تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
plusresetminus
معاون وزیر راه و شهرسازی در کرج:

طرح‌های جامع تفصیلی پاسخگوی شهرها نیست

حزب الله : سخنرانی محمدسعید ایزدی مدیر عامل جدید شرکت عمران و بهسازی شهری معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح‌های جامع تفصیلی پاسخگوی شهرها نیست و باید تجدیدنظر شود گفت: باید در ساختار مدیریت، قوانین، رویکرد ساختار و تشکیلات تجدیدنظر شود.
۰
کد مطلب : ۱۵۵۳۷۲
طرح‌های جامع تفصیلی پاسخگوی شهرها نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدسعید ایزدی در همایش روز شهرساز که صبح امروز در سالن میلاد کرج برگزار شد با اشاره به حادثه تلخ زلزله اظهار داشت: همین زلزله نشانه خوبی است برای باز کردن بحث کیفیت زندگی که امروز در شهرهای ما به عنوان یک بحران همه ما را درگیر کرده که ناشی از کم توجهی مجموعه‌ای از عوامل است. 
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امید که زلزله اخیر فراموش نشود و این وقایع باید به ما درسی دهد تا پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از این واقع انجام شود، ادامه داد: در کرج یک هزار و 376 هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد که خود زنگ خطر است.
 
وی با اشاره به اینکه در طول 10 الی 20 سال گذشته تنزل کیفیت روند صعودی داشته است، بیان کرد: علت این امر آن است که با مدل‌های رایج می‌خواهیم به این مسائل برسیم.
 
ایزدی با بیان اینکه طرح‌های جامع تفصیلی پاسخگوی شهرها نیست و باید تجدیدنظر شود، ادامه داد: باید در ساختار مدیریت، قوانین، رویکرد ساختار و تشکیلات  تجدیدنظر شود. 
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 33 دستگاه در توسعه دخیل هستند و از طرفی هم موازی کاری در اقدامات وجود دارد که خود مسئله است، عنوان کرد: در کشور دستگاه‌ها به شکل بخشی کار خود را انجام می‌دهند. 
 
وی با بیان اینکه وزارت در 4 سال گذشته ستادی را خواسته تا راه‌اندازی کند که 20 دستگاه کنار هم برنامه‌های همسو را انجام دهند که این امر سبب اتفاق بزرگ در عرصه مدیریت شهری شده است، اضافه کرد: با هم‌راستا سازی منابع و دستگاه‌ها در 4 سال گذشته اتفاقهایی خوبی انجام شده است. 
 
ایزدی با اشاره به اینکه تجدید نظر در رویکرد بسیار ضروری است و در جلسات باید شفاف‌سازی کرده و از نظر متخصصان استفاده شود، گفت: باید برای تشکل حرفه‌ای حق رای گرفته شود که می‌توان آن را از البرز شروع کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه یکی از پرثمرترین نهادها سازمانهای مردم نهاد است و آنها را باید تقویت کرد، تصریح کرد: باید جریان مطالبه‌گری ارتقا یابد تا در نظام مدیریت شهری ارتقا وجود داشته باشد و وزارت در طریق رویکردها اعلام آمادگی می‌کند.
 
ایزدی با بیان اینکه در حال حاضر بعد از گذشت 4 دهه از طرحهای توسعه شهری باید به درستی بازنگری و آسیب شناسی در آنها انجام شود و نقاط ضعف گذشته تکرار نشود، اضافه کرد: چرا شهرها روز به روز هویت خود را از دست می‌دهند.
 
وی با ابراز ناراحتی از اینکه سد کرج به عنوان نماد شهر نشان داده شود، گفت: کرج دارای طبیعت زیبایی است که می‌تواند نماد آن باشد.
 
ایزدی با بیان اینکه در طول دهه‌های گذشته فقط به توسعه شهر فکر شده است و باید به کیفیتها توجه ویژه داشت، اضافه کرد: رودخانه‌های شهر تبدیل به کانال، پاساژ یا فاضلاب شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه شهر باید دارای مبادی ورودی روشن باشد، عنوان کرد: وزیر 2 سال است که ویترین بحث ایران شهر را مطرح کرده تا تمام برنامه‌ها از یک پشتوانه مفهومی برخوردار شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین