تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
plusresetminus
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: اگر من همیشه مخالف کی‌روش هستم چرا او چند بار با من جلسه گذاشت؟
۰
کد مطلب : ۱۱۶۵۸۲
خدا کند بلایی که سر من و ژوزه آمد سر برانکو نیاید!

 

   

 

 

 

 

کارلوس کی‌روش روز گذشته در جدیدترین اظهارنظر خود مدعی شد که برانکو ایوانکویچ به همراه قلعه نویی رهبر مخالفان او را تشکیل داده‌اند و قلعه نویی هیچ وقت از او حمایت نکرده و همیشه جزو مخالفان برنامه‌های او بوده است.

 امیر قلعه نویی تماس گرفت و در خصوص صحبت‌های کی‌روش و وضعیت تراکتورسازی با او گفت‌وگویی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

*3 بازیکن دیگر جذب می‌کنیم

 از آخرین شرایط تراکتورسازی صحبت کنید؟

در ابتدا جا دارد ایام لیالی قدر را به همه تسلیت بگویم و امیدوار هستم به حرمت این شب‌های عزیز همه مریضان شفا پیدا کنند. می‌دانید که در لیالی قدر سرنوشت یکساله انسان رقم می‌خورد و امیدوار هستم همه مردم عزیز ایران در سایه آقا امام زمان قرار گرفته و دعاهایشان در این شب‌ها مورد قبول درگاه حق قرار بگیرد البته همه چیز به نیت انسان بستگی دارد. در مورد تراکتورسازی هم باید بگویم که خدا را شکر و باز هم خدا را شکر که تیم خوبی بستیم و جا دارد از آجرلو و همکارانش تشکر کنم و خوشحالم که بعد از چند سال برای اولین بار است که فصل بدنسازی را با تمامی نفرات انجام می‌دهیم. ما براساس مطالعاتمان یکسری از پست‌های را تقویت کردیم و بازیکنان مدنظرمان را جذب کردیم.از تماشاگران هم تشکر می‌کنم اول به خاطر حماسه‌ای که در بازی با النصر ایجاد کردند و دوم به خاطر حضور پر رنگشان در تمرینات. ما باید پرشورها را مجاب کنیم که به ورزشگاه بیایند و البته دو سه نفر دیگر هم مدنظرمان هستند که طی چند روز آینده جذبشان کنیم و بدون دغدغه پا به مسابقات بگذاریم.

*احتمالا به اوکراین می‌رویم

 ظاهرا اردوی ترکیه شما هم لغو شد؟

همین طور است. ما می‌خواستیم به ترکیه برویم که این اردو بنا به دلایلی لغو شده است. تصمیم گرفته‌ایم یا به اوکراین و یا به گرجستان برویم که جا دارد از دوستانم آقای حدادیان و گلستانه تشکر کنم که در حال تلاش برای فراهم کردن شرایط اردویی ما هستند.

ظاهرا به برگزاری اردو در خارج از کشور خیلی تاکید دارید؟

صد در صد اردوی خارج از کشور مهم است چون بازیکن باید تغییر فضا داشته باشد. شما ببینید تیمی مثل بایرن مونیخ از لحاظ امکانات فول است اما از آلمان خارج می‌شود چون آنها می‌خواهند بازیکنان در یک فضای دیگر و در آرامش کامل روی برنامه‌هایشان تمرکز کنند.

*من و بازیکنان بدون یک ریال قرارداد سفید بستیم

فارس: از لحاظ تامین اعتبار و مسائل مالی شرایط تراکتورسازی چگونه است؟

شاید باور نکنید اما از خود من گرفته تا همه بازیکنان بدون یک ریال دریافتی قراردادمان را امضا کردیم. شما از بازیکنان تیم بپرسید که چگونه قرارداد بستند از مهدی کیانی، سعید آقایی و بقیه بچه‌های قدیم گرفته تا بازیکنان جدید همه بدون دریافتی قرارداد بستند و سفید امضا کردند و خود من هم قرارداد سفید امضا کردم. آقای آجرلو نیز قول داده‌اند تا دهم تیرماه مبالغی را به همه پرداخت کنند. می‌دانید که حرف آجرلو برای همه سند است و از این بابت بحثی وجود ندارد.

 ظاهرا کرار هم مدنظر شما است؟

یکسری مذاکرات اولیه بین باشگاه و این بازیکن انجام شده و قرار است او به تهران بیاید تا با هم صحبت کنیم. این بازیکن مدنظر باشگاه تراکتورسازی است.

*صحبت از میانگین سنی شیطنت است

 این روزها صحبت از میانگین سنی بالای تراکتورسازی مطرح می‌شود که شاید هیچ کس جز خود شما نتواند در این مورد توضیح دهد؟

به نظر من میانگین سنی تراکتورسازی خوب است. شاید ما سه چهار بازیکن بالای سی سال داشته باشیم و دو سه نفر هم نزدیک به سی سال سن داشته باشند اما بقیه مهدی هادی محمدی، اخباری و آقایی سنشان پایین است. به قول استاد فیروز کریمی شناسنامه در زمین بازی نمی‌کند و ما اگر بدنسازی خوبی داشته باشیم و با توجه به اینکه در آسیا حضور نداریم مشکلی نخواهیم داشت. شما دیدید محسن بنگر سال گذشته جزو بهترین‌ها بود و بازیکنانی مثل خلعتبری و محرم نویدکیا هر وقت به زمین رفتند در حد ستاره بازی کردند. به نظر من مطرح کردن این صحبت‌ها شیطنت است که البته همیشه وجود داشته ولی دوستانی که این حرفها را می‌زنند خدا را در نظر بگیرند.

 این روزها تمرینات تراکتورسازی هم خیلی شلوغ است؟

اولا جا دارد از آن مردمی که در فرودگاه به استقبال من آمده بودند تشکر کنم. به بازیکنان هم گفته‌ام که این حضور هم پیام دارد و هم خواسته. ما باید طوری تمرین کنیم که جوابگوی محبت مردم باشیم. روز بازی با النصر فرهنگ مردم آذربایجان و تماشاگران به همه نشان داده شد. تیم در آسیا حذف شد اما مردم ایستاده 10 دقیقه بازیکنان و مجموعه تراکتورسازی را تشویق کردند. این مردم هم نشان دادند که جزو اولین‌ها هستند. ما سال سختی داریم که الحمدالله با ابزار مدیریتی و فنی همه چیز آماده است. بازیکنان باید پیش از فصل خوب روی افکار تاکتیکی تمرکز کنند تا در طول فصل به موفقیت برسیم.

زمین ورزشگاه یادگار امام ظاهرا فعلا آماده می‌شود؟

قطعا تا هفته چهارم یا ششم زمین آماده نیست. البته ما یکی دو ورزشگاه را پیشنهاد داده‌ایم که اگر شورای تامین مخالفت نکند بازی‌ها را در آنجا برگزار خواهیم کرد.

 ظاهرا علیرضا رمضانی هم مدنظر شما است و قصد جذب او را دارید؟

ما خواسته‌هایی را از لحاظ بازیکن داشته‌ایم که به باشگاه ارائه کردم و اجازه بدهید فعلا اسمی نبرم تا بعد از توافق آنها معرفی شوند. البته رمضانی بازیکن بزرگی است که چه به ما اضافه شود و چه نشود برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

*کی‌روش بیشتر مواقع ایران نیست و بدون مطالعه حرف می‌زند

به صحبت‌های کی‌روش برسیم. او از شما و برانکو به عنوان رهبر مخالفان یاد کرده و مدعی شده قلعه نویی همیشه مخالف برنامه‌های او بوده.

من در مورد کی‌روش اینگونه صحبت می‌کنم که اولا ما به احترام برنامه غلط او به اخباری دروازه‌بانمان گفتیم که در تمرینات شرکت نکند چون سرمربی تیم ملی چنین خواسته‌ای داشته است. متاسفانه کی‌روش اخبار را خوب تجزیه و تحلیل نمی‌کند و وقتی هم به او اطلاعات می‌دهند بلافاصله موضع گیری می‌کند. همین حالا که با شما صحبت می‌کنم تا امروز اخباری در تمرینات ما شرکت نکرده و هنوز هم خودش را به ما معرفی نکرده است. پس این به احترام سرمربی تیم ملی بوده است.  دوم اینکه از من پرسیدند که آقای برانکو اینگونه در مورد کی‌روش صحبت کرده که من جواب دادم برانکو که قلعه نویی نیست. خود شما به او لقب پروفسور دادید. او کسی است که مردم خاطرات خوبی از وی دارند و مربی اخلاق مداری است. متاسفانه چون کی‌روش بیشتر مواقع در ایران حضور ندارد بدون مطالعه موضع گیری می‌کنند و برای کسی که ادعای حرفه‌ای بودن را دارد این خوب نیست.

*بازی‌های تیم امید چه ربطی به تعطیلی 30 روزه لیگ برای بازی با گوام دارد؟

 سرمربی تیم ملی مدعی شده که چرا قلعه نویی در زمان تعطیلی 45 روزه لیگ به خاطر تیم امید صحبت نکرد؟

این هم به خاطر عدم مطالعه سرمربی محترم تیم ملی است. باز هم می‌گویم او چون در ایران حضور ندارد از اخبار مطلع نیست. اولا که در مورد تیم امید بحث بازی‌های نهایی المپیک و مسابقات متمرکز بود. تعجب می‌کنم که یک مربی در سطح حرفه‌ای چنین حرفی زده است. مثلا تیم‌ها به یک کشور دیگری رفته‌اند و مسابقات یک روز در میان در آنجا برگزار می‌شود و مرحله نهایی انتخابی المپیک بوده است. سازمان لیگ هم در اقدامی خوب تعطیلات نیم فصل را به زمان برگزاری مسابقات نهایی المپیک ربط داد و این مسئله چه ربطی به تعطیلی 30روزه لیگ به خاطر بازی با گوام و ترکمنستان دارد؟ من حتی گفتم که بین کی‌روش و برانکو و تمام مربیان لیگ باید تعامل برقرار شود. اصلا من امیر قلعه نویی بد آیا برانکو هم بد بود؟ چطور وقتی تیم ملی با افکار استقلال و بازیکنان استقلال (می‌دانید که افکار یک تیم با بازیکنانش متفاوت است) به جام جهانی صعود کرد هیچ کس از ما تشکر نکرد. چطور وقتی تیم ملی به لبنان باخت و من از کی‌روش حمایت کردم در آن زمان آدم بدی نبودم؟

*اگر من رهبر مخالفان کی‌روش هستم چرا با من جلسه گذاشت؟

 اینکه سرمربی تیم ملی می‌گوید شما همیشه با برنامه‌ای او مخالف هستید را قبول دارید؟

من چند  نکته را به سرمربی تیم ملی یادآوری می‌کنم. اگر من رهبر مخالفان او بودم چرا چند بار با من جلسه گذاشت؟ من مربی تراکتورسازی بودم و چندین بار با کی‌روش در هتل اوین نشست گذاشتند تا با هم صحبت کنیم. حتی در مورد امیرحسین صادقی به او گفتم که مدافعی است چپ پا که می‌تواند به تیم ملی کمک کند. بعد از بازی با لبنان من چند بار از کی‌روش حمایت کردم؟ چندین بار همکارانش را فرستاد و در تمرین با او حرف زدیم پس چرا اگر ما رهبر مخالفان او هستیم او با ما رفت و آمد داشت. او که خیلی مربی حرفه‌ای است چرا به این موارد اشاره نمی‌کند؟ من فقط این را بگویم که  اگر شرایط سیاسی مملکت ما درست بود و ما مشکلات چند سال اخیر را نداشتیم خیلی از همین مربیان ایرانی می‌توانستند حتی در برخی از تیم‌های اروپایی مربیگری کنند. هوش ایرانی را در همه جای دنیا مثال می‌زنند و ما نخبه‌های بسیار زیادی در خیلی از رشته‌ها در اروپا داریم. متاسفانه نگاه کی‌روش به مربیان ایرانی بالا به پایین است و این خیلی بد است. شاید دو سه نفر مجیزگو هر روز در مورد کی‌روش حرف می‌زنند که آنها وضعیتشان فرق می‌کند ولی ما تا آنجا که شده از کی‌روش حمایت کردیم ولی همان طور که گفتم متاسفانه او بدون مطالعه صحبت می‌کند.

*2-3 مربی با مجیزگویی کی‌روش می‌خواهند وزن بگیرند

البته حرف مربیان لیگ همین است ولی ظاهرا آقای برانکو فقط در مورد کی‌روش صحبت کرد که البته واکنش علی کریمی را هم داشت.

متاسفانه آقای کی‌روش فرار رو به جلو می‌کند و این برای من جای تعجب دارد. با حرفی که برانکو زد کی‌روش از حالا می‌خواهد همه چیز را گردن ما و برانکو بیاندازد. این یک حربه است که اگر تیم کی‌روش نتیجه نگرفت همه چیز را به گردن دیگران بیاندازد. متاسفانه چند مربی مرتب مجیزگوی کی روش هستند و چون خودشان وزن ندارند می‌خواهند با استفاده از نام او وزن بگیرند ولی همه چیز بسته به توانایی خود انسان است. حضرت علی (ع) می‌گوید حق را بگو حتی اگر به ضرر شما باشد. آقای کی‌روش عزیز لطفا بدون مطالعه صحبت نکن و من از شما می‌خواهم تاریخ و نوع مسابقات را در گذشته استخراج کن و آن وقت خودت متوجه می‌شوی که اشتباه کرده‌ای. کی‌روش مربی بزرگی است و ما نمی‌توانیم این را منکر شویم اما او دو سه ایرا دارد. نگاهش نسبت به مربی ایرانی پایین است و بدون مطالعه صحبت می‌کند. من از سرمربی تیم ملی خواهش دارم.

*کی‌روش از مترجمش اطلاعات بگیرد

فارس: چه خواهشی؟

اینکه او همه چیز را از زبان مترجمش که الان اسم او را به خاطر نمی‌آورم (آرین قاسمی) بشنود. او یک پسر آقا و با شخصیت است و قطعا امین سرمربی تیم ملی است. نه اینکه دیگران به او بگویند فلانی فلان حرف را زده و بلافاصله بدون اینکه مطالعه‌ای کند همانجا موضع بگیرد. من از شما می‌خواهم تا با بازیکنان ملی ما تماس بگیرید و بگویید وقتی از ما خواستند که در تمرینات شرکت نکنند من چه جوابی دادم. بلافاصله گفتم چون مربی تیم ملی خواسته تا ملی پوشان استراحت کنند شما هم همین کار را انجام بدهید. نمونه‌اش اخباری از او سوال کنید آیا من اصراری برای تمرین کردن او داشتم. یا در مورد سرباز‌ها او حرفی زده که حتما باید در موردش توضیح بدهم.

*امیدوارم بلایی که سر ژوزه و من آمد سر برانکو نیاید

بفرمائید.

شما از شجاع خلیل زاده و سروش رفیعی سوال کنید که من به آنها چه گفتم. قبل از 22 بهمن ماه به رحمانی، رفیعی  و خلیل‌زاده گفتم که نامه‌ای تهیه کنید و به یک حقوق دان بدهید که آن را تنظیم کند سپس قبل از 22 بهمن آن را در اختیار ما بگذارید تا پیگیری کنیم که مشکل شما برطرف شود و در نهایت بتوانید به تیم ملی کمک کنید. از بختیار رحمانی بپرسید چند بار در مورد شخص او با سردار کمالی صحبت کردم تا او بتواند به تیم ملی کمک کند. رحمانی که دیگر بازیکن من نیست و می‌تواند در این مورد صحبت کند. بحث من این است که کی‌روش باید سعه صدر داشته باشد و این بار از طریق مترجمش اطلاعات بگیرد. من هم برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بلایی که سر ژوزه و قلعه نویی آمد بر سر برانکو نیاید!

و حرف آخر؟

اگر تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی برود به نفع همه است. من از کی‌روش می‌خواهم که دیگر این صحبت‌ها را مطرح نکند. اگر اردوی تیم ملی به هم می‌خورد  ربطی به قلعه نویی و برانکو ندارد. من اگر مشکلی با کی‌روش داشتم چندین بار با سردار کمالی پیرامون سربازها برای کمک به تیم ملی حرف نمی‌زدم. حتی چند بار به یگان‌های این بازیکنان نامه زدیم تا مشکل آنها حل شود. پس خواهش من این است به سرمربی تیمملی به جای موضع گیری اول اطلاعات بگیرد. مطالعه کند و سپس حرفش را بزند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین