شبکه خبری تحلیلی حزب الله - آخرين عناوين فرهنگ و هنر :: rss_full_edition http://hezbollahnews.com/culture_art Wed, 17 Oct 2018 17:28:15 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://hezbollahnews.com/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهیه شده توسط شبکه خبری تحلیلی حزب الله http://hezbollahnews.com/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام شبکه خبری تحلیلی حزب الله آزاد است. Wed, 17 Oct 2018 17:28:15 GMT فرهنگ و هنر 60 مارال فرجاد در آغوش پدرش /عکس http://hezbollahnews.com/vdcgwz9qyak9774.rpra.html ]]> فرهنگ و هنر Wed, 17 Oct 2018 12:39:47 GMT http://hezbollahnews.com/vdcgwz9qyak9774.rpra.html چه سرنوشتی در انتظار «ممنوعه» است؟/وزیر ارشاد پاسخ داد http://hezbollahnews.com/vdcaewn6e49naa1.k5k4.html  به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عباس صالحی درباره حواشی اخیری که در توزیع مجموعه "ممنوعه" در شبکه نمایش خانگی ایجاد شده است، اظهار کرد: درباره محصولات شبکه نمایش خانگی روال کار اینگونه است که به علت آنکه سرمایه‌گذار و کارگردان می‌خواهد بازخوردهای کار خود را بگیرد، مانند سینما به صورت یک‌جا مجوز لازم برای عرضه محصول خود را از وزارت ارشاد نمی‌گیرد بلکه مجوز هر قسمت و بخش را به صورت مورد به مورد اخذ می‌کند.  وی گفت: درباره مجموعه "ممنوعه" نیز به دلیل پاره‌ای از تردیداتی که وجود داشت، قرار شد که قسمت‌های بیشتری از این مجموعه تولید شود تا با این کار امکان تداوم و تضمین بیشتر و قطعی تری برای توزیع پیدا شود؛ بنابراین بر اساس قراری که گذاشته شده چند قسمت بعدی این مجموعه پس از تولید در اختیار وزارت ارشاد قرار می‌گیرد و مراحل بعدی به صورت یک‌جا طی می‌شود.  به گزارش ایسنا، انتقاد به محتوای سریال ممنوعه از سوی برخی رسانه‌ها، باعث شد که ۲۶ شهریور ماه اعلام شود این مجموعه شبکه نمایشی فعلا اجازه نشر ندارد.  «ممنوعه» یک سریال شبکه خانگی با برچسب ۱۶+ است که به گفته سازندگانش سعی در تقبیح رفتار و عملکرد افرادی دارد که سبک زندگی غربی را چه در ظاهر و چه در محتوا برگزیده‌اند.  بازیگران «ممنوعه» به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: امیرحسین آرمان، علی استادی، خاطره اسدی، بهاره افشاری، محمد امین، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، امیر جعفری، هادی حجازی‌فر، الهه حصاری، سوگل خالقی، آناهیتا درگاهی، نیلوفر رجایی‌فر، لیلا زارع، نیما شعبانژاد، شهرام قائدی، مصطفی قدیری، نیکی کریمی، میلاد کی مرام، فاطمه گودرزی، مجید مظفری،نسرین نکیسا و شیدا یوسفی.  سریال «ممنوعه» به کارگردانی امیر پورکیان داستان سه نسل را به صورت همزمان و پیوسته روایت می‌کند و به دغدغه های امروز جوانان و آسیب مسائل روز خانوادگی و اجتماعی می‌پردازد. ]]> فرهنگ و هنر Wed, 17 Oct 2018 12:23:06 GMT http://hezbollahnews.com/vdcaewn6e49naa1.k5k4.html چرا سینما با فوتبال سرسنگین است؟ http://hezbollahnews.com/vdchxvnzv23n66d.tft2.html به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فوتبال به عنوان یکی از جذاب‌ترین رشته‌های ورزشی دنیا که میلیاردها طرفدار دارد، همیشه طعمه لذیذی برای ساخت آثار سینمایی به نظر آمده. اما با این وجود تعداد فیلم‌های شاخصی که با محوریت این ورزش ساخته شده به تعداد انگشت‌های دو دست هم شاید نرسد. بیشتر فیلم‌های فوتبالی جذاب تاکنون در قالب مستند ساخته شده‌اند؛ مستندهایی که بر پایه تصاویر آرشیوی و مصاحبه‌ها ساخته شده‌اند. مستند مارادونا به روایت کاستاریکا. مستند مسی. مستند ریوالدو. مستند منچستر. مستند زندگی بسیاری از اسطوره‌های فوتبال همچون لمپارد و جرارد و زیدان و بکهام و در کشور خودمان ناصر حجازی و فرشاد پیوس. اما در قالب فیلم داستانی، ماجرا متفاوت است.  معروف‌ترین فیلم‌های فوتبالی در قالب سینمای داستانی «فرار به سوی پیروزی» به کارگردانی جان هیوستون، «چشم‌انداز طلایی» و «در جستجوی اریک» به کارگردانی کن لوچ، راز استادیوم آرسنال به کارگردانی تورولد دیکنسون که جزو اولین فیلم‌های فوتبال محور تاریخ سینما به حساب می‌آید، «گینگا» به کارگردانی توکا آلوز، هانک لوین و مارسلو ماکادو، «لعنتی یونایتد» به کارگردانی تام هوپر و چند فیلم دیگر است. فیلم‌هایی که علاوه بر پرداختن‌شان به فوتبال به معنای واقعی کلمه سینمایی هم هستند. یعنی دراماتیزه شده‌اند و در مدیوم رسانه مقصد به خوبی جاافتاده‌اند. اما سایر فیلم‌ها چنین نیستند. مخاطب هنگام تماشای این آثار احساس می‌کند که فیلمساز به زور فوتبال را آورده مقابل دوربین. روح ندارد. نه فوتبال درست و حسابی دارد فیلم، نه واجد ویژگی‌های سینمایی است.  دلایل زیادی را می‌توان برشمرد که چرا تاکنون سینما و فوتبال چنانکه باید و شاید روی پرده نقره‌ای به هم پیوند نخورده‌اند؛ با وجود اینکه ورزشی‌نویسان دنیا از سینما برای شرح و بسط نظریات‌شان استفاده می‌کنند، طراحان، بازیکنان و رخدادهای فوتبالی را در مقام مقایسه با شخصیت‌های سینمایی و پوسترهای فیلم‌ها قرار می‌دهند و بارها شاهد بوده‌ایم که تیتر روزنامه‌های ورزشی از اسم آثار سینمایی معروف بهره می‌برند.  یکی از دلایلی که آثار سینمایی فوتبالی رونق نگرفته، روی خوش نشان دادن هالیوود به این دسته از آثار است. هالیوود به عنوان مهم‌ترین پرچمدار صنعت فیلمسازی دنیا فیلم‌های ورزشی زیادی را هر ساله روانه سینماها می‌کند. اما هالیوود بیشتر تمرکزش روی ورزش‌های بومی کشور امریکاست. ورزش‌هایی که برای مردم ایالات متحده جذابیت دارند، مثل بوکس، فوتبال امریکایی یا همان راگبی و بسکتبال و کشتی‌کج. تک و توک می‌توان رشته‌های دیگری را نیز پیدا کرد، اما عمده تولیدات هالیوود همین چند رشته خاص است. طبیعتا وقتی کشوری که سینمایش از لحاظ امکانات و تکنیک از سایر کشورها جلوتر است، سرمایه‌گذاری مناسبی برای تهیه آثار فوتبالی نمی‌کند، پیشرفت چندانی هم صورت نمی‌گیرد، چرا که بیشتر کشورها در ساخت آثار سینمایی هیجان‌انگیز و عامه‌پسند از روی دست هالیوود کپی می‌کنند و اگر نمونه‌ای برای کپی نباشد، دست‌شان خالی می‌ماند.  از دیگر دلایلی که می‌توان برشمرد عدم آگاهی کارگردانان از مناسبات فوتبال به عنوان یک مخاطب حرفه‌ای است. یعنی فیلمسازانی که سراغ فوتبال می‌روند، هیچکدام‌شان مخاطب جدی فوتبال نبوده‌اند. فوتبال را زیست نکرده‌اند و از وسعت دنیای این رشته بی‌اطلاعند. نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد تعداد بالای آدم‌های درگیر در زمین مسابقه فوتبال است. هماهنگی این افراد برای ضبط یک پلان، کار واقعا سختی است. برای اینکه همه‌چیز طبیعی به نظر برسد. مخاطب فیلم فوتبالی هزاران بازی فوتبال تماشا کرده و به محض اینکه یکی از بازیکنان حرکت اضافی انجام دهد یا توپ غیرمنطقی به حرکت در بیاید مچ کارگردان را می‌گیرد.  در نهایت آخرین دلیل را می‌توان به زیبایی ذاتی فوتبال اختصاص داد. واقعیت این است که همه قصه‌ها، همه روایت‌ها و شخصیت‌ها، همه‌چیز می‌آیند به مدیوم سینما تا زیباتر شوند؛ تا جذاب‌تر شوند. قصه‌ها تبدیل به فیلم می‌شوند تا نظر مخاطب را بیشتر جذب کنند. سینما این کار را به خوبی انجام می‌دهد. از هر چیز دم‌دستی و پیش پا افتاده‌ای می‌تواند برای میخکوب کردن مخاطب استفاده کند. اما وقتی به فوتبال می‌رسد، خیلی مواقع نمی‌تواند چیز جدید و جذاب‌تری به آن اضافه کند چرا که فوتبال خودش هر آنچه را برای جذابیت لازم است به حد کمال دارد. بنابراین کار فیلمساز برای ساخت اثری فوتبال‌محور بسیار سخت می‌شود.    ]]> فرهنگ و هنر Wed, 17 Oct 2018 11:28:37 GMT http://hezbollahnews.com/vdchxvnzv23n66d.tft2.html اسپانسرها نباید آنتن تلویزیون را به مثابه مقاصد شخصی بدانند http://hezbollahnews.com/vdchivnzz23n66d.tft2.html  به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«زنده‌باد زندگی» نام برنامه‌ای است که فصل هفتم خود را پشت سر می‌گذارد که شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10:30 صبح روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود. برنامه‌ای که تغییر تفکر مصرف‌گرایی به سمت تولید را دستور کار خود دارد. چرا که در فصل هفتم خود بر موضوع اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی اقتصادی، معیشتی و مهارتی جامعه ایرانی متمرکز شده و راهبرد آن بررسی شرایط اقتصادی و افزایش توانمندسازی مهارتی و معیشتی همه گروه‌های جامعه و افزایش آگاهی مردم نسبت به توانمندی‌هایشان خواهد بود. این برنامه در دوره جدید خود از بخش‌های مختلفی چون گفتگو با چهره‌های موفق در عرصه کسب و کار، مبتکران و خلاقان حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، گفتگوهای کارشناسی و نظرسنجی‌های مردمی و اجتماعی، پخش مستندهای تلویزیونی از تلاش و سخت‌کوشی مردم و وضعیت‌ گذار جامعه ایرانی از ساختار اقتصادی گذشته به ساختار اقتصادی جدید، گزارش‌های تصویری از حرفه‌ها و مشاغل سراسر کشور و ... بهره می‌برد. محمدجعفر خسروی تهیه‌کننده و مجری این برنامه سال‌هاست که روی آنتن حضور دارد و با صراحت کلام اجرا می‌کند. همین مساله باعث شده برنامه‌های او چالشی شود و به مخاطب اطلاعات خوب و مفیدی ارائه کند. خسروی معتقد است احترام‌گذاشتن، کم‌هزینه‌ترین رفتار اجتماعی است و مجری ملزم است به میهمان و مخاطبان برنامه احترام بگذارد. او همچنین درباره ارتباط اسپانسرها و حامیان مالی با صداوسیما، محتوای اقتصادی و اجتماعی این برنامه و استفاده از مجری‌بازیگرها و بازیگر مجری‌ها نیز صحبت‌هایی با خبرنگار فرهنگی تسنیم داشت که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:  تغییر تفکر جامعه از مصرف‌گرایی به تولیدگرایی از اهداف اصلی ماست  محمدجعفر خسروی تهیه‌کننده «زنده‌باد زندگی» وجه تمایز این برنامه با دیگر برنامه‌های اجتماعی تلویزیون را در رویکرد اقتصادی برنامه دانست و تصریح کرد: «زنده باد زندگی» پیش از اینکه یک برنامه اجتماعی باشد، اقتصادی است،‌ البته در کنار توجه به مسائل کارآفرینی، تولید و اقتصاد، از مسائل اجتماعی که بر همه عرصه‌ها تأثیر دارند نیز غافل نشده‌ایم. ما سعی کرده‌ایم با اتکا به مفاهیم علمی انعکاس مصادیق اقتصاد اجتماعی در جامعه باشیم، میل به تولید و کار آفرینی را در جامعه افزایش دهیم و تغییر تفکر جامعه از مصرف‌گرایی به سمت تولید از اهداف اصلی «زنده‌باد زندگی» به حساب می‌آید.  «زنده باد زندگی» کارآفرینان موفق را به مخاطبین معرفی می‌کند  وی در خصوص رسالت و مأموریت هر برنامه تلویزیونی، خاطرنشان کرد: برخی از برنامه‌ها به شکل تکلیفی و مطابق با مأموریت خاصی ساخته می‌شوند که از طرف شبکه برای این برنامه در نظر گرفته شده است. طرح و قاعده «زنده‌باد زندگی» بر تبلیغ ایجاد بنگاه‌های اقتصادی ساده، کوچک و مردمی متمرکز شده و سعی ما نمایش توان و تلاش مردم برای تحقق تولید بیشتر و معرفی کارآفرینان موفق به مخاطبین است. از طرفی، تغییر فرهنگ اقتصادی مردم از ثروت‌اندوزی به سوی کارآفرینی و اشتغال‌زایی نیز از دیگر اهداف برنامه «زنده‌باد زندگی» به شمار می‌رود.  موضوع اصلی مستندهای ما ترغیب به خرید کالای ایرانی است  مجری و تهیه‌کننده قدیمی تلویزیون با اشاره به ارائه ایده‌ها و نظرات مخاطبین برنامه، گفت: بخشی از میهمانان از طریق پیامک خود را معرفی می‌کنند که بعد از بررسی، بخشی از آن‌ها برای حضور در برنامه دعوت می‌شوند. به  پیشنهاد مردم نسبت به دعوت از این کارآفرینان اقدام می‌کنیم و حتی در ساخت و تولید مستندهای معرفی کارآفرینان هم سعی کرده‌ایم ساده و روایی باشند. بازتاب تلاش مردم به رغم تنگ‌دستی و دشواری‌های اقتصادی و ترغیب به خرید کالای ایرانی از موضوعات اصلی این مستندها به شمار می‌رود.  اشتغال هنرمندان به حرفه‌های مختلف بستگی به پذیرش مخاطب دارد  خسروی در پاسخ به این سوال که برخی اتفاقات نادرست محتوایی و سبک برخوردی مجریان روی آنتن تلویزیون برمی‌گردد به اینکه بعضاً بازیگر هستند به سمت اجرا می‌آیند و یا تخصص لازم برای اجرا ندارند، تأکید کرد: معتقدم همه می‌توانند مجری باشند، اجرا با ادبیات شفاهی و تحریری، دانستنی‌های عمومی، زبان بدن، قدرت تحلیل سریع با استفاده از ابزار پرسش همچون یک پژوهشگر در فرآیند گفتگو مقصود برنامه را به مخاطب منتقل می‌کند. اکنون مجری بازیگر و یا بازیگر مجری داریم و کنار هم قرار گرفتن این دو شغل و حرفه کاملاً مشهود است. چرا که قائل به این نیستم که این دو حرفه مطلق هستند؛ بلکه تصورم بر این است که هر هنرمند ما می‌تواند در حرفه‌های دیگر هم اشتغال داشته باشد فقط بستگی به ضریب پذیرش مخاطب دارد.  هرکسی باید سر جای خودش باشد؛ مجری بازیگر یا بازیگر مجری؟!  وی ادامه داد: به نظر می‌رسد، تقسیم‌بندی مجریان در حوزه‌های تخصصی مشکل را رفع نمی‌کند. مهم این است که حسب ظاهر با نگاه، مجاب کننده باشیم، چون ما تأثیر ایجابی داریم. باید ببینیم ظرفیت‌ها و توانایی‌ها چه مقدار است، ما بازی اجرا و اجرا بازی و اجراهای تخصصی داریم همه اینها یک نقطه اشتراک دارند و آن اجراست. اگر فردی قادر به اجرای یک برنامه باشد چه بهتر که متخصص آن برنامه هم باشد. به قولی که سر جای خودشان باشند و مهم نیست مجری بازیگر بشود یا بازیگر مجری بشود.  چرا می‌خواهیم به افراد یک برچسب تخصصی بزنیم؟  این مجری پیشکسوت تلویزیون در رابطه با گلایه یکسری از مجریان قدیمی رادیو و تلویزیون نسبت به حضور بازیگران در عرصه اجرا، تأکید کرد: به اعتقاد بنده بر هر تخصص و دانشی، مقدم قابلیت و تکنیک گویندگی و اجراست و به لحاظ تکنسین اجرا بایستی ابتدا مجری باشیم و بعد می‌توانیم متخصص در حوزه نظری و علمی باشیم. اینکه صرف قابلیت‌های تخصصی نام کارشناس مجری بیاید و بعد معطوف به قابلیت اجرا شود مطمئناً به آن نقطه موردنظر نخواهد رسید. چرا که تحت هر دانش و علمی، اجرا مناسب نیست. از طرفی قبول ندارم یک انسان را می‌توان در یک حوزه محدود کرد و قابلیت‌های متعددی دارند. یعنی صرف داشتن یک عنوان و برچسب تخصصی نباید آدم‌ها را محدود کنیم و بسیارند بازیگرانی که خواننده و مجری و نقاش بوده‌اند و مجریانی که بازیگری و خوشنویسی و کارگردانی هم می‌کنند.  بگذارید آدم‌ها، استعدادهای خودشان را در عالم تکنیک عرضه کنند  وی اضافه کرد: نمی‌دانم چرا در جامعه نوعی مقاومت در برابر آدم‌های چند قابلیت و چند منظوره، وجود دارد؛ اتفاقاً بایستی استقبال کنیم و ایرادی هم ندارد همه این‌ها در حد حرفه‌ای هم اجرا نکنند. واقعاً مشکلی حل نمی‌شود در برابر خوانندگانی که بازیگر و مجری می‌شوند و مجریانی که خواننده و بازیگر می‌شوند واکنش نشان می‌دهیم؟ بگذاریم آدم‌ها، استعدادهای خودشان را در عالم تکنیک‌ها و هنرهای مختلف عرضه کنند. حالا اینکه مشکلاتی بعضاً پیش می‌آید و دیالوگ‌های نامربوط و نوع اجرای مطلوب را روی آنتن شاهد نیستیم برمی‌گردد به کسی که آن فرد را برای آن برنامه و گفتگو انتخاب کرده است. چرا که با همه این اوصاف، هرکسی باید سر جای خودش باشد و متناسب با قابلیت و کارکرد خود برگزیده شود.  باید در گفتگو با میهمان برنامه از یک اندازه متعارفی، تبعیت کنیم  خسروی در پاسخ به این سوال که برخی اوقات سوالات مجریان تلویزیونی، میهمانان و حتی مخاطبین را آزرده‌خاطر می‌کند، افزود: به نظرمن گفتگوهای تلویزیونی محملی است که در اندازه‌ای متعارف نیاز به شیرین کلامی دارد و اگر از این اندازه، افراط کنیم به گستاخی ختم می‌شود و باید مجریان و برنامه‌سازان ما بسیار به این نکته توجه کنند. من خودم همیشه از میهمانانم سوال می‌کنم که این نکته و یا مسئله خاص را بپرسم یا نپرسم! شاید میهمان ما نخواهد درباره مسئله خاصی بحث کنیم و از او مطالبه‌ای داشته باشیم. اخلاق میهمان‌داری تلویزیونی و اصول برنامه‌سازی می‌گوید که باید یکسری مسائل میهمان به صورت محرمانه بماند. اگر در این راستا رندی صورت بگیرد خواه‌ناخواه میهمان هم ناگزیر بایستی پاسخ دهد، امکان دارد در این راستا گفتگوی جذابی داشته باشم اما اخلاق را رعایت نکرده‌ام.    در «زنده‌باد زندگی» هیچ خط قرمزی وجود ندارد  وی با بیان اینکه هیچ خط قرمزی در این برنامه وجود ندارد، تاکید کرد: ما نه خط قرمز و نه هیچ اجازه مطلقی در این برنامه نداریم. همه چیز به فراخور شرایط زمان، مکان و تحلیل تاثیر یک رفتار و پیام باید به نتیجه برسد، رفتار درست مشکلی پیش نمی‌آورد و باید مستند و به جا صحبت کرد.  نباید هدف را فدای حامیان مالی کرد  تهیه‌کننده «زنده باد زندگی» با اشاره به اینکه اسپانسرها نباید آنتن را به مثابه مقاصد شخصی خود بدانند، تأکید کرد: می‌دانید که مشکل اساسی امروز رسانه‌ها خصوصاً تلویزیون ما تأمین منابع مالی است. از این جهت رادیو و تلویزیون را یک پدیده گرانقیمت و پرهزینه می‌دانم که سال‌هاست هزینه‌های آن برعهده نظام و دولتمردان است. تلویزیون تولیدکننده ارزش افزوده فرهنگی، هنری و مصرف‌کننده منابع مالی بوده و اکنون باید بخشی از منابع مالی را خودش تأمین کند. احساس می کنم مدیران و کارکنان تلویزیون برای ایجاد ارزش افزوده اقتصادی تجربه نداشته‌اند لذا ما در این مورد در حال انجام آزمون و خطا هستیم، نمی‌توانیم کل هزینه تولید را به تأمین‌کنندگان مالی اختصاص دهیم، البته با تأکید بر تاثیر مثبت اسپانسر در تولید برنامه‌ها، نباید هدف را فدای حامیان مالی کرد. یعنی در واقع باید اسپانسرها از یک قاعده و اصول حرفه‌ای برنامه‌سازی و فیلمسازی تبعیت کنند و آنتن را به مثابه مقاصد شخصی خود ندانند. ]]> فرهنگ و هنر Wed, 17 Oct 2018 10:18:21 GMT http://hezbollahnews.com/vdchivnzz23n66d.tft2.html جایزه بوکر ۲۰۱۸ به «مرد شیری» رسید http://hezbollahnews.com/vdcb8gb80rhbwwp.uiur.html به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«آنا برنز» به عنوان اولین نویسنده اهل کشور ایرلند شمالی موفق شد با رمان «مرد شیری» جایزه معتبر من بوکر سال ۲۰۱۸ را از آن خود کند.   هیئت داوران جایزه ادبی بوکر که امسال با توجه به برگزار نشدن جایزه نوبل ادبیات از اهمیت بالاتری نیز برخوردار بود، به اتفاق آرا رمان «مرد شیری» نوشته «آنا برنز» را شایسته دریافت جایزه ۵۰ هزار پوندی بهترین اثر داستانی معرفی کردند.   این رمان درباره زنی جوان است که از سوی مردی قدرتمند آزار و اذیت می‌شود. داستان رمان «مرد شیری» که سومین کتاب «برنز» محسوب می‌شود، از زاویه دید دختری ۱۸ ساله و بدون نام روایت می‌شود به نام مستعار "خواهر وسطی" که خود توسط یک فرد شبه نظامی که بسیار از او بزرگ‌تر است و «مرد شیری» نام دارد، تعقیب می‌شود.   «کوام آنتونی آپیا» رییس هیات داوران جایزه بوکر ۲۰۱۸، رمان «مرد شیری» را  به طرزی بارونکردنی، اوریجینال و اصیل معرفی کرد و گفت: هیچ یک از ما تاکنون چنین داستانی نخوانده بودیم و صدای متمایز «آنا برنز» در این رمان افکار و فرم‌های متداول را در نثری شگفت‌آور و عمیق به چالش می‌کشد. این رمان داستانی از وحشی‌گری، تجاوز جنسی و مقاومت، با هر از گاهی رگه‌هایی از طنز است.   «برنز» در حالی به عنوان اولین چهره اهل ایرلند شمالی جایزه بوکر سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد که برندگان ایرلندی پیشین چون «جان بنویل»، «آن انرایت» و «رادی دویل» همگی از ایرلند جنوبی بودند. ضمن این‌که امسال برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۲ که «هیلاری منتل» این جایزه را کسب کرد، بوکر به یک نویسنده زن می‌رسد.   «دیزی جانسون» نویسنده‌ ۲۷ ساله بریتانیایی با رمان «همه چیز آن زیر»، «واشنگتن سیاه» نوشته «اسی ادوگیان» از کانادا، «اتاق مارس» یا «اتاق مریخی» نوشته «ریچل کوشنر» از آمریکا، «فراداستان» نوشته ریچارد پاورز از آمریکا و «برداشت طولانی» نوشته «رابین رابرتسون» از بریتانیا دیگر نامزدهای نهایی جایزه من بوکر امسال بودند.   پیش‌تر نیز در بخش بوکر بین‌الملل، ویژه برترین آثار ترجمه‌شده از سراسر جهان به زبان انگلیسی، «اُلگا توکارزوک» به عنوان اولین نویسنده لهستانی برای نگارش رمان «پروازها» موفق به کسب این جایزه شد و جایزه نقدی ۵۰ هزار پوندی بوکر به طور مساوی میان « «اُلگا توکارزوک» نویسنده کتاب و مترجم انگلیسی آن «جنیفر کرافت» تقسیم شد.   جایزه «من بوکر» که اولین‌بار در سال ۱۹۶۹ برگزار شد، ویژه همه آثار نوشته‌شده از سراسر جهان به زبان انگلیسی است که در بریتانیا و ایرلند منتشر شده باشند. این اولین سالی است که آثار منتشرشده در  ایرلند نیز واجد شرایط رقابت در این جایزه ادبی شده‌اند.   این جایزه بیش از ۴۰ سال فقط به نویسندگان کشورهای مشترک‌المنافع، انگلیسی‌ها و ایرلندی‌ها تعلق می‌گرفت، اما از سال ۲۰۱۴ با وضع قوانین متفاوت، تمام آثار نوشته‌شده به زبان انگلیسی‌ حق شرکت در آن را پیدا کرده‌اند. زمانی که تصویب شد نویسندگان آمریکایی هم حق شرکت در این رقابت‌ها را دارند، جانجال‌های زیاد به ‌پا شد و برخی به «آمریکایی» شدن این جایزه اعتراض کردند. «پل بیتی»  و «جورج ساندرز» دو نویسنده آمریکایی هستند که در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ این جایزه را به خود اختصاص دادند. ]]> فرهنگ و هنر Wed, 17 Oct 2018 09:53:22 GMT http://hezbollahnews.com/vdcb8gb80rhbwwp.uiur.html آقای بازیگر بعد از چهار سال طلاقش را افشا کرد! http://hezbollahnews.com/vdccxxqs42bq448.ala2.html  به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سیدعلی ضیاء شب گذشته سه شنبه ۲۴ مهر، در شبکه یک و در برنامه فرمول یک، میزبان سپند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون بود.  امیرسلیمانی در پاسخ به این سوال ضیاء که منتقدان از تو به عنوان یک بازیگر معمولی برای نقش‌های معمولی نام می‌برند، اظهار کرد: بالاخره سینما نقش‌های معمولی هم دارد که یک بازیگر معمولی باید بازی کند. همانطور که جامعه به سیاستمدار، رفتگر، دکتر، کارواش و... احتیاج دارد فیلم هم به سوپراستار، سیاهی لشکر و... نیاز دارد. حال سوپراستار شدن را ندارم  این بازیگر یادآور شد: من نه حالش را دارم و نه بلدم که سوپراستار باشم. اینکه آن مدلی توی چشم باشم را دوست ندارم. اصلا راستش من سوم راهنمایی بودم و می‌خواستم به هنرستان موسیقی بروم، اما گفتند باید از اول راهنمایی می‌آمدی و نشد. بعد رفتم برای دانشگاه موسیقی امتحان دادم، بازیگری قبول شدم!  فرزند سعید امیرسلیمانی درباره نقش پدرش در آغاز درخشان کارش در حرفه بازیگری افزود: من برای اولین کارم تست دادم. البته از اول نقش‌های خیلی معمولی بازی نکردم!   اگر از قیافه پدر یا خواهرم خوششان نیاید به من نقش نمی‌دهند  وی در این باره که آیا دوست داشتی فامیلی ات چیز دیگری باشد، تاکید کرد: گاهی وقت‌ها بله. چون ممکن است اگر کسی از قیافه بابام یا کمند خوشش نیامده باشد، به من نقش ندهد.   هیچ کدام از منتقدان پول کرایه خانه مرا نمی‌دهند!  امیرسلیمانی تصریح کرد: من نه پدر پولداری داشتم و نه خانواده پولداری. من باید کرایه خانه و خرج زندگی می‌دادم و هیچ کدام از منتقدان قطعا کرایه خانه مرا نمی‌دادند! خداراشکر من یک سال است صاحبخانه شده ام، اما در تهران بخواهی صاف صاف راه بروی هم باید ماهی ۵ میلیون تومان پول داشته باشی.   وقتی کرایه خانه ام عقب افتاده بنشینم تا کار خوب پیشنهاد شود؟  بازیگر «اخراجی ها» ادامه داد: دهه ۶۰ که پدرم خیلی کار می‌کرد و رو بورس بود، آنقدر پولی نمی‌گرفت. حرف زدن خیلی راحت است که من بیایم اینجا بنشینم و نقد کنم. وقتی کرایه خانه ام عقب افتاده بنشینم تا کار خوب پیشنهاد شود؟ در همه جای دنیا دیدن فیلم کمدی با خانواده آسان نیست  وی با بیان اینکه برای کارم زحمت کشیده ام، به بیننده ۴ میلیون نفری فیلم «هزارپا» اشاره و در پاسخ به سوال ضیاء درباره فیلم طنزی که نشود آن را با خانواده دید، گفت: در همه جای دنیا دیدن فیلم کمدی با خانواده آسان نیست و یکی از بخش‌های مهم فیلم‌های کمدی در همه جای دنیا شوخی‌های جنسی است.  آنقدر که خودی‌ها به من گفتند چرا در اخراجی‌ها بازی کردی، مردم نگفتند  امیرسلیمانی در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد: برای همه کسانی که نقد می‌کنند احترام قائلم، اما نقد باید منصفانه باشد. در حرفه ما هر کاری می‌گیرد، خودی‌ها بیشتر درباره آن حرف می‌زنند. آنقدر که اطرافیانم به من گفته اند چرا اخراجی‌ها را بازی کرده‌ای مردم در خیابان نگفته اند.  بازیگر «خوب، بد، جلف» ادامه داد: همه ما درد فرهنگسازی داریم. در ایران ۹۰ سال است مردم سینما می‌روند و آن‌ها حق انتخاب دارند. اینکه بگوییم چه را چطور ببینند نمی‌شود. یک بار فیلم کمدی ۱۵ میلیارد می‌فروشد، یک بار ۸۰۰ میلیون. مردم هستند که انتخاب می‌کنند «لاتاری» که فیلم جدی است را پرفروش کنند. برای اولین بار اینجا اعلام می‌کنم که چهار سال است جدا شده ام  امیرسلیمانی همچنین خبری درباره زندگی شخصی اش را برای اولین بار روی آنتن زنده اعلام کرد: برای اولین بار از برنامه تو اعلام می‌کنم که ۴ سال است جدا شده ام و تنها زندگی می‌کنم. این اولین بار هم هست که می‌گویم. نه متاهل بودنم به دردم خورد نه مجرد بودنم. وام که نمی‌خواهم بگیرم. من آدم تنهایی هستم. امروز می‌توانم چلوکباب بخورم، اما دیشب نان و پنیر و هندوانه خوردم، چون دوست داشتم.  این بازیگر در این باره که همیشه طوری از خوبی‌های ازدواج می‌گوید که انگار خودش جدا نشده، تاکید کرد: هنوز هم از من بپرسی درباره مزیت‌های ازدواج می‌گویم و معتقدم همه حتما باید ازدواج کنند. اینکه دو نفر نتوانند زندگی مشترکشان را ادامه دهند و جایی به پایان برسند، به این معنی نیست که ازدواج بد است. ما به خاطر اختلاف سلیقه‌های شدید، تصمیم گرفتیم به سال‌هایی که با هم بودیم احترام بگذاریم و جدا بشویم. طنز فاخر داریم، اما طنز سخیف نداریم  امیرسلیمانی با بیان اینکه من پذیرفته ام شغلی دارم که در آن شغل ممکن است یکی عاشقم شود و دیگری از من متنفر شود، در پاسخ به اینکه آیا طنز سخیف داریم، اظهار کرد: شاید به خاطر اعتقادات مذهبی و اجتماعی مان یک سری چیز‌ها به نظرمان جذاب و درست نیاید و سخیف به نظر برسد، اما به نظرم هیچ چیز در ایران فراتر از آنچه در صنعت فیلمسازی جهان رخ می‌دهد نیست. طنز فاخر داریم، اما طنز سخیف نداریم. من با این اسم گذاری‌ها مخالفم. در سه فیلم از ۵ فیلم پرفروش ۱۰ سال اخیر بازی کرده ام  امیرسلیمانی یادآور شد: پنج فیلم پرفروش ۱۰ سال اخیر را اگر نگاه کنی من در سه فیلم از آن‌ها بازی کرده ام اصلا شما بگو نقش دیوار را داشته ام، اما در این کار‌ها بوده ام. هیچ کس نمی‌تواند جلوی روزی که برای مقدر است را بگیرد.  بازیگر «نهنگ عنبر» درباره مافیا و روابط در سینما گفت: نمی‌گویم هیچ چیز در سینما ربطی به رابطه ندارد. خود من شاید اگر پسر سعید امیرسلیمانی نبودم آقای داوودی مرا نمی‌شناخت و اولین تجربه بازیگری ام در کار او نبود. ۶ تا ساز می‌زنم و موسیقی درس می‌دهم  وی همچنین درباره علاقه اش به موسیقی نیز توضیح داد: من ۶ تا ساز می‌زنم. شعر‌های زیادی گفته ام، اما تا به حال به فکر انتشار آن‌ها نیفتاده ام، چون شاعر نیستم و آن‌ها دلنوشته بوده اند. اما در زمینه موسیقی تدریس کرده ام و شاگردانم حالا ساز می‌زنند و حتی خودشان مدرس شده اند. یک قطعه آهنگ هم منتشر کردم که بعضی‌ها دوست داشتند و بعضی هم دوست نداشتند.  امیرسلیمانی در بخش دیگری از حرفهایش اظهار کرد: مرا نه به خاطر بازی ام انتخاب می‌کنند نه پدرم نه بفروش بودنم ... امروز تهیه کننده‌ای به من زنگ زد و گفت: به من گفته اند با سپند کار کن، چون با این به مشکل برنمی خوری. وقتی هنوز سیگار را ترک نکرده بودم، حاضر نشدم درباره مضراتش حرف بزنم  این بازیگر در پایان گفت: اگر من حرفی می‌زنم که کسی دوست ندارد من فقط نظرم را می‌گویم. من سه سال پیش برنامه‌ای درباره ترک سیگار دعوت شدم و گفتم نمی‌توانم در این باره حرف بزنم، چون هنوز سیگار می‌کشم و اگر کسی مرا در خیابان ببیند می‌گوید این فازش چیست؟! امروز چند سال است که سیگار را ترک کردم. ]]> فرهنگ و هنر Wed, 17 Oct 2018 09:42:59 GMT http://hezbollahnews.com/vdccxxqs42bq448.ala2.html ادریس البا به موزیکال «گربه‌ها» می‌پیوندد/ ایفای نقش شرور http://hezbollahnews.com/vdcawwn6i49naa1.k5k4.html به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ادریس البا در حال مذاکرات نهایی برای پیوستن به جنیفر هادسون، تیلور سوییفت و جیمز کوردن در اقتباس موزیکال موفق «گربه ها» اثر اندرو لوید وبر است.  ایان مک کلن، لوری دیویدسن و مت تولی از دیگران بازیگران این فیلم هستند. البا قرار است در این اثر نقش مکاویتی شخصیت شرور داستان را بازی کند.  تام هوپر کارگردان فیلم های «سخنرانی پادشاه» و «بینوایان» این فیلم را که اقتباسیست از کتاب «گربه‌های اهل عمل» نوشته تی اس الیوت، کارگردانی می کند. هوپر در کنار کارگردانی، فیلمنامه فیلم را نیز به همراه لی هال نوشته است. تهیه فیلم را نیز هوپر به همراه تیم بیوان و اریک فلنر از کمپانی ورکینگ تایتل فیلمز و دبورا هیوارد برعهده دارند.  «گربه ها» را ورکینگ تایتل فیلمز در همکاری با مانیومنتال پیکچرز و ریلی یوزفول گروپز (متعلق به اندرو لوید وبر) تهیه می کنند. همچنین استیون اسپیلبرگ، اندرو لوید وبر و آنجلا موریسون در جایگاه مدیرتولید در این فیلم حضور دارند.  موزیکال «گربه ها» به آهنگسازی اندرو لوید وبر که از نظر زمانِ روی صحنه بودن یکی از طولانی ترین اجراها در تاریخ برادوی و وست اِند است، نخستین بار در سال ۱۹۸۱ در لندن روی صحنه رفت. این تئاتر موزیکال که برنده جوایز اولیویه و اونینگ استاندارد بهترین موزیکال شده است، درسال ۱۹۸۳ توانست هفت جایزه تونی از جمله بهترین نمایش موزیکال را بدست آورد.  البا هم اکنون در حال بازی در فیلم «هابز و شاو» در کنار دواین جانسون و جیسون استاتهام است و در آینده نیز در مجموعه تلویزیونی «وارد شو چارلی» متعلق به نتفلیکس دیده خواهد شد. در این مجموعه تلویزیونی البا مدیریت تولید آن را نیز خودش برعهده دارد. او همچنین در فصل پنجم مجموعه تلویزیونی «لوتر» محصول بی‌بی‌سی نیز بازی خواهد کرد. ]]> فرهنگ و هنر Wed, 17 Oct 2018 09:38:13 GMT http://hezbollahnews.com/vdcawwn6i49naa1.k5k4.html اکران «کاناپه» کیانوش عیاری منتفی شد http://hezbollahnews.com/vdciuuaz5t1avv2.cbct.html به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کیانوش عیاری فیلم سینمایی «کاناپه» را در حالی در سال ۹۵ مقابل دوربین برد که هنوز حواشی اکران نشدن فیلم قبلی او یعنی «خانه پدری» در جریان بود و همین حساسیت‌ها روی پروژه تازه این فیلمساز را بالا برده بود.  این حساسیت‌ها زمانی بیشتر شد که خبر رسید کیانوش عیاری در اقدامی نامتعارف در مختصات سینمای ایران، با استفاده از کلاه گیس از حضور بازیگران خانم بدون حجاب در فیلم استفاده کرده است.  این ایده عیاری بازتاب‌های بسیاری هم‌زمان با ارایه فیلم به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر در همان سال تولید، در محافل سینمایی و رسانه‌ای به‌دنبال داشت و همان‌طور که انتظار می‌رفت با رد فیلم از سوی هیات انتخاب، پرونده آن روی میز معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سنیمایی قرار گرفت تا درباره اصلاحات لازم برای انطباق نسخه نهایی فیلم با قواعد و قوانین اکران اعلام نظر شود.  هم‌زمان با پیگیری رسانه‌ها، خبرهای غیررسمی از منتفی بودن امکان اصلاح فیلم به لحاظ مشکل حجاب بازیگران زن حکایت داشت و کیانوش عیاری هم در چند اظهارنظر رسانه‌ای اعلام کرد که حاضر به اصلاح این جنبه از فیلم نیست.  حالا و نزدیک به ۲ سال پس از تولید «کاناپه»، در حالی که کیانوش عیاری مشغول کارگردانی سریال «۸۷ متر» برای تلویزیون است و هم‌زمان نسبت به شروط اعلام شده برای اکران «خانه پدری» از سوی سازمان سینمایی معترض است، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی به صورت رسمی از بسته شدن پرونده اکران «کاناپه» خبر می‌دهد.  ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در بخشی از گفتگوی مشروح خود با خبرگزاری مهر، ضمن تاکید مجدد بر امکان اکران «خانه پدری» منوط به «شرایط اعلام شده»، درباره دیگر فیلم کیانوش عیاری گفت: «کاناپه» هم به دلیل مساله حجاب اساساً امکان اکران ندارد و پرونده نمایش آن منتفی است. این مساله به آقای عیاری هم اعلام شده است.  کیانوش عیاری در مقام نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان «کاناپه» هنوز درباره سرنوشت این فیلم جنجالی خود واکنشی نشان نداده است.  «کاناپه» روایت زندگی دو خانواده است که می‌خواهند با هم وصلت کنند اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آن‌ها می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون فرهاد آییش، فرگل فربخش، ابوالفضل پورعرب، فریبا کامران، بیتا بیگی و بابک حمیدیان ایفای نقش کرده‌اند. ]]> فرهنگ و هنر Wed, 17 Oct 2018 09:02:45 GMT http://hezbollahnews.com/vdciuuaz5t1avv2.cbct.html فرمان‌آرا و معادی نامزد جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شدند http://hezbollahnews.com/vdchvvnzx23n66d.tft2.html به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در میان نامزدهای امسال جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بلند، نماینده‌ای ندارد و در این بخش آثاری از کشورهای فیلیپین، کره جنوبی، قزاقستان، تایلند و ژاپن برای کسب جایزه رقابت می‌کند اما در بخش بهترین فیلم بلند جوانان این رویداد سینمایی فیلم «آوا» به کارگردانی صدف فروغی محصول مشترک ایران، قطر و کانادا نامزد کسب جایزه است.   پیمان معادی برای نگارش فیلمنامه «بمب: یک داستان عاشقانه: در شاخه بهترین فیلمنامه جوایز آسیا پاسیفیک نامزد کسب جایزه است و «النی کاریندرو» آهنگساز مطرح یونانی نیز طبق اعلام پیشین برای ساخت موسیقی «بمب: یک داستان عاشقانه» نامزد جایزه بهترین موسیقی متن جوایز آسیاپاسیفیک ۲۰۱۸ است.  اما در شاخه بهترین بازیگر مرد این جوایز سینمایی نام بهمن فرمان‌آرا برای نقش‌آفرینی در فیلم «حکایت دریا» به کارگردانی خودش دیده می‌شود.   فهرست کامل نامزدهای دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک از این قرار است:   بهترین فیلم بلند  «بالانگیگا: بیایان زوزه‌کش» به کارگردانی «خاون دلاکروز»- فیلیپین  «سوختن» به کارگردانی «لی چانگ-دونگ»- کره جنوبی  «بی‌تفاوتی آرام جهان» به کارگردانی «عادلخان یرژانوف»- قزاقستان، فرانسه  «مانتا ری» به کارگردانی «پوتیفونگ آرونفنگ»-تایلند، چین، فرانسه  «دزدان فروشگاه» به کارگردانی «هیروکازو کورئیدا»، ژاپن  بهترین فیلم بلند جوانان  «آوا» به کارگردانی صدف فروغی- ایران، قطر، کانادا  «ترجمه عصبی» به کارگردانی «شایرین سنو»- فیلیپین  «گذر زندگی» به کارگردانی «آکیو فوجیماتو»-ژاپن، میانمار  «کبوتر» به کارگردانی «بانو سیواچی»-ترکیه  «ستاره راک روستا» به کارگردانی «ریما اس»-هند  بهترین انیمیشن بلند  «هافمنایادا» به کارگردانی «استانسیلاو سوکولوف»-روسیه  «ماکیا:زمانی که گل موعود شکوفه می‌دهد» به کارگردانی «ماری اوکادا»-ژاپن  «میرای» به کارگردانی «مامورو هوسادا»-ژاپن  «در جاده خوشبختی» به کارگردانی «سونگ سین-ین»-تایوان  «رزو» به کارگردانی ««لئو گابریادزه»-روسیه  بهترین مستند بلند  «آمال» به کارگردانی «محمد سیام»-مصر، لبنان و قطر  «گورومول» به کارگردانی «پل دامین ویلیامز»-استرالیا  «از پدران و پسران» به کارگردانی «تلال دِرکی»-سویه، لبنان، قطر   «از عشق و قانون» به کارگردانی «هیکارو تودا»-ژاپن، انگلیس، فرانسه  «بالا پائین و یک طرفی» به کارگردانی «آنوشکا میناکشی»-هند  بهترین کارگردانی   «نادین لبکی» برای فیلم «کفرناحوم»-لبنان  «بروس برسفورد» برای فیلم «زنان سیاه‌پوش»-استرالیا  «امیر بایگازین» برای فیلم «رودخانه»-قزاقستان، نروژ، لهستان  «هیروکازو کورئیدا» برای فیلم «دزدان فروشگاه»-ژاپن  «ایوان آیر» برای فیلم «سونی»-هند  بهترین فیلمنامه  پیمان معادی برای فیلم «بمب: یک داستان عاشقانه»-ایران  «و چونگ-می» و «چانگ دونگ» برای فیلم «سوختن»-کره جنوبی  «عادلخان یرژانوف» برای فیلم «بی‌تفاوتی آرام جهان»-قزاقستان، فرانسه  «هیروکازو کورئیدا» برای فیلم «دزدان فروشگاه»-ژاپن  «دان کلینمن» و «سامه ذوبی» برای فیلم «تلاویو در آتش»-رژیم صهیونیستی، بلژیک، فرانسه  بهترین فیلمبرداری  «سومایاندا ساهی» برای فیلم «بالکمپا»-هند  «هیدهو اوراتا» برای فیلم «سرزمین تصور شده»- سنگاپور، فرانسه، هلند  «ناواروفات رونگفیبونسوفیت» برای فیلم «مانتا ری»- تایلند، چین، فرانسه  «چایپروک چالرپورنپانیت» برای فیلم «مالی: گل وداع»-تایلند  «ژانگ میائون» برای فیلم «غبار ساکت»-چین، فرانسه  بهترین بازیگر زن  «ژائو تائو» برای فیلم «خاکستر خالص‌ترین سفید است»-چین  «سامال یسلیاموا» برای فیلم «آکیا»-روسیه، قزاقستان  «رونی مارا» برای فیلم «مریم مجدلیه»-استرالیا، انگلیس  «داملا سونمز» برای فیلم «سیبِل»-ترکیه، فرانسه  «لارا کورولوا» برای فیلم «اسوتا»-قزاقستان  بهترین بازیگر مرد  «زین الرفیع» برای فیلم «کفرناحوم»-لبنان  «کریم میرخادیف» برای فیلم «شکیبایی»-ازبکستان  «نوازالدین صدیقی» برای مانتو»-هند  «آکیلبک آبدیکایکوف» برای فیلم «تصادف شبانه»، قرقیزستان  بهمن فرمان آرا برای فیلم «حکایت دریا»- ایران  بهترین موسیقی متن   «النی کاریندرو» برای فیلم «بمب یک داستان عاشقانه»- ایران   «هری کرگسون ویلیامز» برای فیلم «نفس»-استرالیا   «هیلدور گونادوتیر» و «یوهان یوهانسون» برای فیلم «مریم مجدلیه»-استرالیا، بریتانیا  «رایان کایابیاب» برای فیلم «پورتره»-فیلیپین   «عمر فادل» برای فیلم «یوم‌الدین»-مصر  مراسم دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک روز ٢٩ نوامبر (٨ آذر) در بریسبان استرالیا برگزار خواهد شد. ]]> فرهنگ و هنر Wed, 17 Oct 2018 09:01:23 GMT http://hezbollahnews.com/vdchvvnzx23n66d.tft2.html خداحافظ ای خالق‌ سلام‌های «صبح جمعه با شما» http://hezbollahnews.com/vdcfxxdyyw6dcca.igiw.html به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مراسم تشییع صادق عبداللهی ـ نویسنده برنامه‌های طنز رادیو که «صبح جمعه با شما» و «جمعه ایرانی» از جمله برنامه‌های به یادماندنی او در مقام نویسنده بود ـ با حضور اهالی رادیو صبح چهارشنبه (۲۵ مهر ماه) به سوی آرامگاه ابدی‌اش در بهشت زهرا(س) بدرقه شد.  در این مراسم اهالی رادیو از جمله حمیدرضا شاه‌آبادی (معاون صدا)، محمد حسین صوفی (معاون اسبق صدا و دبیرشورای نظارت بر صداوسیما)، محمد جعفر محمدزاده (مدیر رادیو ایران)، منوچهر والی‌زاده (گوینده و دوبلور)، شهرام ملازاده (قائم مقام رادیو تهران)، علیرضا جاویدنیا (کارگردان برنامه «صبح جمعه با شما»)، سعید توکل (سردبیر قدیمی برنامه صبح جمعه با شما و جمعه ایرانی) و بهروز تشکر (مجری و گوینده)، مجید قناد (مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های کودک)، منوچهر آذری، امیر پارسی و عباس محبی (از هنرمندان رادیو) حضور داشتند.  در ابتدا سعید توکل که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، در سخنانی ویژگی مهم صادق عبداللهی را لبخند و روحیه شاد او دانست و گفت: امیدوارم دیگر شاهد از دست دادن هنرمندان خود نباشیم.  منوچهر والی‌زاده: صادق صادقانه می‌نوشت  در ادامه منوچهر والی‌زاده پشت تریبون قرار گرفت و ضمن عرض تسلیت، اظهار کرد: من حدود ۵۰ سال است که با صادق عبداللهی رفاقت دارم. در حالی که هنوز آنقدری از زمان درگذشت حسین عرفانیان نگذشته است، صادق را از دست دادیم.  او ادامه داد: او به کارش ایمان داشت و صادق بود. ما سال‌ها با هم در برنامه‌های رادیویی و رادیو پیام کار کردیم و من نمی‌دانم از هفته دیگر می توانم به فعالیت در رادیو پیام ادامه دهم یا خیر. ما در این دو دهه بیش از پیش در رادیو پیام با هم بودیم.  والی‌زاده تاکید کرد: صادق صادقانه می‌نوشت. او مردی خوشرو و پرانرژی بود و خنده را بر لب همکارانش می‌آورد علاوه بر اینها همواره دغدغه مردم را داشت.  او گفت: از مسوولان رادیو تشکر می‌کنم که در این اواخر کمک‌های بسیاری به او کردند. روز گذشته به محض اینکه به بیمارستان رسیدم در جریان بودم که همه تدارکات مراسم را انجام دادند.  این گوینده و دوبلور در پایان سخنانش با اشاره به همکاری عبداللهی با برنامه «جمعه ایرانی» اظهار کرد: عبداللهی سال‌ها با سعید توکل، تهیه‌کننده همکاری کرد؛ در واقع او یا فرهنگ جولایی باید درباره این هنرمند صحبت کنند.  همچنین جعفرزاده (مدیر رادیو ایران) نیز در سخنانی با بیان اینکه صادق عبداللهی انسان دردمندی بود، یادآور شد که این هنرمند در قالب طنز دردهای مردم را بیان می‌کرد.  او از روزهایی یاد کرد که صادق عبداللهی در برنامه «صبح جمعه با شما» مدام قلم به دست بود و حتی در پشت صحنه برنامه هم همچنان می‌نوشت.  امروز یک قلم آرام گرفت  سعید توکل، تهیه‌کننده و سردبیر رادیو نیز در سخنانی اظهار کرد: ما ۳۰ سال است که با آقای عبداللهی حرف می‌زدیم. ۳۰ سالی که من بیشتر شنونده بودم و آقای عبداللهی صحبت می‌کردند و حرف‌هایی که برای همیشه شنیدنی هستند. در پاییز بود که تولد اولین آشنایی و سلام ما جان گرفت و حالا پاییز وعده‌گاه جدایی و خداحافظی ما شده است.  این تهیه‌کننده رادیو خطاب به دوست و همکاری قدیمی خود زنده‌یاد صادق عبداللهی، ادامه داد: خداحافظ ای کسی که همیشه سلام‌های برنامه بر عهده شما بود و مردم با سلام تو صبح‌های جمعه را شادمانه آغاز می‌کردند. خداحافظ ستاره از شب گریخته به صبح صادق. خداحافظ ای خاطره‌ساز تبسم‌آفرین.  توکل یادآور شد: مردم ایران! امروز یک قلم آرام گرفت. قلمی که بی‌تاب‌تر از قلب صاحبش بود. قلمی برای سال‌های صبح جمعه با شما، برای سال‌های صبح سه‌شنبه رادیو پیام، برای هوشیار و بیدار، برای قند و نمک رادیو تهران و ...؛ قلمی شریف که آگاهانه، دلسوزانه، مومنانه و شیرین و سپیدی کاغذ می‌غلتد.  او گفت: آقای صادق عبدالهی خلایق را از شادی‌ها خبر داد. او یک عمر همچون بسیاری از هنرمندان دلسوخته در لابه‌لای اتفاقات روزگار بار ناملایمات، دشواری‌های زندگی و سال‌ها رنج بیماری را هم به دوش می‌کشید.  او ادامه داد: فرصت ما بسیار کم است و یک دریا سخن داریم. به خانواده و مادر ایشان تسلیت می‌گویم و همچنین باید به خانواده بزرگ رادیو و تمامی دوستانی که در نیم قرن فعالیت اثربخش ایشان در برنامه‌ها و شبکه‌های گوناگون در کنار صادق عبداللهی بودند نیز تسلیت گفت.  به گزارش ایسنا، صادق عبداللهی ـ نویسنده رادیو ـ بامداد روز سه‌شنبه درگذشت.  این طنزپرداز و نویسنده پیشکسوت رادیو مدت‌ها نویسنده برنامه‌های طنز رادیویی بود که می‌توان از «صبح جمعه با شما» و «رادیو جمعه» نام برد. او همچنین بخش صبحگاهی روزهای سه‌شنبه رادیو پیام را با اجرای منوچهر والی‌زاده می‌نوشت.  عبداللهی از ۳۵ سال پیش در برنامه‌های طنز صبح جمعه رادیو، «هوشیار و بیدار»، «جنگ هفتم»، «بعد از خبر»، «جنگ شب» و «جدی نگیرید» تلویزیون به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده حضور داشته است.  صادق عبداللهی به خاطر سبک زنده‌نویسی بود که شناخته می‌شد. کتاب خاطرات یک طنزنویس را می‌توان از دیگر آثار مکتوب او دانست. او همچنین طنزهایی در مجلات «جوانان»، «سپید و سیاه»، «فیلم و هنر»، «ستاره سینما»، «تهران مصور»، «کاریکاتور»، «بهلول»، «فاراد» و «طلوع زندگی» نوشته است.  مراسم ترحیم این هنرمند شنبه (۲۸ مهر ماه) ساعت ۱۴ در مسجد بلال صداوسیما برگزار می‌شود. ]]> فرهنگ و هنر Wed, 17 Oct 2018 08:58:55 GMT http://hezbollahnews.com/vdcfxxdyyw6dcca.igiw.html