذشت یک سال و نیم از فسخ یک طرفه قراردادش، ۱۴ هزار یورو به فدراسیون ایران پرداخت کرد و اینگونه پرونده این مربی آلمانی بسته شد.
۰
کد مطلب : ۱۶۶۸۵۷
باورمن بدهی ۱۴ هزار یورویی به بسکتبال ایران را پرداخت کرد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«درک باورمن» آخرین مربی آلمانی بسکتبال و آخرین مربی خارجی بود که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت. وی در یک مقطع هدایت ملی پوشان بسکتبال کشورمان را عهده دار بود اما نتوانست آنها را صاحب سهمیه المپیک ریو کند. بعد از آن و در آبان ماه سال ٩٤ وی طی مذاکرات جدید با مسئولان بسکتبال کشورمان متعهد به همکاری چهارساله با بسکتبال ایران شد و قرارداد جدید خود را بر این مبنا نهایی کرد.
 
با این حال باورمن آذرماه سال ۹۵ و در حالیکه فقط یک سال از قرارداد جدیدش با فدراسیون ایران می گذشت، اقدام به فسخ یک طرفه آن کرد تا بتواند تیم باشگاهی وورزبورگ را در بوندس لیگا  همراهی کند. 
 
بر همین اساس این مربی آلمانی محکوم به پرداخت جریمه به فدراسیون ایران شد. البته طبق قرارداد منعقد شده میان فدراسیون بسکتبال ایران و درک باورمن، هر دو طرف می توانستند اقدام به فسخ قرارداد کنند اما اگر باورمن به صورت یکطرفه اقدام به فسخ قراردادش می کرد باید مطابق یک ماه از حق قراردادش را به فدراسیون پرداخت می کرد و اگر فسخ قرارداد از طرف فدراسیون انجام می شد، فدراسیون باید مطابق با ۲ ماه از قرارداد به باورمن پرداخت می کرد. 
 
بر همین اساس فدراسیون بسکتبال همزمان با آغاز دوره مدیریت رامین طباطبایی در این فدراسیون، به طور جدی پیگیر پرداخت خسارت از طرف باورمن آلمانی شد و در نهایت این کار طی روزهای گذشته انجام شد. 
 
رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر گفت: طبق قرارداد باورمن باید به اندازه یک ماه از قراردادش را به فدراسیون پرداخت می کرد. این مبلغ ۱۴ هزار یورو  بود که اواخر هفته گذشته واریز شد. این مبلغ به حساب ما در بانک ملی هامبورگ واریز شد و ما همین از طریق این بانک در ایران آن را دریافت کردیم.
 
وی تصریح کرد: برای تسویه حساب با درک باورمن و بستن پرونده وی، قوانین حقوقی را به طور کامل بررسی کردیم و در نهایت به طور کامل طبق قراردادی که منعقد شده بود، عمل کردیم. در این زمینه با آژانسی که باورمن با آن همکاری دارد نیز وارد مذاکره شدیم و در نهایت از این طریق موفق به دریافت حق و حقوق فدراسیون شدیم. 
 
رئیس فدراسیون بسکتبال یادآور شد: این از معدود دفعاتی است که فدراسیون بسکتبال و در کل ورزش ایران در مورد یک پرونده که کار آن به مراجع بین المللی کشیده شده، موفق و پیروز می شود. به هر حال این حق فدراسیون بود که از باورمن خسارت بگیرد. برای رسیدن به این موفقیت قرارداد وی را خیلی دقیق بررسی کردیم و در نهایت مطلع شدیم که طبق یک بند و با وجود اختیاری که به این مربی برای فسخ قراردادش داده شده بود، می توانیم از وی طلب خسارت کنیم. 
 
به گزارش خبرنگار مهر، با پرداخت ۱۴ هزار یورو از سوی درک باورمن به فدراسیون بسکتبال ایران، پرونده این مربی آلمانی بعد از یک سال و نیم بسته شد. 
 
این در حالی است که در زمان ریاست محمود مشحون موضوع شکایت فدراسیون بسکتبال علیه با ورمن به مراجع حل اختلاف فیبا (BAT) مطرح شد اما رامین طباطبایی در حالی دی ماه سال گذشته ریاست فدراسیون بسکتبال را عهده دار شد که  پرونده «درک باورمن» یکی از پرونده های پر حرف و حدیث در این فدراسیون بود.
 
طباطبایی در هفته های نخست حضور در فدراسیون بسکتبال اعلام کرد که پرونده ای از باورمن ندیده است اما ادامه بررسی و پیگیری ها در این زمینه فدراسیون ایران را در مسیر تسویه حساب ۱۴ هزار یورویی با باورمن قرار داد؛ مبلغی که در نهایت هفته گذشته پرداخت شد.
 
درک باورمن در شرایطی خسارت مالی خود به بسکتبال ایران را پرداخت کرده که طی روزهای گذشته با تیم سیچوان چین وارد مذاکره شد و تا سال ۲۰۲۰ هدایت این تیم را عهده دار شد. سیچوان طی دو سال گذشته حامد حدادی را هم در اختیار داشت.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین