تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
plusresetminus
حزب الله : سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توضیحاتی را در مورد تائید برجام و اقدامات واشنگتن علیه تهران ارائه کرد.
۰
کد مطلب : ۱۴۵۹۷۷
توضیحات «نوئرت» در مورد تائید برجام توسط دولت ترامپ

 

                         
                       

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید دولت آن کشور در گزارشی به کنگره، پایبندی ایران به برجام را تائید کرده، اما همچنان معتقد است شماری از اقدامات ایران، برخلاف برخی اهداف معین‌ شده در توافق، در مورد مشارکت در ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای است.

نوئرت به خبرنگاران گفت: ما به کنگره گزارش دادیم که ایران به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند بوده است؛ در هر حال اما ایالات متحده عمیقا معتقد است که این کشور برخلاف روح قانون در پیوند با بخش مهمی از آن عمل کرده‌است. آن بخش از برجام که می‌گوید ایران قرار است در ایجاد صلح و ثبات در منطقه و در عرصه جهانی مشارکت کند و ما بر این عقیده هستیم که برخی اقداماتی که دولت ایران در آن ها دخیل بوده، به اهداف معین شده در مورد صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی، ضربه زده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: ایران همچنان یکی از خطرناک ترین تهدیدها علیه ایالات متحده است، نه فقط منافع ما در اینجا، بلکه در جهان و همچنین ثبات منطقه. و من فهرستی از چیزهای مختلف دارم که می‌توانم در مورد نقش ایران بیان کنم.

نوئرت در ادامه به موضوعاتی مانند «توسعه برنامه موشک‌های بالستیک»، «حمایت از تروریسم و ستیزه‌زجویی»، «حمایت از بشار اسد»، «تاکید بر خصومت با اسرائیل که مدت‌ها است ادامه دارد»، «تهدید مداوم آزادی دریانوردی، به ویژه در خلیج فارس» و «حملات سایبری به ایالات متحده» اشاره کرده‌است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه این ها مواردی هستند که هرچند تازگی ندارند اما دولت دونالد ترامپ قصد دارد تا ایران را به پایبندی به آنها برای احترام به روح توافق اتمی، صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی ملزم کند.

به گزارش مهر،  روز گذشته و ساعاتی پس از ارسال تائیدیه ۹۰ روزه اتمی، آمریکا ۱۸ شخص حقیقی و حقوقی دیگر را به دلیل حمایت از فعالیت‌های موشکی بالستیک جمهوری اسلامی، در فهرست تحریم های خود قرار داد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین