تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
plusresetminus
حزب الله : سیدعلی ضیاء چهارشنبه ۲۹ شهریور در برنامه «فرمول یک»، میزبان فرهاد آئیش بود و به مناسبت تولدش با او گفتگو کرد.
۰
کد مطلب : ۱۵۱۲۱۳
فامیلی ام را از اشعار نیما یوشیج برداشتم /عکس

 

 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سیدعلی ضیاء چهارشنبه ۲۹ شهریور در برنامه «فرمول یک»، میزبان فرهاد آئیش بود. این مجری پیش از آغاز گفتگو بخش طنز ضیاء پدیا با موضوع «ترامپ» را اجرا کرد که در بخشی از آن گفت: واقعا تحمل ترامپ زیر یک سقف خیلی سخت است و بادوام ترین ازدواجش همین آخری است که از ۲۰۰۵ تا به حال طول کشیده اما این هم بادوام نخواهد بود. وقتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرا رسید، همه می گفتند ترامپ رای نمی آورد به جز راننده تاکسی های آمریکایی.
 
آقای بازیگر: فامیلی ام را از اشعار نیما یوشیج برداشتم
 
 
وی با بیان اینکه طرفداران ترامپ تیشرتهایی به تن کرده اند و به ۱۴ زبان زنده دنیا روی تیشرت هایشان نوشته اند معذرت می خواهیم که به ترامپ رای دادیم، افزود: ترامپ مدعی شده ۲۲ درصد هزینه های سازمان ملل را برای صلح می دهد اما بلافاصله گفته می خواهد کره شمالی را با خاک یکسان کند، به عربستان هم بابت همین موضوع اسلحه فروخته و به خاطر همین رویکرد، از قتل عام مسلمانان اظهار بی اطلاعی می کند. انگار او تعریف تازه ای از صلح ارائه کرده است.

در ادامه آئیش به استودیو آمد و در واکنش به این بخش از برنامه اظهار کرد: اگر در گینس رکورد بگذارند که به چه کسی بیشتر در دنیا خندیده شده، ترامپ رتبه اول را می آورد. من سالها در آمریکا درس خواندم و زندگی کردم و ترامپ در برنامه های تلویزیونی، جوک اول بود و همه به او می خندیدند. حالا همه دنیا دارند به مردم شریف آمریکا می خندند.

وی با اشاره به اینکه از تولد خوشش نمی آید، درباره دلیل این موضوع توضیح داد: خانمم می گوید چون تو در لحظه زندگی می کنی. من نمی توانم بین روزها تفاوت بگذارم، البته مراسم ها را خیلی دوست دارم، از ازدواج گرفته تا مراسم ختم. اینطور هم نیست که ۱۰ دقیقه آخر به مسجد بروم بلکه از اول می روم و احترام می گذارم و به حرف ها گوش می دهم.

این بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه داد: خنده ام می گیرد که می گویند امروز به دنیا آمدی. من که ۶۶ سال پیش به دنیا آمده ام. همسرم در یکی از تولدهایم گفت شاید باور نکنید که فرهاد خجالتی است. ما هنرپیشه ها زیاد در مرکز توجه قرار می گیریم اما من از این قضیه خجالت می کشم.

آئیش یادآور شد: من خیلی شاکرم، می دانم که هر روز را باید شکر کرد. واقعا باید از همه چیز خوشحال باشیم. فکر می کنم کسانی که ژنتیکی شاکر هستند یا از پدر و مادرشان یاد گرفته اند و این مقوله را می شناسند، بالاترین موهبت را دارند که شاکر هستند. اگر من از داشتن یک خودکار خوشحال باشم ارزش دارد نه اینکه از داشتن یک قصر در فلان جا راضی نباشم.

وی تأکید کرد: من هم لحظات غمگینی داشته ام، ۵ سال پیش که مادرم فوت کرد سه روز به قول شما جوان ها آف بودم. حالا که به اشتباهاتی که در زندگی کرده ام نگاه می کنم، می گویم من حق داشتم اشتباه کنم و همان کارها باعث شده پله ای برای رشد باشد. حتی همین حالا هم دارم اشتباه می کنم، انسان نادان می آید و نادان می رود اما اگر شاکر باشد استحقاق لحظاتش را داشته است.

وی در پاسخ به پرسش ضیاء درباره معنای فامیلی اش گفت: اسم من فرهاد حشمتی عقدایی است. پدرم برای عقدا روستایی در ۵۰ کیلومتری یزد بوده است. مادرم هم برای شمیران و ونک بوده است. من این فامیلی را از اشعار نیما یوشیج برداشته ام. هر تکه از زمین برنج را که تکه تکه می شود یک آئیش می گویند. خانم من هم مازندرانی است.

او همچنین سوار شدن بر ماشین دکور «فرمول یک» را هم امتحان و بیان کرد: حالا حتما خانمم دارد می خندد که کودک درون فرهاد دارد جفتک می اندازد.

این هنرمند در پایان درباره ظاهرش گفت: سبیلم را برای نمایشی به نام «شوایک» کار آقای حمیدرضا نعیمی گذاشته ام. شوایک یک مرد ساده دل و نقشی است که همیشه دلم می خواست بازی کنم. انسانی که از اوج سادگی به پیچیدگی می رسد. این نمایشنامه ضدجنگ است و از یک رمان برداشت شده است و از ۱۲ مهر در تالار وحدت اجرا می شود. این همان گروهی است که ما قبلا  «سقراط» را در آن اجرا کرده ایم. سقراط هم فیلسوفی به دنبال سادگی بود.

سپس آهنگ تیتراژ سریال «گسل» توسط میلاد بابایی در برنامه اجرا و کیک تولد آئیش بریده شد.

«فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیاء به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین