تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
plusresetminus
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی عربستان درباره وضعیت حقوق بشر در سوریه واکنش نشان داد.
۰
کد مطلب : ۱۸۵۶۶۷
واکنش سوریه به پیش‌نویس قطعنامه عربستان در مجمع عمومی سازمان ملل
 ‌به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در پنجاه و پنجمین نشست کمیته‌ سوم حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت‌: سوریه با سیاسی کردن بند وضعیت حقوق بشر و متوسل شدن برخی هیات‌های دائم به مطرح کردن پیش نویس قطعنامه‌هایی که کشورهای عضو را هدف قرار می‌دهد، مخالف است. این پیش نویس ها تنها به دلایل سیاسی ارائه می‌شوند و واقعیت این است که محتوای پیش نویس قطعنامه عربستان ناهماهنگ است و حقایق را نادیده گرفته و چهره دولت سوریه و نهادهای قانونی آن را خدشه‌دار می‌کند. عربستان هیچ‌گونه صلاحیت حقوقی و اخلاقی برای ارائه چنین پیش‌نویسی ندارد.
 
بشار جعفری تأکید کرد: عربستان از زمان تأسیس نه پارلمانی داشته نه قانون اساسی و نه انتخاباتی بلکه تنها به سرکوب شهروندان و ظلم به زنان و اقلیت‌ها پرداخته است. ریاض اخیرا از یکی از مقرهای دیپلماتیک خود برای قتل و قطعه‌قطعه کردن جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد خاندان آل سعود استفاده کرد.
 
وی افزود: جای تعجب دارد که تعدادی از کشورهای عضو که خود از اعضای ائتلاف بین‌المللی آمریکا هستند، این پیش نویس قطعنامه را ارائه می‌کنند؛ ائتلافی که مرتکب بدترین جنایت‌ها شده و حقوق بشر را در سوریه نقض کرده است. این ائتلاف شهر رقه را ویران کرده و هزاران تن از ساکنان آن را که اجسادشان هم چنان در زیر آوارها باقی‌ مانده به قتل رسانده است. این کشورها همچنین پل‌ها، زیر ساخت و نیروگاه‌های کشورمان را ویران کرده‌اند.
 
الجعفری خواهان هوشیاری نسبت به اقدامات برخی از کشورهای عضو برای سیاسی کردن مکانیزم حقوق بشر و به کارگیری آن به عنوان ابزاری برای فشار بر دیگر کشورها شد.
 
الجعفری گفت‌: رای گیری درباره این پیش نویس اقدامی خصمانه علیه دولت سوریه است و دمشق هرگز از حقوق خود مربوط به حاکمیت ملی و اتخاذ اقدامات علیه کسانی که این پیش نویس را ارائه و به آن رای می‌دهند، کوتاه نخواهد آمد.
 
وی ادامه‌ داد: من به عربستان و کشورهای عربی دیگر که این پیش نویس قطعنامه را تهیه کرده‌اند، پیوستن اسرائیل به آنها را تبریک می‌گویم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین