تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
plusresetminus
=رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان به واسطه بی‌طرفی و عدم وابستگی به دولت‌ها تا کنون توانسته کارنامه خوبی به جا بگذارد.
۰
کد مطلب : ۱۵۶۷۱۳
شورای نگهبان کارنامه خوبی دارد
 
 آیت الله احمد جنتی پیش از ظهر یکشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر در بوشهر با تبریک میلاد پیامبر و هفته وحدت اظهار داشت: انتخاب هفته وحدت با این مناسبت‌ها اقدام خوبی بود. ما مولد و خواستار وحدت هستیم و این انقلاب نیز بر این اساس پایه‌گذاری شده است.
 
وی افزود: وجود وحدت در بین مردم، مسئولان و جامعه بزرگ شیعه و سنی موجب آرامش کشور و حرکت به سمت توسعه به جای درگیر شدن با اختلافات می‌شود.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری در خصوص وظایف و فعالیت‌های شورای نگهبان عنوان کرد: شورای نگهبان برای حفظ قانون اساسی تشکیل  شده است و  مراقب این است که قوانینی که در مجلس وضع می‌شود موجب شکستن قانون اساسی نشود.
 
حفاظت از آرای مردم
 
وی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است، بیان کرد: حفاظت از آرای مردم و تعیین صلاحیت کاندیداها از جمله وظایف شورای نگهبان است.
 
جنتی با اشاره به اینکه شرایط افراد برای ثبت‌نام در انتخابات قانون درستی نیست، بیان کرد: در انتخابات مجلس دوره گذشته ۱۲ هزار نفر کاندید شدند که موجب دشواری هایی برای شورا بود و اکنون این قانون در دست بررسی و تغییر است.
 
وی عنوان کرد: شورای نگهبان به واسطه بی‌طرفی و عدم وابستگی به دولت‌ها تا کنون توانسته کارنامه خوبی را به جا بگذارد.
 
فعالیت ۴۰۰ هزار ناظر
 
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: اکنون شورای نگهبان بالغ بر ۴۰۰ هزار ناظر در کشور دارد که این افراد برای فعالیت‌های مختلف آموزش دیده‌اند.
 
وی در خصوص شورای هماهنگی و فعالیت‌های آن بیان کرد: شورای هماهنگی یک نهاد انقلابی است که از ابتدای انقلاب تشکیل شده و وابسته به دولت نیست.
 
جنتی با اشاره به راهپیمایی تاثیرگذار نهم دی‌ماه عنوان کرد: پایه و اساس برنامه‌های شورای هماهنگی مردم است، چرا که هرگاه حضور مردم را داشته‌ایم شاهد نا امیدی دشمنان شده‌ایم که در راهپیمایی نهم دی شاهد این مهم بوده‌ایم.
 
وی گفت: در سال ۸۸ دشمنان بر اساس یک برنامه ۱۰ ساله انقلاب را به ورطه سقوط رساندند اما سخنان تاریخی مقام معظم رهبری و حضور پر شور مردم در ۹ دی این توطئه چندین ساله دشمن را نیز خنثی کرد.
 
لزوم ترویج امر به معروف و نهی از منکر
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این فریضه واجب‌ترین و محوری‌ترین ارکان اسلام است و برای ترویج آن باید فرهنگ سازی شود.
 
وی با بیان اینکه امر به معروف تنها برای فعالیت‌های دینی نیست، بیان کرد: نهی از اسراف، نهی از دوستی و رابطه با دشمنان قسم خوده کشور و نهی از انتخاب نا درست و نا آگاهانه برای ازدواج نیز از جمله این موارد می‌ششود چرا که مشکلات و آسیب ها را در جامعه کاهش می دهد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین