تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
plusresetminus
حزب الله : رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح زوج و فرد در سال آینده مانند سال جاری خبر داد و گفت: سهمیه اقشار مختلف برای ورود به طرح ترافیک به جای خود باقی است.
۰
کد مطلب : ۱۵۹۸۳۷
طرح زوج و فرد در سال ۹۷ تغییر نمی کند/ سهمیه طرح ترافیک پابرجاست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سردار محمدرضا مهماندار در خصوص طرح زوج و فرد در سال آینده گفت: طرح زوج و فرد بدون هیچگونه تغییری در سال ۱۳۹۷ مانند سال جاری اجرا خواهد شد. سهمیه‌های اقشار مختلف برای ورود به طرح ترافیک نیز در جای خود باقی خواهد ماند. مسئله‌ای که اکنون داریم روی آن کار می‌کنیم، بحث نحوه پرداخت است که حتماً به نفع مردم خواهد بود.
 
وی درباره نحوه اجرای طرح زوج و فرد و طرح ترافیک در سال ۱۳۹۷ گفت: در دو سه هفته‌ اخیر که بحث طرح ترافیک و زوج و فرد و تغییرات آن مطرح شد، ذهن خیلی از همشهریان مشوش شد و نگران شدند که چه اتفاقی قرار است رخ دهد. این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهم که همه دستگاه‌های مسئول اعم از پلیس، شهرداری، وزارت کشور، مهم‌ترین دغدغه‌شان آسایش مردم است و نباید هیچ طرحی، اجرا شود که به مردم فشار مضاعفی بیاورد یا دغدغه‌ای را به دغدغه‌های آن‌ها اضافه کند. دلیل این همه کار کارشناسی و طولانی شدن موضوع هم رفع همین نگرانی‌ها و دغدغه‌هاست.
 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این رابطه افزود: هنوز هیچ چیزی نهایی نشده است، اما داریم روی آن کار کارشناسی انجام می‌دهیم. تا کنون اجرای این طرح در حوزه زوج و فرد منتفی شده است و در سال ۱۳۹۷ هم مانند سال جاری این طرح بدون هیچ گونه تغییری اجرا خواهد شد. ما چند شرط گذاشتیم و الزاماتی را برای اجرای این طرح مطرح کردیم. البته همه دست اندرکاران نیز نگران بودند که باید الزاماتی رعایت شود. ما تأکید داریم که هر گونه تغییر نباید میزان ترافیک تهران را در محدوده طرح ترافیک افزایش دهد. مورد دوم این است که آلودگی تهران نباید افزایش یابد و موضوع سوم نیز این است که اگر قرار است طرحی اجرا شود، حتماً باید سازوکارهای اجرایی آن فراهم شود مانند نصب دوربین‌ها و امکاناتی که بتوانیم نحوه اجرای آن را مدیریت کنیم. معتقدیم که هر گونه محدودیت باید راهکار جدیدی را نیز به مردم ارائه دهد.
 
مهماندار  درباره سهمیه اقشار مختلف برای ورود به طرح ترافیک اظهار داشت: در مورد طرح ترافیک سهمیه‌هایی نیز وجود داشت که به بعضی از اقشاری که ضرورت ایجاب می‌کرد وارد طرح شوند داده می‌شد، مانند خبرنگاران که برای تهیه خبر و پزشکان که برای مراجعه به بیمارستان نیازمند ورود به محدوده طرح ترافیک بودند و همچنین جانبازان محترم. طبق توافقی که صورت گرفته این سهمیه‌ها در جای خود باقی خواهد ماند. مسئله‌ای که اکنون داریم روی آن کار می‌کنیم، بحث نحوه پرداخت است که حتماً به نفع مردم خواهد بود. اقشاری که سهمیه ورود به طرح ترافیک داشتند، به جای اینکه در ابتدا هزینه را پرداخت کنند و سپس کارت سهمیه را دریافت کنند، در همان ابتدا کارت سهمیه را دریافت می‌کنند و فقط نحوه پرداخت با مدیریت خودشان و به ازای تعداد ورودی است که به محدوده طرح ترافیک خواهند داشت و تفاوت زیادی هم با مبالغ سال گذشته ندارد.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران همچنین گفت: با تمهیداتی که پیش‌بینی شده، هیچ تغییری در میزان سهمیه‌ها و میزان فروش روزانه طرح ترافیک به وجود نخواهد آمد. اکنون ۲۰هزار برگ به صورت روزانه توسط شهرداری فروخته می‌شود که در ایام آلودگی نیز توسط ما ممنوع می‌شود که این تعداد در سال جدید نیز بیشتر نخواهد شد. در نتیجه هیچ تغییری در محدوده طرح ترافیک تهران به وجود نخواهد آمد بلکه با واگذار کردن مدیریت آن به خود افراد حتی ممکن است شاهد کاهش ترافیک در این محدوده نیز باشیم. یعنی در سال ۱۳۹۷ هم مانند سال جاری این طرح اجرا خواهد شد و فقط نحوه پرداخت هزینه متفاوت شده است؛ یعنی قبلاً در ابتدا هزینه ورود به طرح دریافت می‌شد اما اکنون به تدریج و بر حسب ورود به محدوده طرح صورت می‌گیرد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین