تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
plusresetminus
حزب الله : نبود مواد اولیه، افزایش چندین برابری قیمت‌ها و تورم حاکم بر کشور کارخانه‌ای را در محلات به کدوخانه تبدیل کرد.
۰
کد مطلب : ۱۸۵۳۸۸
کارخانه‌ای که کدوخانه شد! +تصاویر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،طی سال‌های اخیر واحد‌های تولیدی و صنعتی بسیاری به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور دچار مشکلات فراوانی شده و یکی پس از دیگر به تعطیلی و ورشکستگی کشیده شدند.
 
در شهرستان محلات که یکی از قطب‌های مهم تولید سنگ در کشور به شمار می‌رود، واحد‌های فرآوری بسیاری به دلیل نبود مواد اولیه کارگران خود را اخراج و تعطیل شده‌اند که از جمله این واحد‌ها یک کارخانه فرآوری سنگ است که به کدوخانه تبدیل شده است.
 
این مجموعه امروز کاملاً تعطیل و به انبار نگهداری «کدو» تبدیل شده است، این در حالی است که یک کارخانه نیز که مواد اولیه آن حدود ۴۰ روز در گمرک مانده، در آستانه اخراج ۲۵۰ کارگر قرار گرفته است.
 
امسال سال حمایت تولید ملی و کالای ایرانی است، این رسم حمایت از متاع وطنی نیست و نباید اجازه داد کارخانه‌ها کدوخانه شوند!
 
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از کارخانه تبدیل شده به انبار کدو به خبرنگار فارس در اراک گفت: قرار بود چرخ کارخانه‌ها بچرخد، حال چرا این‌گونه شده و کجا خطا صورت گرفته است.
 
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی افزود: تنها این کارخانه نیست که به این حال و روز دچار شده است، چراکه سایر مجموعه‌های تولیدی نیز حال و روز خوشی ندارند.
 
وی تصریح کرد: اگر تصمیمات عاجل صورت نگیرد و مدیران ناکارآمد و ریسک‌ناپذیر جای خود را به جوانان توانمند ندهند، ممکن است این فاجعه به‌صورت مکرر اتفاق بیفتد.
 
 
 
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس خطاب به مسؤولان گفت: آقایان بجای کار‌های حاشیه‌ای و غیرضروری به داد صنعت و تولید کشور برسند که فردا دیر است.
 
سلیمی افزود: چه کارگران که به‌تبع تعطیلی این واحد‌ها از کار بیکار شده‌اند و چه سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی که در حال هدر رفت است.
 
وی بیان کرد: بروکراسی شدید و پیچیده، عدم تأمین سرمایه در گردش، محدودیت تأمین مواد اولیه، رکود تورمی حاکم بر عرصه اقتصاد، ضعف مدیریتی برخی مدیران اجرایی، نوسان قیمت‌ها در بازار، اشتباهات فاحش در پاره‌ای سیاست‌ها مانند تصمیم به ارائه ۱۸ میلیارد دلار با قیمت ۴۲۰۰ و ایجاد رانت ده‌ها هزار میلیاردی برای نورچشمی‌ها، چسبندگی برخی مدیران به میز و... پاره‌ای از علل این اتفاقات نامیمون هستند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین