تاریخ انتشارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
plusresetminus
حزب الله : آلمان اعلام کرد که صادرات اسلحه به کشورهای درگیر جنگ یمن را متوقف خواهد کرد.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۴۷۵
آلمان فروش سلاح به طرف‌های درگیر در جنگ یمن را متوقف می کند
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آلمان اعلام کرد که صادرات اسلحه به کشورهای درگیر جنگ یمن را تایید نخواهد کرد و بدین ترتیب صادرات سلاح به این کشورها متوقف می شود. این اقدام در مرحله نخست عربستان را تحت فشار قرار می دهد.
 
آسوشیتدپرس در گزارش خود به مذاکرات میان احزاب متحد آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و سوسیال دموکرات‌ها در هفته گذشته اشاره می‌کند که طرفین به توافق رسیدند صادرات اسلحه به کشورهایی که درگیر این جنگ هستند بلافاصله متوقف شود.
 
«استفان زیبرت» سخنگوی دولت آلمان، با اشاره به این مذاکرات در توئیتر نوشت که آلمان در حال حاضر هیچ تصمیمی درباره صادرات اسلحه نمی‌گیرد که در تعارض با نتایج آن مذاکرات مقدماتی باشد.
 
این گزارش می‌گوید که ساعاتی پیش از توئیت زیبرت، اظهارات برخی مقامات آلمان در جمع خبرنگاران باعث سردرگمی شده بود که گفته بودند آلمان همچنان درخواست‌ها برای صادرات را مورد به مورد به دقت بررسی می‌کند و تغییری در این سیاست ایجاد نشده است.
 
عربستان سعودی که در جنگ داخلی یمن از «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری، حمایت می‌کند، از مشتریان اصلی اسلحه‌های آلمانی است.
 
روز پنج‌شنبه آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که تشدید جنگ در یمن باعث شده که در دو ماه گذشته بیش از ۳۲ هزار نفر از خانه‌های خود فرار کنند و به دو میلیون یمنی دیگری بپیوندند که در نتیجه جنگ آواره شده‌اند.
 
از آغاز حملات نظامی عربستان سعودی و متحدانش به یمن در سال ۲۰۱۵ هزاران نفر در این کشور کشته شده‌اند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین