تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
plusresetminus
حزب الله : وزیر اطلاعات با بیان اینکه نیروهای اطلاعاتی بیش از ۳۰۰ تیم تروریستی را شناسایی و منهدم کرده‌اند، گفت: سرویس‌های امنیتی کشورهای همسایه و کشورهای دوردست علیه امنیت ایران وارد عملیات شده‌اند.
۰
کد مطلب : ۱۸۵۶۸۵
سرویس‌های امنیتی کشورهای همسایه علیه امنیت ایران وارد عمل شده‌اند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوال جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب از سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
 
محبی نیا در این سوال خواستار ارائه گزارشی از عملکرد وزارت اطلاعات برای رفع اقدامات مخل امنیت و جلوگیری از هرگونه بحران در سال ۹۷ شده بود.
 
در ابتدای جلسه محبی نیا گفت: کسب رضایت مردم بزرگترین آرمان نظام اسلامی است، ان شا الله با تهیه طرحی از سوی نمایندگان بتوانیم از معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس قوه قضاییه و روسای سازمان های مستقل در مجلس سوال کنیم.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر لزوم پیشگیری از نارضایتیهای مردم گفت: این اقدام با استفاده از قدرت نرم و بسته های امنیتی امکان پذیر است.
 
نماینده میاندوآب ادامه داد: نگاهی به اتفاقات تلخ سال گذشته آمادگی کامل ارکان نظام را تایید نمی کند. مبانی تامین امنیت ما با شیوه های سنتی است که موجب ورود داعش به مجلس، مسمومیت کودکان در میرجاوه، حمله داعش به مرزهای غربی شد.
 
وی ادامه داد: تولید قدرت نرم به ارتقا ضریب مشروعیت گره خورده است و موجب تقویت حقوق شهروندی می شود.
 
محبی نیا ادامه داد: ما از فرهنگ کودتا، استبداد و اشرافی زدگی جسته ایم اما متاسفانه در کانون های تصمیم سازی درون نظام نابسامانی هایی دیده می شود که بعید از خطا و غفلت نشات گرفته باشد. ما در کشف ویروس های آلوده ای که در حوزه فرهنگ و اقتصاد وارد شده اند ناکارآمد بوده ایم.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به علوی گفت: ورود به اتاق سیاست و آزار برخی استادهای دانشگاه و ایجاد منازعه با برخی گروهها و فرق خطای مسلم است و نظام اطلاعاتی نباید از نظر مشتری عائله دار باشد.
 
نماینده میاندوآب، هر گونه تجزیه طلبی و آشوب را محکوم کرد و گفت: رفتن به سراغ جماعت و اشخاصی که با نظام کاری ندارند دلیل شرعی و قانونی ندارد.
 
وی نقش وزارت اطلاعات در امن کردن خاورمیانه را مهم خواند و گفت: شایسته است این نقش پررنگ تر شود، مراوده اطلاعاتی با ارتش، سپاه و نیروی انتظامی از ضروریات مدیریت هوشمند است.
 
در ادامه، حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات گفت: شرایط امنیتی ما امروز متفاوت با سال های گذشته است، امروز سرویسهای امنیتی کشورهای همسایه و کشورهای دوردست علیه امنیت کشور ما وارد عملیات شدند.
 
داعش سلاح را زمین نگذاشته است
 
وی ادامه داد: از عملیات تروریستی به صورت مالی حمایت تمام عیاری می شود در سال های قبل داعش دولت خودخوانده تشکیل داده بود و تروریست ها به انبارهای عظیم سلاح های ارتش عراق و سوریه دست یافته بودند.
 
وزیر اطلاعات گفت: امروز هم اگر داعش زمین را از دست داده اما اسلحه را از دست نداده و سلاح را زمین نگذاشته است.
 
وزیر اطلاعات با اشاره به پشتیبانی لجستیکی سرویس های اطلاعاتی کشورهای همسایه از داعش،تاکید کرد: شرایطی فراهم شده است که اگر تروریست ها قبلا با پیکان وانت وارد کشور می شدند امروز با ماشین های شاسی بلند اسلحه تیربار یا توپ های ضدهوایی وارد مرزها می شوند. قبلا آموزش چریکی و نظامی می دیدند و امروز آموزش اطلاعاتی می بینند که چگونه ارتباطات و رفت و آمد خود را از چشم سازمان های اطلاعاتی پنهان کنند.
 
علوی گفت:امروز رژیم صهیونیستی جریان های تروریستی را حمایت می کند و سعی در ایجاد همگرایی جریان های ضدانقلاب دارد. بیش از ۶۴ همایش مشترک بین جریان های قومی و ضدانقلاب برگزار شده تا صف مبارزه با انقلاب اسلامی را یکی کند.
 
*وضعیت بودجه وزارت اطلاعات تغییر نکرده است
 
وزیر اطلاعات در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به وضعیت بودجه وزارت اطلاعات، گفت: با توجه به مقتضیات جدید زمان و فناوری ها آیا نسبت به اعتبارات وزارت اطلاعات توجه ویژه کرده ایم که وزارت اطلاعات با تجهیزات جدید رصد را دنبال کند؟ وضعیت بودجه ما تغییر نکرده است. وقتی لجستیک وزارت اطلاعات متفاوت با تجهیزات دشمنان باشد ما با تهدیدات متفاوت برخورد می کنیم.
 
وزیر اطلاعات گفت: این وزارتخانه با احصا نقاط ضعف و قوت امنیتی سند راهبردی امنیتی را تدوین و سیاست های اجرایی و برنامه های عملیاتی را طراحی کرده است.
 
وی ادامه داد: هر سال وزارت اطلاعات تقویم امنیتی سال را تنظیم کرده و در اختیار مسئولان قرار می دهد، در این راهبرد وزارت اطلاعات پیشگیری را مقدم بر درمان می داند و برخوردهای پلیسی را به عنوان آخرین راهکار درمان ارائه می کند.
 
وزیر اطلاعات اظهار داشت: در زمینه علل و معلول های امنیتی به علل می پردازیم و برای پیشگیری از چالش ها بیش از ۳۰ گزارش راهبردی طی ۱۰ ماه گذشته در اختیار مقامات قرار داده ایم.
 
وی ادامه داد: در میدان مقابله با اقدامات امنیتی با توجه به توسعه حرکت تیم های تروریستی و بسیج دشمن اقدامات وزارت نیز سریع تر و گسترده تر شده است، در چند سال گذشته هر سه ماه یک بار تیم های تروریستی شناسایی می شدند. اما در حال حاضر هفته ای دو تا سه تیم تروریستی شناسایی می شود و دامنه رصد تیم های تروریستی و سرویس های پشتیبانی آنها را افزایش داده ایم.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ تیم تروریستی را شناسایی و منهدم کرده ایم گفت: مواردی که آقای محبی نیا ذکر کردند به تعداد انگشتان دست بود پیش از مدیریت بنده تعداد حوادثی که در استان سیستان و بلوچستان و مرزهای کشور رخ می داد بیشتر از امروز بود از هر ۱۰۰ اقدام تروریستی ۹۷ تا ۹۸ اقدام را خنثی می کنیم.
 
علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات توانسته اقدامات ضدامنیتی را به حداقل برساند.
 
در ادامه محبی نیا نماینده میاندوآب گفت: من وزارت اطلاعات را تیم بازنده تشخیص ندادم و معتقدم وزارت اطلاعات تیمی برنده است و سرمربی خوبی است اما باید نمره بالاتری کسب کند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: وزارت اطلاعات در مبارزه با داعش عملکرد موفقی داشته است و باید در راستای اجرای قدرت نرم تلاش بیشتری کند.
 
نماینده میاندوآب در پایان اعلام کرد: از پاسخ های وزیر اطلاعات قانع شده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین