تاریخ انتشاريکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
plusresetminus
حزب الله : زن و مردی که به خاطر گرفتاری نمی‌توانند با هم وقت بگذرانند از دادگاه درخواست طلاق توافقی کردند اما قاضی رأی بر این جدایی نداد.
۰
کد مطلب : ۱۶۶۷۸۵
درخواست عجیب زن و شوهر رفیق باز برای طلاق

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، این زوج که پنج سال قبل با هم ازدواج کردند به دلیل علاقه زیادی که به دوستانشان دارند، تصمیم گرفتند از هم جدا شوند و مدعی شدند توان کنار‌گذاشتن دوستانشان را ندارند.
 
زن جوان که موضوع طلاق توافقی را مطرح کرده‌ بود، وقتی در ‌برابر قاضی رسیدگی‌کننده به این درخواست حاضر شد، گفت: من و شوهرم پنج سال قبل عاشقانه با هم ازدواج کردیم و من شوهرم را خیلی دوست دارم، اما در این پنج سال هر دو از صبح سر کار هستیم و بعد از کار هم به‌جای آمدن به خانه و وقت‌گذراندن با هم هرکدام با دوستانمان وقت می‌گذرانیم و با اینکه مشکل خاصی با هم نداریم، اما مثل دو هم‌خانه با هم زندگی می‌کنیم و هیچ‌وقت فرصتی نبوده تا درباره خودمان صحبت و برای زندگی‌مان  برنامه‌ریزی کنیم.
 
وی افزود: بیشتر وقت‌ها شوهرم زمانی به خانه می‌رسد که من خواب هستم. ما حتی فرصت اینکه با هم شام بخوریم را نداریم  یا وقتی به خانه می‌رسیم آن‌قدر خسته هستیم که دیگر حوصله حرف‌زدن با هم را نداریم.
 
زن جوان با بیان اینکه پنج سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، گفت: در این مدت حتی وقت نکردیم که به موضوع فرزند‌دار‌شدن فکر کنیم، چراکه بیشتر وقتمان درگیر موضوعات دیگر بوده است.
 
  مرد که در دادگاه حاضر بود  خطاب به زن گفت: نیاز به این توضیحات نیست و من حاضرم بلافاصله برگه طلاق را امضا کنم تا هر دو بتوانیم آزادانه و جدا زندگی کنیم.
 
وی خطاب به قاضی دادگاه با اشاره به اینکه هر‌دو ما رفیق‌باز هستیم و نمی‌توانیم برای یکدیگر وقت بگذاریم، گفت: با جدایی دیگر تعهدی بین ما باقی نمی‌ماند و به‌راحتی می‌توانیم زندگی کنیم.
 
مرد جوان با بیان اینکه نباید مانع خوشبختی یکدیگر شویم، گفت: ما با یکدیگر توافق کردیم و دیگر ادامه نخواهیم داد. اینکه همسرم می‌گوید کاملا درست است و ما زندگی مشترک خوبی نداریم و هر‌کدام از ما برای خودش زندگی می‌کند. ما نباید همدیگر را اذیت کنیم و اگر این اتفاق باعث می‌شود همدیگر را اذیت کنیم، پس بهتر است دوستانه و با آرامش جدا شویم.
 
قاضی دادگاه خطاب به زن و مرد گفت: باید دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشید، شما می‌توانید مشکلاتتان را کنار یکدیگر حل کنید و این پنج سال زندگی خود را به ۱۰ سال و بیشتر تداوم ببخشید.
 
وی ادامه داد: وقتی که به این راحتی توانستید با طلاق توافقی کنار بیایید، بنابراین یکدیگر را دوست دارید و می‌توانید به‌راحتی این موضوع را هم حل‌و‌فصل کنید و بدانید اولویت زندگی یکدیگر خود شما هستید، نه دوستان و اقوام.
 
مرد در ادامه بیان کرد: نمی‌توانیم دوستان خود را ترک کنیم.
 
قاضی در ادامه با بیان اینکه می‌توانید میزان رفت‌وآمد با دوستان خود را مدیریت کنید و بدانید که اکنون متأهل هستید و باید برای یکدیگر وقت بگذارید تا دیگران، گفت: بنابراین این دیدگاه شما اشتباه است و می‌توانید به‌راحتی حلش کنید، چراکه راهکار اصلی شما طلاق نیست، به نظر می‌رسد شما نیاز به یک راهنما دارید تا بتوانید برنامه‌ریزی درستی برای زندگی خود داشته باشید و با هم وقت بگذرانید اینکه بدون هیچ دعوا و درگیری و با توجه به اینکه همدیگر را دوست دارید تصمیم به این جدایی گرفته‌اید، به معنای آن است که می‌توانید مشکل خود را حل کنید و بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید، اگر از هم جدا شوید قطعا لطمات سنگینی به زندگی شما وارد خواهد شد و بعد از مدتی کوتاه هردو شما پشیمان می‌شوید.
 
زن در ادامه بیان کرد: بار‌ها خواستم که به مشاور مراجعه کنم، اما همسرم قبول نکرد و ما مجبور شدیم تصمیم به جدایی توافقی بگیریم. هرچند من دوست ندارم این اتفاق بیفتد و همان‌طور که گفتم شوهرم را دوست دارم، اما به نظر می‌رسد با وضعیتی که حالا در زندگی داریم، این بهترین راه است
 
پس از اتمام اظهارنظر طرفین، قاضی دادگاه خطاب به زن و مرد گفت: به مشاوره مراجعه و مشکلات خود را حل کنید و در نهایت پرونده را مختومه اعلام کرد.
منبع : روزنامه شرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین