تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
plusresetminus
حزب الله : عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه با توجه به رشد جمعیت و تکنولوژی، محیط بیوفیزیکی گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود، گفت: این موضوع باید به رسمیت شناخته شود و محدودیت‌هایی علیه فعالیت‌های تخریب محیط زیست ایجاد شود.
۰
کد مطلب : ۱۲۵۸۳۴
فعالیت های منجر به تخریب محیط زیست محدود شود

 


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،روح الله کیان اظهار داشت: با توجه به فرهنگ غنی اسلامی و تصریح اصل پنجاهم قانون اساسی در حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی که همگانی بودن آن را در ضمیر خود نهفته دارد و نیز با توجه به اینکه آموزش یکی از مؤثرترین مؤلفه‌های تأثیرگذار بر توسعه هر کشور است، انجام اقداماتی وسیع، همه‌جانبه، مستمر و فراگیر در جهت افزایش آگاهی‌های زیست محیطی جامع ضروری می‌باشد.
 
وی گفت: از آنجایی که بسیاری از تهدیدات زیست محیطی، تخریب منابع و آلوده ‌سازی محیط نتیجه فعالیت‌های انسانی است، تردیدی نیست که با آموزش‌های مستمر و هدف‌ دار اقشار مختلف جامعه به طوری که کلیه آحاد انسانی به مفاهیم عمده زیست محیطی آشنا شوند، می‌توان به داشتن جامعه ‌ای با وجدان زیست محیطی و آینده‌ای توأم با سرسبزی، سلامتی و استقلال برای میهن اسلامی امیدوار بود.
 
عضو شورای اسلامی شر کرج افزود: بدیهـی است آموزش‌ها و فـرهنگ‌ سـازی زیست‌ محیطـی زمانـی به تحکیـم اخلاق زیست‌ محیطی در جامعه منجر می‌گردد که بر پایه تحقیقات و پژوهش کافی بنا شده‌ باشد و از آن طریق برنامه‌ها و فعالیت‌های در حال اجرا براساس اصول علمی و روش‌های اثربخش دنبال گردد.
 
این مسئول عنوان کرد: با توجه به نقش مهم تلویزیون به عنوان یک رسانه قابل توجه و میزان تأثیرگذاری آن در فرآینداطلاع ‌رسانی، این رسانه به عنوان یک بستر مناسب برای اطلاع ‌رسانی و آموزش مباحث زیست محیطی، می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.
 
وی گفت: با توجه به رشد جمعیت و تکنولوژی، محیط بیوفیزیکی گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود، این موضوع باید به رسمیت شناخته شود و دولت‌ها باید محدودیت‌هایی علیه فعالیت‌های تخریب محیط زیست ایجاد کنند.
 
وی خاطر نشان شد: حفاظت از محیط زیست احتیاج به توجه، به فعالیت‌های مختلف انسانی دارد که در این زمینه می توان گفت، تولید زباله، آلودگی هوا و از بین رفتن تنوع زیستی، بعضی از موارد مرتبط با حفاظت محیط زیست هستند.

منبع : پایگاه خبری و مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین