تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
plusresetminus
حزب الله : وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر لبنان بر حمایت کشورش از لبنان به شرط دور ماندن از درگیری‌های منطقه تاکید کرد و با انتقاد شدید از حزب‌الله خواستار خلع سلاح این حزب شد.
۰
کد مطلب : ۱۵۷۰۸۲
تصمیم ترامپ درباره قدس روند صلح را پیچیده‌تر می‌کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نوشته روزنامه الحیاة، برخی منابع دیپلمات آگاه از دیدار رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا با سعد حریری، نخست وزیر لبنان در حاشیه نشست گروه بین‌المللی حمایت از لبنان به نقل از تیلرسون اعلام کردند، آمریکا می‌خواهد به لبنان کمک کند و آنچه برایش اهمیت دارد آن است که پایبندی واقعی درخصوص دور نگه داشتن لبنان از درگیری‌ها وجود داشته باشد.
 
به گفته این منابع تیلرسون در دیدار با حریری به شدت از سیاست حزب‌الله انتقاد کرده و مدعی شد: دولت آمریکا به طور کلی به حمایت از روند مذاکره برای دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز در سوریه پایبند است و از آغاز دوباره مذاکرات در ژنو استقبال کرده و در راستای دستیابی به راه حلی نهایی در این کشور تلاش می‌کند.
 
حریری نیز در این دیدار تصمیم اخیر دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را "ناموفق و تحریک آمیز" خوانده و گفت: این تصمیم روند صلح را پیچیده‌تر کرده و چالشی جدید را برای ثبات کل منطقه ایجاد خواهد کرد.
 
نخست وزیر لبنان افزود: من از طرف همه لبنانی‌ها بار دیگر مخالفت خود را با این تصمیم ابراز داشته و بر طرح صلح عربی و راه حل تشکیل دو کشور با پایتختی قدس برای فلسطین تاکید می‌کنم.
 
حریری در سخنرانی که در نشست روز جمعه در پاریس ویژه حمایت از لبنان داشت ضمن تشکر از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برگزاری این نشست مهم گفت: لبنان بحرانی را پشت سر گذاشت که ثبات سیاسی، ‌اقتصادی و امنیتی این کشور را هدف گرفته بود.
 
نخست وزیر لبنان تاکید کرد: همه تشکل‌های سیاسی لبنان بار دیگر تعهد خود را به رعایت اصل دور ماندن از درگیری‌های منطقه‌ای و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای عربی را اعلام کردند.
 
وی افزود: براساس این اصل از استعفایم صرف نظر کردم 
منبع : الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین