تاریخ انتشارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
plusresetminus
هلاکت ۱۶۵ تروریست در حومه ادلب و حماه

ارتش سوریه وارد مزارع حرستا القنطره شد

حزب الله : نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروه‌های تروریستی، وارد مزارع حرستا القنطره در غوطه شرقی دمشق و شهرک حر بنفسه در حومه حماه شدند.
۰
کد مطلب : ۱۱۴۱۷۹
ارتش سوریه وارد مزارع حرستا القنطره شد

 

 

 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت پیشروی خود در غوطه شرقی دمشق را کامل کرد و وارد مزارع حرستا القنطره در مجاورت شهرک مرج السلطان شدند.

بر اساس این گزارش، در پی عملیات ارتش سوریه، 13 تونل گروههای تروریستی در منطقه زبدین و مزارع آن منهدم شد و عملیات خنثی سازی مین ها در شهرکهایی که ارتش سوریه طی روزهای گذشته آن را از چنگال تروریستها آزاد کرده است، ادامه دارد.

ورود ارتش سوریه به شهرک حر بنفسه

ارتش سوریه همچنین  بعد از شکست خطوط دفاعی گروه تروریستی جبهه النصره، وارد شهرک حر بنفسه در حومه جنوبی شهر حماه شد.

یک منبع نظامی تاکید کرد که ارتش سوریه موفق شد نیروگاه تولید برق الزاره را به محاصره خود در آورد و این در حالی است که تروریستهای النصره پس از متحمل شدن خسارتهای سنگین، به شمال  و شرق شهر کفربنفسه عقب نشینی کردند.

یک منبع گفت که ارتش سوریه موفق شد بیش از 100 تروریست را به هلاکت رسانده و شماری را نیز زخمی کند. نیروهای ارتش سوریه همچنین 10 خودروی مجهز به رگبار سنگین تروریستها را منهدم کردند و به پیشروی خود به سمت شهرک الزاره که تحت اشغال گروه تروریستی النصره است ادامه دادند.

جنگنده های ارتش سوریه پیش از این مواضع تروریستها در روستای الزاره در حومه حماه را آماج حملات خود قرار دادند و این در حالی است که درگیری ها در اطراف این روستا همچنان ادامه دارد. نیروهای ارتش سوریه تلاش می کنند که این روستا را که چندی پیش تروریستها وارد آن شدند و مرتکب جنایتی فجیع علیه اهالی آن شدند، به کنترل خود در بیاورند.

دفع حمله تروریستها به حومه شمالی حماه

و خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروی هوایی و یگان توپخانه ای ارتش حمله تروریستهای النصره و احرار الشام به تعدادی از مناطق نظامی در محور معان و تل بزام در حومه شمالی حماه را دفع کردند که در پی این عملیات، 25 تروریست کشته و 6 خودروی مجهز به رگبار آنها منهدم شد.

ارتش سوریه همچنین در ادامه عملیات علیه گروههای تروریستی، تپه های الخضاریات به سمت قصر الحیر الغربی – البارده در حومه شرقی حمص را به کنترل خود در آورد. همزمان درگیری های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه و تروریستهای داعشی در اطراف چاه الشاعر و جزل به وقوع پیوست که در پی آن دهها مقر تروریستی منهدم و شماری از تروریستها به هلاکت رسیدند.

و خبر دیگر اینکه نیروی هوایی ارتش سوریه سه بار اطراف شهر اریحا و انبار مهمات تروریستهای النصره و جیش الفتح را هدف قرار دادند.

برخی منابع به خبرنگار تسنیم در دمشق گفتند که در پی این حملات، 65 تروریست کشته شدند.

جنگنده های ارتش سوریه همچنین دوبار نیز نیروهای امدادرسان را که در حال امدادرسانی به تروریستهای مجروح  بودند هدف قرار دادند. تروریستهای مجروح به درمانگاه سراقب در ادلب و مرزهای ترکیه منتقل شدند.

و خبر دیگر اینکه خالد الحمود سرکرده نظامی احرار الشام و احمد الحسین سرکرده میدانی جبهه النصره و تعداد دیگری از تروریستها در یک حمله هوایی به منطقه مجدلیا در حومه ادلب به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر، در پی حملات توپخانه ای گروههای تروریستی به شهرک محاصره شده الفوعه در حومه شمالی ادلب یک زن سوری به شهادت رسید و شماری نیز زخمی شدند.

شمارش معکوس برای آغاز عملیات نظامی نیروهای دموکراتیک کرد در رقه

منابع گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه گفتند که عملیات نظامی بزرگ به سمت شهر الرقه پایگاه اصلی داعش در سوریه، طی ساعات آینده آغاز می شود.

بر اساس گزارشهای میدانی، نیروهای دموکراتیک سوریه، اخیرا نیروهای خود را در شهرک عین عیسی در حومه شمالی الرقه مستقر کرده اند. این عملیات نظامی با حمایت مستقیم ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا صورت خواهد گرفت.

یک منبع در شهر عین العرب گفت که صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردها به منظور فراهم کردن مقدمات برای آغاز عملیات علیه داعش در استان رقه، چند روز پیش با یک هیئت نظامی وابسته به ائتلاف بین المللی در روستای خراب عشق در جنوب شرق عین العرب نشست برگزار کرد.

مرکز دیده بان حقوق بشر وابسته به معارضان اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی اعلامیه هایی برای مردم الرقه پرتاب کرده اند. در این اعلامیه ها از مردم رقه خواسته شده است که با توجه به عملیات هوایی احتمالی، از این شهر خارج شوند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین