تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
plusresetminus
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

اطلس فرهنگی قرآنی در استان البرز تکمیل می‌شود

حزب الله : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه اطلس فرهنگی قرآنی استان باید تکمیل شود، گفت: اگر مجوزها بدون در نظر گرفتن اطلس ارائه شود، ممکن است در یک منطقه چند موسسه و در یک منطقه اصلا موسسه‌ای وجود نداشته باشد.
۰
کد مطلب : ۱۴۳۸۵۲
اطلس فرهنگی قرآنی در استان البرز تکمیل می‌شود

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغاتی اسلامی که صبح امروز در سازمان تبلیغات اسلامی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی سال 60 راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: این سازمان یک نهاد غیردولتی است و از امکانات اندکی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه تبلیغات اسلامی استان البرز در سال جاری 2 هزار و 244 خبر به مرکز ارائه داده است، ادامه داد: از مجموعه این خبرها 33 خبر به عنوان خبر اول و برتر انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی البرز در بین استانها  رتبه بین اول تا سوم از نظر فعالیت را دارد، بیان کرد: در فصل تابستان سال جاری 30 پایگاه هسته فرهنگی ویژه نوجوانان مقطع دبیرستان و 30 بوستان نماز ویژه نوجوانان راهنمایی با 180 کلاس با پوشش 5 هزار و 400 دانش‌آموز راه‌اندازی می‌شود. 

مسعودی با بیان اینکه با توجه به حوزه اقتصاد مقاومتی، از ظرفیت روحانیون مستقر خود در این طرح استفاده کرده‌ایم، اضافه کرد: در استان 83 روحانی مستقر و 6 روحانی از قم به استان اعزام می‌شوند.  

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان سال جاری، یک هزار و 260 روحانی به سراسر استان اعزام شده‌اند، عنوان کرد: در شهر کرج 564 مبلغ و 214 مبلغه اعزام شده‌اند. 

مسعودی با بیان اینکه اعزام در استان نسبت به سال‌های نخست تاسیس استان، 30 درصد رشد داشته است، افزود: این امر نشانگر اهتمام ویژه مردم به حوزه فرهنگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه در سال جاری 51 برنامه در دستور کار تبلیغات است، بیان کرد: 19 برنامه در معاونت فرهنگی،  23 برنامه قرآنی و 9 برنامه در حوزه توانمندسازی اقشار مختلف سازمان است.

وی با بیان اینکه در طرح قرآنی 1451 با ظرفیت 11 هزار و 324 نفر با حفظ سوره‌های ملک و واقعه زیرپوشش هستند، اضافه کرد: یکی از نکات مهم در حوزه نشر قرآن، بحث حفظ سبک زندگی قرآنی است که 320 نفر در کارگاههای سبک زندگی قرآنی شرکت کردند.

مسعودی با اشاره به شناسایی و احصا موسسات قرآنی بدون مجوز در استان، بیان کرد: یک هزار موسسه بدون مجوز در استان وجود دارد که 280 موسسه برای دریافت مجوز شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: موسسات با دریافت مجوز می‌توانند از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف شوند و وام دریافت کنند. 

مسعودی با اشاره به ویژگی‌های استان البرز، بیان کرد: در استان کلاس‌هایی تحت عنوان قرآن راه‌اندازی می‌شود اما فعالیت دیگر در آنجا انجام می‌شود که با اجرای طرح شناسایی موسسه‌ها، آسایش قرآنی ایجاد می‌شود. 

وی با بیان اینکه اموزش و پرورش استان نوجوانان نخبه بین 13 تا 18 سال را برای آموزش قرآنی معرفی می‌کند، افزود: مسابقه قرآنی بهار در بهار ویژه شرکت گاز البرز با حضور 380 نفر و برای ناجا دوره تربیت آموزش یار روخوانی و روان‌خوانی در ماه مبارک رمضان برگزار شد.
 
مسعودی با اشاره به اینکه اطلس فرهنگی قرآنی استان باید تکمیل شود، بیان کرد: اگر مجوزها بدون در نظر گرفتن اطلس ارائه شود‌، ممکن است در یک منطقه چند موسسه و در یک منطقه اصلا موسسه‌ای وجود نداشته باشد که باید در اطلس ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه صدا و سیما گروه مستند‌ساز استان 7 برنامه آماده کرده است، ادامه داد: 2 برنامه ویژه شهیدان مدافع حرم سلمانیان و تمام زاده بوده که از شبکه یک سیما و افق پخش شده است.

مسعودی با اشاره به اینکه در البرز 3 هزار هیئت ساماندهی شده است، گفت: در البرز بیش از 200 موسسه قرآنی دارای مجوز و 5 انجمن اسلامی وجود دارد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین