تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
plusresetminus
حزب الله : مدیر منطقه 6 شهرداری کرج از ضرورت مصرف علمی آب با رویکرد بهینه سازی در مصرف آن در فضاهای سبز شهری خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۵۰۸۶۳
مصرف بهینه آب در فضای سبز شهری باید به عنوان یک اصل و ضرورت رعایت شود

 


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی سلطانی مقدم در گفتگو با خبرنگار با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور به دلایل گوناگون از قبیل رشد جمعیت، پیشرفت صنعت و داشتن آب و هوای خشک ونیمه خشک افزود: بحران آب مسئله روز می باشد و بر اساس آمار و اطلاعات موجود، مصارف عمومی و شهری سهم قابل توجهی از مصارف آب رابه خود اختصاص داده است و یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آب در شهرها، فضاهای سبز هستند.

سلطانی مقدم اظهار داشت: هر چند فضاهای پیرامون شهری امروز به عنوان یکی از اساسی ترین الزامات گریز ناپذیر در راستای تامین و ارائه خدمات به شهر نشینان محسوب می شود.اما وجود محدودیت و پرهزینه بودن تامین توزیع و آبیاری چنین فضاهایی از جمله مسائل و عوامل بازدارنده و محدود کننده در ایجاد و بهره برداری پایداری از آنها بوده و هست.

مدیر منطقه 6 شهرداری کرج بیان کرد: در اکثر فضاهای سبز پیرامون شهری موجود در منطقه چگونگی تامین و توزیع آب در فضاهای سبز و ابعاد اقتصادی و عملیاتی مرتبط به آن مهمترین چالش در نگهداری و استمرار بهره برداری از آنها است.

وی گفت: در همین راستا بیش از دوهزار و 800 متر لوله گذاری قطره ای واقع در بلوار شهید بهشتی و بلوار خوارزمی حصارک اجرایی شد و همچنین بیش از 400 متر مربع چمن در بلوار شهید بهشتی توسط عوامل منطقه حذف شد.

این مسئول همچنین خاکریزی و آماده سازی حدود یک هزار متر مربع باغچه واقع در پارک کوثر، حاشیه بلوار ظفر و حصارک بالا خبر داد و گفت: بیش از یک هزار و 600 مترمربع گلکاری در بلوار شهید بهشتی، پارک حاشیه بلوار ظفر و پارک کوثر اجرایی شد.

 مدیر منطقه 6 شهرداری کرج، کاشت بیش از 210 درخت و درختچه جدید در بلوار پرستارو آزادسازی بیش از 100 اصله طوقه واقع در خیابان یکم شاهین ویلا را از اقدامات منطقه در این راستا عنوان کرد.

وی همچنین آماده سازی بیش از 200 متر مسیر لوله گذاری و حدود 500 متر مکعب نخاله کشی در میانجاده و اجرای 120 متر مربع ریگلاژ و خاکبرداری در سطح منطقه خبر داد.

 علی سلطانی مقدم هدف از این اقدامات را توزیع و مصرف بهینه آب برای فضاهای سبز عنوان کرد و خاطر نشان کرد: منطقه 6 شهرداری کرج سعی دارد با مطالعه و بازبینی روش های سهل الوصول و کم هزینه راهی مناسب جهت صرفه جویی در مصرف آب با حفظ کیفیت و شادابی فضای سبز ارائه دهد.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین