تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
plusresetminus
حزب الله: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: توسعه گردشگری زمینه ساز رونق اقتصادی است از این رو استان البرز با چنین قابلیت‌هایی می‌تواند نبض تپنده گردشگری و بستر قابل اعتماد و اتکایی برای بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری باشد.
۰
کد مطلب : ۱۹۲۶۳۲
توسعه گردشگری البرز زمینه‌ساز رونق اقتصادی استان است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی درویش پور ظهر امروز در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز با بیان اینکه البرز را به زیبایی‌های کم نظیر، شرایط اقلیمی ممتاز، منابع آبی منحصر بفرد، رونق صنعت و خاک حاصلخیزش می شناسند، اظهار داشت: این استان ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی دارد. 
 
وی ادامه داد: البرز با طالقان زیبا و طبیعت بکر و رودخانه های پرآب، ساوجبلاغ از شهر تا تک تک روستاها و تپه های تاریخی که بیش از 7 هزار سال قدمت دارد، اشتهارد با دشت‌های بی نظیر که بهترین موقعیت را برای رصد ستارگان فراهم می‌کند، نظرآباد سرشار از ذوق و هنر با محوطه 9 هزار ساله ازبکی که خشتی از آن در مقر سازمان ملل نگهداری می‌شود، فردیس که بیش از مساحتش آثار و ابنیه تاریخی دارد و کرج که از گذشته به نگین سبز شهرت دارد، در کشور شهره است.
 
درویش پور گفت: وجود تمامی این ظرفیت‌های طبیعی بیانگر این است که ما می‌توانیم منطقه را به عنوان یک فرصت و قطب گردشگری با جاذبه‌های کم نظیر معرفی کنیم.  
 
    بیشتر بخوانید
 
        شبکه پایداری در استان البرز در حوزه ارتباطات وجود دارد
 
        حریم راه‌های استان  البرز با حضور راهداران پاکسازی می‌شود
 
        البرز|200 میلیون تومان اعتبار برای احداث سالن چند منظوره در روستای حسنکدر اختصاص یافت
 
وی با اشاره به اینکه نوروز در طول 3 هزار سال کمرنگ نشده و این نشان‌دهنده درون مایه آن است، افزود: نوروز در میان قرون و اعصار کمرنگ نشده و به دلیل ریشه، غنا و درون مایه خود از محبوب ترین آیین بین المللی محسوب می‌شود که مرزها را درنوردیده و پیشگام طراوت، شادکامی و زندگی است، از دل این بخش‌ها مانیفست نانوشته‌ای ارائه می شود که حاصلش صلح و دوستی ملت‌ها است.
 
معاون استاندار البرز اضافه کرد: زمانی که نوروز می تواند بهانه ای برای همدلی و زمینه ساز صلح، آشتی، امنیت و دوستی و بستر گردهمایی اقوام و ملت‌ها شود، باید آن را ارج نهاد.
 
وی با تاکید بر اینکه بخش مهم گردشگری زیرساخت آن است، گفت: جریان‌سازی و هدایت ظرفیت‌ها برای بهره‌برداری مطلوب در جهت ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است که باید این اقدام را با برنامه‌ریزی دقیق دنبال کنیم.
 
درویش پور افزود: هر ساله حدود 30 میلیون گردشگر از استان البرز گذر می‌کنند و باید به نوعی برنامه‌ریزی کنیم که گردشگران البرز را مقصد سفر خود بدانند و تنها به گذر از این استان زیبا و جاذب بسنده نکنند.
 
وی با اشاره به اینکه هر شهرستان فراخور شرایط خود باید برنامه ویژه‌ای در حوزه گردشگری داشته باشد تا بتوان اقدامی اثرگذار انجام داد، عنوان کرد: برای رونق صنعت گردشگری و نشاط اجتماعی لازم است شهرداری، ادارات کل میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی پای کار باشند تا بتوانیم این ظرفیت بالقوه را بالفعل کرده و جریان‌سازی مناسب داشته باشیم.
 
معاون استاندار البرز گفت: توسعه گردشگری زمینه ساز رونق اقتصادی است از این رو استان البرز با چنین قابلیت‌هایی می‌تواند نبض تپنده گردشگری و بستر قابل اعتماد و اتکایی برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری باشد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین