تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
plusresetminus
حزب الله : «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری «روسیا الیوم» روسیه، گفـت: ترور جمال خاشقچی روزنامه نگارعربستانی توسط سعودی دور از انتظار نیست.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۸۷۹
ترور خاشقچی توسط سعودی دور از انتظار نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسین امیرعبداللهیان در برنامه «قصاری القول» (سخن کوتاه) گفت: به نظر من عربستان سعودی که در ماه های گذشته هزاران غیر نظامی، زنان و کودکان را در یمن کشته است، بعید نیست که با مخالفان و منتقدانش به همین صورت برخورد کند.
 
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل افزود: در خصوص موضوع آقای خاشقچی ما منتظر نتیجه تحقیقات ترکیه می مانیم. مصاحبه کامل دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل قرار است روز پنجشنبه از این شبکه تلویزیونی پخش شود.
 
خاشقچی دوم اکتبر (10 مهر) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و مقام های غیر رسمی ترکیه اعلام کردند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده است. روزنامه 'واشنگتن پست' نیز نوشته که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است.
 
خاشقچی که پس از انتصاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت، در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شده بود.
 
همه مدارک و شواهد ادعا شده در رسانه های ترکیه نشان می دهد که نزدیکان محمدبن سلمان که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و ادعای آل سعود در قتل این روزنامه نگار کذب است.
منبع : الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین