تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
plusresetminus
مروری بر آخرین آمارهای پلیس راهور تهران بزرگ در سال ۹۷

عابرپیاده و موتورسیکلت عامل ۸۰ درصد تصادفات

حزب الله: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در مجموع عابر پیاده و موتورسیکلت سواران حدود ۸۰ درصد در تصادفات سهم دارند.
۰
کد مطلب : ۱۹۳۱۱۸
عابرپیاده و موتورسیکلت عامل ۸۰ درصد تصادفات
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به ارائه برخی آمارهای پایان سال در حوزه جریمه‌های رانندگی اظهار کرد: در مقوله توقیف خودرو (خودروهای دودزا، متخلف و …) در ۱۱ ماهه نخست امسال ۱۱ درصد رشد داشته‌ایم.
 
وی افزود: در مورد تست الکل گرفته شده از رانندگان هم در ۱۱ ماهه نخست امسال ۵۳ درصد افزایش تست مثبت الکل در تهران را داشته‌ایم.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آمار تلفات در ۱۱ ماهه نخست امسال گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال توانستیم ۳ درصد معادل ۱۸ نفر تلفات تصادفات را کاهش دهیم و در تصادفات جرحی هم ۵ درصد آمار را کاهش داده‌ایم.
 
سردار مهماندار تصریح کرد: در ۱۱ ماهه نخست سال ۶۰۵ نفر در تهران جان خود را از دست دادند و نیمی از این تعداد در بزرگراه‌ها بوده است، ۸۹ درصد از این ۶۰۵ نفر متوفی در تصادفات شهری تهران، مرد و ۱۱ درصد این تعداد خانم بودند.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به مهمترین عامل‌های تصادفات شهری در تهران گفت: ۴۶ درصد عامل تصادفات در تهران عدم توجه به جلو و استفاده از گوشی همراه و وسایل مشابه است، همچنین عامل دیگر تصادفات در تهران مربوط به تخطی از سرعت مطمئنه است که سهم ۲۱ درصدی را تصادفات امسال تهران داشته است.
 
وی ادامه داد: متأسفانه در تأثیرگذاری عامل عابر پیاده در تصادفات تهران رشد داشتیم و این آمار از ۳۰ درصد به ۴۶ درصد رسیده است، موتورسیکلت سواران همچنان سهم ۳۷ درصدی در تصادفات را دارند که در مجموع عابر پیاده و موتورسیکلت سواران حدود ۸۰ درصد بر تصادفات سهم دارند.
 
سردار مهماندار با اشاره به جزئیاتی از فوتی‌ها در تصادفات گفت: ۳۴ درصد از کشته‌ها در صحنه بودند، ۱۱ درصد حین انتقال به بیمارستان و ۵۵ درصد در بیمارستان فوت کردند، این آمار نشان می‌دهد که یا سرعت عمل اورژانس بالا بوده یا اینکه خدمات بیمارستانی یا پیش بیمارستانی ما ضعیف بوده است.
 
وی در پایان گفت: ۴۹ درصد تصادفات فوتی در روز و ۵۱ درصد در شب اتفاق افتاده است که ما سعی کردیم در راستای کاهش این آمار تعداد نیروهای خود را در شب بیشتر کنیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین