تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
plusresetminus
رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اینکه عملکرد دختران شمشیرباز در مسابقات قهرمانی آسیا ملاک اعزام‎شان به بازی‎های آسیایی است، ابراز امیدواری که این مهم محقق شود.
۰
کد مطلب : ۱۶۷۰۵۴
امیدوارم دختران شمشیرباز مجوز بازی‎های آسیایی را بگیرند

فضل الله باقرزاده  با بیان اینکه از رشته شمشیربازی، اعزام تیم های اسلحه سابر و اپه مردان به بازی های آسیایی قطعی شده است، گفت: تصمیم گیری در مورد سایر اسلحه ها و اینکه به این بازی ها اعزام بشوند یا نه به عملکرد آنها در مسابقات قهرمانی آسیا منوط شده است. 
 
وی با بیان اینکه ظاهرا تا هفته اول تیرماه باید ترکیب کاروان ایران در بازی های آسیایی به برگزارکنندگان این بازی ها اعلام شود، یادآور شد: مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا ۲۵ خردادماه در تایلند آغاز می شود. نتایجی که دختران شمشیرباز ما در این رقابت ها کسب می کنند ملاک تصمیم گیری نهایی برای اعزام آنها به جاکارتا است. در مورد اسلحله فلوره پسران هم بر اساس نتایج به دست آمده در همین مسابقات باید تصمیم گیری نهایی را داشته باشیم. 
 
رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری اینکه حضور دختران شمشیرباز در بازی های آسیایی مربوط به پیش از انقلاب اسلامی می شود و آنها بعد از انقلاب اسلامی حضوری در این بازی ها نداشتند در مورد پیش بینی خود از عملکرد بانوان شمشیرباز در مسابقات قهرمانی آسیا و اینکه «آنها می توانند مجوز حضور در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ را کسب کنند؟»، توضیح داد. 
 
وی در این رابطه تصریح کرد: بانوان شمشیرباز طی ماه های گذشته اردوها و تمرینات خوبی را سپری کردند. از هفته آینده هم دور جدید تمرینات شان آغاز می شود. طی این مدت از مربیان خوبی در کنار دختران شمشیرباز استفاه کردیم تا بتوانند به بهترین سطح آمادگی ممکن دست یابند. حتی از مدیر تیم مردان هم برای برنامه ریزی در این بخش استفاده کردیم. 
 
باقرزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر تیم سابر دختران ایران رنکینگ هفتم آسیا را در اختیار دارد و در رنکینگ جهانی هم صاحب جایگاه ۲۵ است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش و برنامه ریزی های فدراسیون بر این اسا س بوده که دختران بتوانند امسال مجوز حضور در بازی های آسیایی را کسب کنند. حتی در برنامه آنها، اعزام به مسابقات جهانی را هم لحاظ کرده ایم. موضوع مهم این است که خود دختران هم برای این مهم انگیزه زیادی دارند. 
 
رئیس فدراسیون شمشیربازی در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت تیم های مردان توضیح داد و گفت: تیم سابر ایران که در بهترین شرایط ممکن دارد و حتی روی مدال انفرادی یا تیمی این تیم حساب شده است. بی شک مهمترین حریف مان در بازی های آسیایی کره جنوبی خواهد بود. طی چهار سال گذشته ۴ بار با کره ای ها دیدار داشتیم. یک برد و سه باخت نتیجه مجموع این چهار دیدار برابر کره جنوبی بوده است. برای بازی های آسیایی اما تمام تلاش ما این است که پیروز باشیم و نتیجه بگیریم. 
 
وی همچنین در مورد شرایط تیم اپه، دیگر تیم اعزامی شمشیربازی ایران به بازی های آسیایی گفت: شرایط این تیم هم خوب است. اواخر سال گذشته تیم اپه ایران در جام جهانی ایتالیا عملکرد خوبی داشت و توانست دو تیم مطرح چین و ژاپن را شکست دهد. امیدوار هستیم که این تیم هم در بازی های آسیایی و در بخش انفرادی یا تیمی صاحب مدال شود. 
 
نایب رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در مورد فعالیت های این کمیته گفت: هیات اجرایی که منظم و طبق برنامه نشست های خود را پیگیری می کند. خوشبختانه با حضور صالحی امیری و مدیریت همه جانبه ای که وی دارد، برنامه ها و فعالیت ها خیلی منظم تر پیش می رود. موضوع مهم در دوره مدیریت صالحی امیری مربوط به افزایش بودجه کمیته ملی المپیک می شود که در بودجه تخصیصی این کمیته به فدراسیون ها هم تاثیر خوبی داشته است. در هر صورت امید می رود تا با چنین مدیریتی ورزش ایران خیلی محکم تر از همیشه درمیادین بین المللی حاضر شود. 
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین