تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
plusresetminus
حزب الله : مرجع تقلید شیعیان گفت: ایام اعتکاف فرصت خوبی برای خلوت جوانان با خدا و کسب معرفت است و ارکان انقلاب اسلامی در این ایام باید برای جوانان تشریح شود.
۰
کد مطلب : ۸۱۱۵۶
ارکان انقلاب اسلامی در ایام اعتکاف برای جوانان تشریح شود
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،آیت الله العظمی نوری همدانی که به عنوان سخنران افتتاحیه همایش سراسری دست اندرکاران برگزاری اعتکاف در سراسر کشور، سخن می‌گفت، با تاکید بر اهمیت اعتکاف و حضور جوانان در بین معتکفین اظهار داشت: در اسلام به نیروی جوان اهمیت زیادی داده شده است و از پیامبر(ص) نقل شده است که جوانان با ما همراهی کردند و عهد و پیمان بستند اما پیرها با ما مخالفت کردند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان مثال‌های از سپردن امور به جوانان توسط پیامبر اسلام(ص)، افزود: رسول خدا(ص) در مواقع مختلف  به جوانان مسئولیت سپرد که سپاه اسامه از آن جمله است که برای جنگ روم، به وی مسئولیت سپرده شد و یکی از کارهای شما عزیزان دست اندرکار اعتکاف این است که جوان‌های ایثارگر به ویژه آن‌هایی که در عرصه جنگ خون دادند را مطرح کنید.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به نیاز دائمی مردم به راهنمایی و هدایت تصریح کرد: دین با محتوای عالی و اخلاقی ای که دارد، در جهان به سبب بی خبر بودن عده زیادی از مردم از محتوای آن، حاکم نیست و باید این دین با تمام ابعاد به دنیا شناسانده شود.

وی تاکید کرد: قرن‌ها دشمنان اسلام تلاش کرده‌اند که دین را به حاشیه ببرند و نسبت به اسلام دروغ پراکنی کرده‌اند. گاهی گفتند که دین اسلام به اغنیا توجه دارد و فقرا را در نظر نمی‌گیرد یا گفتند که اسلام دینی است که به مردان توجه دارد یا اسلام 1400 سال قبل توانایی حل مشکلات امروز را ندارد و در نهایت گفتند که دین افیون توده‌هاست این در حالی است که ما طرفدار اسلامی هستیم که رهبر کبیر انقلاب اسلامی آن را زنده کرد.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن، اظهار داشت: آن‌ها خود به یمن و بحرین حمله می‌کنند و وقتی ما موضع می‌گیریم، می گویند شما در کار این‌ها دخالت نکنید این در حالی است که در اسلام حمایت از مظلوم به شدت مورد تاکید قرار گرفته است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جنبه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی اسلام، خاطرنشان کرد: معارف اسلامی در زمینه‌های مختلف در اسلام موجود است و در این زمینه رساله حقوق امام سجاد(ع) مطرح است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که برنامه‌های اعتکاف نباید به قدری فشرده باشد که جوانان را از انجام اعمال و عبادت و خلوت با خداوند، باز دارد، تصریح کرد: باید ارکان انقلاب اسلامی برای جوانان بیان شود که نخستین رکن آن اسلام ناب است که توسط امام خمینی(ره) زنده شد و از این رو من مطالعه صحیفه نور را به همه معتکفین توصیه می‌کنم. افکار امام راحل و روش ایشان در صحیفه نور آمده است و دفتر تبیان نیز سرمشق دیگری برای جوانان است.

وی افزود: وصیت نامه الهی سیاسی امام راحل نیز بسیار مهم است و حاصل تجربه‌های ایشان است. امام خمینی(ره) جهادگر قدرتمندی بود که فریاد همه مستضعفان را در دل داشت و از این رو وصیت نامه ایشان رکن دیگر انقلاب اسلامی است.  ایشان انقلابی را به وجود آورد که روز به روز وسعت پیدا می‌کند و جهان را در می‌نوردد و حاصل این تجارب به عنوان وصیت نامه نوشته شده است که باید به آن دقت شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین