تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
plusresetminus
حزب الله : با پایان زمان ثبت نام تیم های قاره‌ای و بین المللی دوچرخه سواری در فدراسیون جهانی، تنها سه تیم از ایران برای حضور در میادین بین المللی اعلام آمادگی کرده اند اما ثبت نامشان قطعی نیست.
۰
کد مطلب : ۱۸۲۸۳۱
حضور احتمالی تنها سه تیم در تورهای خارجی دوچرخه سواری!
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تیم های باشگاهی رشته دوچرخه سواری برای ثبت امتیازات خود در رنکینگ فدراسیون جهانی و حضورشان در تورها یا مسابقات آسیایی و بین المللی باید با پرداخت مبلغ ۲۶۰۰ یورو در UCI ثبت نام کنند. زمان ثبت نام تیم های باشگاهی قاره ای در سایت فدراسیون جهانی برای حضور در مسابقات سال ۲۰۱۹ و رنکینگ آن به اتمام رسیده است. 
 
در سال ۲۰۱۸ شش تیم از ایران شامل شهرداری تبریز، مس کرمان، پیشگامان کویر یزد، امیدنیای مشهد،  DFT  و GUN  تبریز برای حضور در میادین مختلف به عنوان تیم های قاره ای ایران در فدراسیون جهانی ثبت نام کرده بودند اما عملا به دلیل مشکلات مالی و ارزی در بسیاری از مسابقات حضور نیافتند.
 
تیم پیشگامان کویر یزد که چند سالی عنوان برترین تیم باشگاهی حاضر در تورهای آسیایی را از آن خود کرده بود چند ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ را به دلیل دوپینگ دو عضو تیمش در محرومیت سپری کرد. اما پس از آن به دلیل مشکلات مالی و ارزی قید بسیاری از سفرها و حضور در تورهای آسیایی را زده تا در رنکینگ فدراسیون جهانی در سال ۲۰۱۸ به رتبه دوازدهمی قاره آسیا سقوط کند!
 
اوضاع مابقی تیم ها هم به این شکل است. دو تیم مس و امیدنیای مشهد که چند روز قبل به تور سینکاراک اندونزی سفر کرده بودند مجوزشان از سال ۲۰۱۸ بوده اما امتیازشان در رنکینگ سال ۲۰۱۹ ثبت خواهد شد. 
 
ظاهرا نه تنها مهلت اعلام آمادگی تیم ها به فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان به پایان رسیده بلکه زمان ثبت نام آنها در فدراسیون جهانی نیز تمام شده است.
 
تنها سه تیم شهرداری تبریز، سورن و سپاهان اصفهان آمادگی خود را اعلام کرده اند اما ثبت نام خود را در فدراسیون جهانی قطعی نکرده اند. تا الان هم تیم چون پیشگامان کویر یزد نیز برای ثبت نام اعلام آمادگی نکرده و معلوم نیست که قصد حضور در میادین خارجی را دارد یا خیر!
 
نوید کثیریان رئیس کمیته بین الملل فدراسیون دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار مهر، در این خصوص گفت: ما طی نامه ای از فدراسیون جهانی مهلت گرفته ایم. در این درخواست، زمان مشخص نشده و فعلا تیم ها برای تامین مبلغ ثبت نام مهلت دارند. فکر می کنم تا هفته آینده تکلیف تیم های قاره ای مشخص می شود.
 
وی ادامه داد: تنها تیم هایی از سوی فدراسیون جهانی، قاره ای هستند که مراحل ثبت نام و واریز حق ثبت خود را انجام داده باشند. این سه تیم نیز آمادگی خود را اعلام کرده اند اما قطعیت حضورشان در لیست تیم های قاره ای بسته به قطعی شدن ثبت نامشان دارد. 
 
سال ۲۰۱۹ برای دوچرخه سواری جهان مهم است. برای کشورهایی مانند ایران کسب امتیاز و قرار گرفتن در بین سه تیم اول قاره به لحاظ کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ اهمیت بسزایی دارد. دوچرخه سواری ایران سالهاست به دلیل کسب رتبه اول آسیا در رنکینگ جهانی، سه سهمیه کامل بخش جاده بازیهای المپیک را از آن خود کرده است. 
 
بخش عمده ای از این امتیازات از طریق حضور تیم های باشگاهی در تورهای مختلف بدست می آمد و در صورت عدم حضور باشگاه ها در مسابقات بین المللی امتیازات تیم ملی ایران هم در رنکینگ آسیا کاهش می یابد. ایران در پایان رنکینگ سال ۲۰۱۸ در بین کشورهای آسیایی رتبه ششم را داشت و در اولین ماه محاسبه امتیازات سال ۲۰۱۹ در رده سوم آسیاست. 
 
به نظر می رسد مسائل مالی و ارزی فشار زیادی را روی تیم های باشگاهی  و مجموعه فدراسیون دوچرخه سواری وارد کرده است. اردوهای تدارکاتی و اعزام های ملی و تیم های باشگاهی کمرنگ شده و این مسئله می تواند زنگ خطری باشد برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در بخش جاده!
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین