تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
plusresetminus
حزب الله: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط تهران - آنکارا را به نفع دو کشور و منطقه دانست و بر اهمیت رایزنی و مشورت بین مسئولین دو کشور برای کمک به حل و فصل مسائل منطقه تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۵۰۴۵۷
توسعه روابط تهران و آنکارا به نفع دو کشور و منطقه است
 
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،
 از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ˈ محمد جواد ظریف ˈ این مطلب را در دیدار ˈ جودت ییلمازˈ وزیر توسعه و امور زیربنایی ترکیه که برای شرکت در بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به تهران سفر کرده است، بیان کرد. 
 
ظریف در این دیدار با ابراز رضایت و خرسندی از روند خوب و رو به توسعه روابط دو کشور ، بر اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه و مسلمان تاکید کرد.
 
وی همچنین سفرهای منظم مقامات عالیرتبه ایرانی و ترک به تهران و آنکارا را نشانگر عزم و اراده جدی دو کشور برای تعمیق روابط و همکاری ها در راستای منافع و مصالح مشترک عنوان کرد.
 
وزیر امور خارجه ، ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را برای توسعه روابط متعدد و متنوع دانست و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری و اجرایی شدن همه توافقات فیمابین دو کشور روند توسعه روابط به ویژه در عرصه های اقتصادی بیش از پیش هموار گردد.
 
ظریف به همکاری های دو کشور در قالب سازمان های منطقه ای همانند اکو ، کومسک و گروه دی هشت اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاریهای چندجانبه در قالب این سازمانها از هیچ تلاش و کمکی دریغ نمی کند.
 
وزیر توسعه و امور زیربنایی ترکیه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از مذاکراته سه روزه خود در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، از گفت گوهای سازنده و جلسات کمیسیون مشترک ابراز رضایت کرد .
 
ییلماز با اشاره به عزم و اراده مقامات عالیرتبه دو کشور ابراز امیدواری کرد که با تسهیل روند اجرایی شدن توافقات فیمابین شاهد توسعه و تسریع در روند رو به گسترش روابط همه جانبه تهران و آنکارا به خصوص در عرصه های اقتصادی و بازرگانی باشیم. 
 
طرفین در این دیدار ابراز امیدواری کردند که با حصول توافقات بسیار خوب طرفین در خلال کمیسیون مشترک، زمینه سفر هرچه موفق تر رییس جمهوری اسلامی ایران به ترکیه فراهم گردد. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین