تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
plusresetminus
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: تا ۳۰ سال آینده از هر سه نفر از جمعیت کشور یک نفر سالمند خواهد بود.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۵۵۶
کسی به فکر دوران پیری دهه شصتی‌ها هست؟

اسدالله حیدری  اظهار کرد: طی ۳۰ سال آینده بیش از ۳۰ درصد جمعیت ایران را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل خواهند داد و این به آن معناست که از هر سه نفر یک نفر سالمند خواهد بود.
 
وی ادامه داد: بر این اساس برای اینکه این مساله به چالش تبدیل نشود باید برنامه‌ریزی داشته باشیم چون همین حالا هم وضعیت سالمندی در کشور خوب نیست.
 
حیدری افزود: متأسفانه امکانات اجتماعی و برنامه مدونی برای سالمندان وجود ندارد و ما باید به دنبال راهکار برای ایجاد شرایط مناسب زندگی برای آنان باشیم.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: هر چند ۱۰ درصد جمعیت جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند ولی این آمار در البرز کمتر است و بر این اساس می‌توان گفت البرز جزو استان‌های جوان است. بر اساس سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ جمعیت البرز دو میلیون و ۷۱۲ نفر تخمین زده شده که ۲۴۱ هزار و ۷۷۵ نفر سالمند ۶۰ سال به بالا هستند.
 
حیدری با اشاره به وضعیت امید به زندگی در البرز گفت: امید به زندگی در استان برای مردان ۷۴.۴ و برای زنان ۷۸ سال است.
 
مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به پیر و جوان‌ترین شهرستان‌های استان افزود: ۱۸ درصد جمعیت طالقان و ۴.۳ درصد اشتهارد پیر هستند و با این اوصاف باید گفت طالقان پیرترین و اشتهارد جوان‌ترین شهرستان‌های استان هستند.
 
وی اضافه کرد: سیاست سازمان بهزیستی به عنوان دبیرخانه شورای سالمندی، بر مبنای نگه داشتن سالمند در منزل است که باعث استحکام خانواده می‌شود.
 
حیدری اضافه کرد: تکریم سالمند هم به لحاظ فرهنگی و هم مذهبی توصیه شده و ما نیز تمام تلاشمان بر این است که خدمات سالمندان را به منزل ببریم تا اینکه مقیم در مراکز نگهداری از سالمندان شوند. در حال حاضر سه هزار و ۲۵۰ سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند که هزار و ۲۶۰ نفر از خدمات مراکز روزانه و شبانه روزی این نهاد برخوردار هستند.
 
وی با اشاره به نبود خانه امید در استان افزود: خانه‌های امید مراکزی فرهنگی و اجرایی برای انجام امورات مربوط به سالمندان هستند. خانه‌های امید به عنوان پاتوقی برای شهروندان تلقی می‌شوند و باید با تخصیص اعتبار و امکانات مناسب، شرایط راه‌اندازی آنها فراهم شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین