تاریخ انتشاردوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
plusresetminus
حزب الله : آیت الله العظمی حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با بیان اینکه انسان ها باید در خودسازی تلاش و کوشش کنند، گفت:هر انسانی وظیفه دارد تا دانش، ایمان، تقوا و ارزش های اسلامی را در خود پرورش دهد و سپس برای ساختن جامعه تلاش کند
۰
کد مطلب : ۱۱۴۲۷۸
انسان ها باید برای ساختن جامعه تلاش کنند
  

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ایشان در دیدار اعضای مجمع خیرین سلامت کشور و موسسه خیریه عترت فاطمی افزود: جامعه در ابعاد گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همیشه با کمبودها و کاستی هایی مواجه است و خداوند متعال ما را موظف کرده است تا برای ساختن جامعه گام برداریم.

ایشان  با بیان اینکه خدا انسان ها را مورد امتحان قرار می دهد تا هم خود و هم جامعه را بسازند، خاطرنشان کرد: پروردگار معروف ها و منکرها را معرفی و انسان ها را موظف کرده است تا برای زنده نگاه داشتن معروف ها و ترک منکرها گام بردارند و تلاش کنند.

آیت الله العظمی  نوری همدانی با تاکید بر اهمیت و توجه به مردم و بیان ویژگی ها و رشادت های ملت ایران در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم نیازمند راهنما و رهبر هستند تا این امکانات و استعدادها به فعلیت برسد و همیشه یک مدیریت، راهنما و رهبری در اجتماع لازم بوده است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت زندگی مردم در زمان طاغوت و اینکه زیر سیطره استبداد زندگی می کردند، اظهار کرد: آن موقع می گفتند که همه چیز باید از غرب بیاید و با تبعیت از غرب است که می توانیم پیشرفت کنیم و افراد خودباخته در برابر غرب داشتیم.

ایشان گفت: امام خمینی(ره) از آغاز نهضت انقلاب اسلامی ایران در سال 42 تلاش کردند که زمینه ساز بیداری، هوشیاری و آگاهی مردم بشوند و این هوشیاری موجب شد تا در کل کشور مردم به میدان بیایند و در برابر تیرهای طاغوت سینه سپر کنند و این قدرت مردم بود که اوج گرفت و توانستند که رژیم سلطنتی را سرنگون کنند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید وصیت نامه شهیدان مورد مطالعه قرار بگیرد و زندگی آنان برای نسل جوان بازگو شود، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس شاهد رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام بودیم و آنها اسلام را به درستی درک کرده بودند و شهیدان به سعادت رسیدند.

آیت الله نوری همدانی همچنین با بیان اینکه باید این مردم را شناخت و قدر آنها را دانست، گفت: این توفیق برای شما به وجود آمده است تا به مردم به ویژه در حوزه سلامت خدمت کنید و این خدمت ثواب بسیاری دارد و کار شما که احسان و نیکوکاری می باشد از این جهت بسیار مهم است.

سید رضا نیری دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و زهرا سادات نیری مدیرعامل موسسه خیریه عترت فاطمی نیز در این دیدار به صورت جداگانه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های مجموعه خود ارائه دادند.

.

.

 

منبع : سایت خبری مجمع خیرین سلامت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین