تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
plusresetminus
رئیس کمیسیون حقوقی شورای چهارم شهر کرج درآستانه آغاز فعالیت های پنجمین دوره شوراها اصل شور و مشورت را به عنوان شیوه ای قابل اجرا در مدیریت سیاسی جامعه اسلامی و خصوصیتی جوشیده از ایمان عنوان کرد.
۰
کد مطلب : ۱۴۸۵۷۸
اصل شورا به عنوان یک خصوصیت جوشیده از ایمان از سوی قرآن معرفی شده است

 

 

 

به سعید مصطفایی اظهار داشت: اصل شورا به عنوان شیوه ای قابل اجرا در مدیریت سیاسی جامعه اسلامی پذیرفته و بر آن تاکید شده است. در اهمیت شورا در اسلام همین بس که سوره ای در قرآن به نام «شوری» نامگذاری شده و این کتاب مقدس، شورا را به چند شیوه برای مسلمانان معرفی می کند: یک بار با تبیین خصایص مومنان و رهروان راه مکتب؛ که ضمن آن اصل شورا را به عنوان یک خصوصیت جوشیده از ایمان و جامعه اسلامی معرفی می کند.
 
وی افزود: خداوند کریم در آیه 38 سوره شوری می فرماید: "افراد شایسته با ایمان کسانی هستند که اجابت نمودند ندای پروردگارشان را و امورشان را بین خود به شوری می گذارند."
 
این مسئول عنوان کرد: بحث شورا و اسلام در قرآن و اسلام جزو ذات دین مبین اسلام می باشد که هم قرآن و هم اسلام سرسختانه با استبداد مقابله می کنند و به همین لحاظ افراد نسبت به یکدیگر برتری ندارند.
 
رئیس کمیسیون حقوقی شورای چهارم شهر کرج خاطر نشان شد: از سوی دیگر شورا در چارچوب نظریه حاکمیت مردم می گنجد که در آن هر یک از افراد مساوی اند و بدون سلطه یکی بر دیگری در تعیین سرنوشت خویش حسب السهم نقش تعیین کننده دارند.
 
وی در پایان اذعان داشت: در سیره و سنت پیامبر بزرگ و عظیم الشان اسلام نیز شاهد اجرای اصل مشاوره در امور مختلف بخصوص در زمان جنگ ها هستیم. علاوه بر پیامبر(ص)، سایر ائمه معصومین(ع) نیز احادیثی در خصوص مشورت بیان نموده اند.»

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین