شبکه خبری تحلیلی حزب الله - پربيننده ترين عناوين فرهنگ و هنر :: rss_full_edition http://hezbollahnews.com/culture_art Fri, 22 Mar 2019 14:06:00 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://hezbollahnews.com/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهیه شده توسط شبکه خبری تحلیلی حزب الله http://hezbollahnews.com/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام شبکه خبری تحلیلی حزب الله آزاد است. Fri, 22 Mar 2019 14:06:00 GMT فرهنگ و هنر 60 جدیدترین تصویر از دختر مهران غفوریان http://hezbollahnews.com/vdcjxtevtuqeh8z.fsfu.html ]]> فرهنگ و هنر Tue, 19 Mar 2019 11:33:11 GMT http://hezbollahnews.com/vdcjxtevtuqeh8z.fsfu.html محمد مطیع بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت http://hezbollahnews.com/vdcdos0f5yt0nx6.2a2y.html  به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد مطیع بازیگر سینما و تلویزیون ساعتی قبل در منزل شخصی خود در کشور سوئد و در سن ۷۵ سالگی درگذشت.  مطیع ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی ماندگاری همچون «هزاردستان»، «سلطان و شبان»، «امیرکبیر» و «کوچک جنگلی» و نیز فیلم‌های سینمایی «کلاغ»، «دایره مینا»، «بازداشتگاه»، «آوار»، «گردباد» و «روزهای انتظار» را در کارنامه حرفه‌ای خود داشت. ]]> فرهنگ و هنر Wed, 20 Mar 2019 22:22:26 GMT http://hezbollahnews.com/vdcdos0f5yt0nx6.2a2y.html توضیحاتی درباره بررسی «صلاحیت هنری» کارگردان‌های تئاتر http://hezbollahnews.com/vdci5pazrt1a3r2.cbct.html به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شهرام کرمی  با توجه به حاشیه‌هایی که میان برخی تئاتری‌ها پس از مطرح شدن موضوع بررسی «صلاحیت هنری» کارگردان‌ها در سال جدید به وجود آمده توضیحاتی ارائه کرد.  او ابتدا با تبریک برای فرارسیدن سال نو و روز ملی هنرهای نمایشی (هفتم فروردین) آرزو کرد، سال آینده سالی پرفروغ، روشن و امیدبخش برای خانواده تئاتر باشد و اینکه بتوانیم برای توسعه هنرهای نمایشی و روزهای خوب تئاتر تلاش کنیم.  وی ادامه داد: در ارتباط با موضوع صلاحیت هنری هنرمندان که چند وقتی است باب گفت‌وگو را ایجاد کرده لازم است توضیحاتی بدهم که در آخرین جلسه شورای ارزشیابی و نظارت موضوعی مطرح شد با این عنوان که ملاک و معیار فعالیت هنری بتواند تعیین شود و در این‌باره بیشتر، هنرمندان تازه‌کاری مدنظر بودند که در سالن‌های نمایشی و بویژه سالن‌های حرفه‌ای تئاتر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.  کرمی افزود: این ضرورت وجود دارد و ما بارها مورد نقد و سوال واقع شده‌ایم که چرا برای تعیین ملاک ورود هنرمندان تازه‌کار به این عرصه چهارچوبی تعریف نمی‌شود؟ و اینکه تجربه و دانش باید مدنظر قرار گیرد، چون تئاتر عرصه‌ای است که ما مطابق قانون نمی‌توانیم برای هیچ هنرمندی محدودیت ایجاد کنیم ولی از آنجا که اثر هنری در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرد و یک گروه هنری هم مطابق تجربه و دانش شخص هنرمند (کارگردان) دور هم جمع می‌شوند تا اثری خلق کنند، باید ملاکی باشد که یک اثر بتواند تولید شود.  او اضافه کرد: مهمترین ملاک ارزش هنری، خودِ اثر است که با نظر کارشناسان تأمین می‌شود و در قانون تعریف شده است و شورای نظارت و ارزشیابی هم با ارزیابی کیفیت اثر برای صدور مجوز اقدام می‌کند، ولی در خصوص اینکه برخی آثار هنری فاقد کیفیت لازم برای ارزش‌گذاری هنری هستند، معیار متغیر است چون گاهی یک اثر هنری با سلیقه ارزیابی می‌شود و گاهی با نگاه و چهارچوب علمی، که این قابل تبیین است. اما برای پیشگیری از اینکه اثر هنری ارائه‌شده بویژه آن اثری که مخاطب برایش بلیت خریداری کرده و بهایی می‌پردازد بی‌کیفیت نباشد، خیلی اهمیت دارد که قالبی تعیین شود. در این راستا پیشنهاداتی در شورا مطرح شد که قرار است بررسی و راهکارهای قانونی آن طی شود و اگر نهایتاً با در نظر گرفتن جوانب تصویب شد، برای مراحل قانونی آن اقدام کنیم.  مدیرکل هنرهای نمایشی تاکید کرد: وظیفه اداره کل هنرهای نمایشی و شورای نظارت و ارزشیابی مطابق قانون حمایت از هنرمندان و کمک به تولیدات نمایشی است و ما خود را مطابق قانون مکلف می‌دانیم به رشد تئاتر کمک و زمینه‌ای را برای فعالیت جوانان و هنرمندانی که تازه وارد این عرصه می‌شوند، فراهم کنیم. در این‌باره اصلاً قرار بر این نیست که محدودیتی ایجاد شود و نگاه بر رشد و توسعه تئاتر و کیفیت هنری اثر هنری است.  کرمی درباره اینکه آیا نظر اهالی تئاتر هم در این مورد بررسی می‌شود؟ گفت: از نظرات هنرمندان و خانواده تئاتر و استادان و پیشکسوتان استقبال می‌کنم چون هدف ما این است که قوانین و ضوابط را بتوانیم به تناسب شرایط هنری به نحوی ایجاد کنیم که هم از حقوق هنرمندان دفاع کنیم هم حقوق مخاطب.  او در پاسخ به اینکه با توجه به تاکیدهایش بر کیفیت آثار چرا گاهی نمایش‌هایی روی صحنه می‌روند که کیفیت لازم را ندارند؟ بیان کرد: این انتقاد هم به ما وارد است که بخشی از نمایش‌ها که فاقد کیفیت هنری هستند از ما مجوز می‌گیرند و در مواردی شاید مورد انتقاد مخاطب هم قرار بگیرند. واقعیت این است که نمایش یک هنر زنده است و معمولاً شرایط بازبینی با شرایط اجرا خیلی فرق دارد. گاهی در ارزیابی، کیفیت اثر ممکن است نمود کامل نداشته باشد و مشروط می‌شود به اینکه همراه با دکور و سایر عوامل هنری دیده شود و در مواردی هم ممکن است اثری در ارزیابی، کیفیت لازم را داشته باشد و در هنگام اجرا دچار تغیراتی شود که نتواند آن کیفیت مطلوب را نشان دهد. با این حال در اداره کل نگاه ما تعاملی و حمایتی بوده و مواردی پیش می‌آید که شاید یک اثر هنری در مراحل مختلف تولید دچار نقصی شود که روی کیفیت اثر تأثیر بگذارد اما آن چیزی که مدنظر و وظیفه ماست کیفیت هنری اثر است.  به گزارش ایسنا، اخیراً سیدوحید فخر موسوی، رئیس شورای ارزشیابی و نظارت تئاتر اعلام کرده بود که یکی از مصوبات جدید شورای ارزشیابی و نظارت برای سال آینده تأیید صلاحیت حرفه‌ای هنرمندان تئاتر متقاضی اجرا بر اساس سه ویژگی است که از ابتدای سال ۹۸ هم اجرا می‌شود.  او با اشاره به اینکه این مصوبه «بیشتر مربوط به کارگردان‌ها و از این بین هم کارگردان‌هایی که پیشکسوت نیستند و کمتر شناخته‌شده‌اند یا به تازگی وارد عرصه تئاتر شده‌اند هست»، گفته بود: از این پس کلیه کسانی که درخواست اجرای نمایش در سالن‌ها را دارند باید حتماً یکی از این سه گزینه را دارا باشند: نخست داشتن مدرک تحصیلی تخصصی تئاتر و حداقل لیسانس از یکی از دانشگاه‌های معتبر تخصصی تئاتر، دوم معرفی‌نامه از سمت خانه تئاتر یا انجمن نمایش یا تشکل‌های صنفی تئاتری شناخته‌شده و سوم معرفی از سمت سه استاد پیشکسوت تئاتر که شناخته‌شده هستند. اگر کارگردانی هر یک از این سه ویژگی را داشته باشد، صلاحیتش تأیید می‌شود، در غیر این صورت از پذیرش کار او در سالن‌ها معذور هستیم، قبل‌تر ما چنین مصوبه‌ای نداشتیم اما الان در بند پنج اساسنامه این مصوبه تصویب شده و در سال ۹۸ همه افراد ملزم به اجرا هستند. ]]> فرهنگ و هنر Tue, 19 Mar 2019 11:30:56 GMT http://hezbollahnews.com/vdci5pazrt1a3r2.cbct.html مثل «جان اسنو» در مقابل سرطان http://hezbollahnews.com/vdcgtw9qzak9yx4.rpra.html پس‌زمینه گفت‌وگوی من با مهدی شادمانی صدای آرام و مقطع‌اش بود که ‏درست بعد از پشت سر گذاشتن نوزدهمین دوره شیمی درمانی‌اش از پشت گوشی تلفن می‌شنیدم. ‏روزنامه‌نگار ورزشی که هم سردبیر بخش ورزشی عصر ایران بود و هم دبیر تحریریه مجله همشهری ‏جوان و هم مشاور عادل فردوسی‌پور در برنامه نود، حالا بعد از ٢ سال جنگیدن با سرطان هرچند به ‏اندازه سابق فعال نیست، اما به قول خودش وسط درد خدا را پیدا کرده است و حالا انگیزه‌اش برای ‏زندگی به اندازه همان غده‌های سرطانی که چند برابر شده‌اند، چند برابر بیشتر شده است. ‏  آقای شادمانی با وجود بیماری سختی که دارید، اما اصلاً افسرده به نظر نمی‌رسید. ‏این روحیه از کجا می‌آید؟  از نظر من افسردگی از احساس تنهایی می‌آید و متأسفانه این بیماری حس تنهایی را با خودش ‏دارد. یعنی هر فردی دچار این بیماری می‌شود به این نتیجه می‌رسد که اگر در بین جمع هم قرار ‏گرفته هیچ‌کس حس‌اش را نمی‌فهمد. همسرم، خانواده‌اش و خانواده خودم خیلی برایم وقت می‌‏گذارند و مدام کنارم هستند اما این حس تنهایی جنس‌اش فیزیکی نیست و بیشتر به تنهایی معنوی ‏برمی‬‬‬ گردد، بنابراین برای من هم باید این بیماری، احساس تنهایی و افسردگی می‌آورد. ولی ‏من هیچوقت تنها بودن را حس نکردم و آن‌قدر لطف خدا شامل حال من است که این اتفاق از دست ‏موجود زمینی برنمی‌آید و هر وقت که حس تنهایی به سراغم آمده فکر کردم خدا را دارم که ‏مراقبم است و حواسش به من است و همین باعث شد تا وسط درد خدا را پیدا کنم.‏  گفتید حتی اگر در بین جمع هم باشید باز هم حس تنهایی دارید چون هیچ‌کس ‏نمی ‬ تواند حس شما را بفهمد.‏  بله؛ ٢ سال پیش و اوایل بیماریم بود که حس تنهایی را تجربه کردم. یک شب عادل فردوسی ‏پور در تلویزیون از مردم برای سلامتی من درخواست دعا کرد و من فکر کردم که الان‌میلیون ها نفر یا حداقل یک‌میلیون نفر توجه شأن به حس من جلب شده ولی هیچ‌کدام شأن نمی‌دانند ‏در دل من چه می‌گذرد و در این شرایط بود که حس تنهایی به سراغم آمد.‏  شاید کسانی که درگیر بیماری‌های مشابهی هستند حس یکدیگر را بهتر بفهمند. ‏دوستانی دارید که با آن‌ها درباره دردهای مشترکتان حرف بزنید و از تجربیات هم ‏استفاده کنید؟  احسان حسینی نسب یکی از دوستان روزنامه نگار من است که سرطان را شکست داده و هر وقت به ‏دیدنم می‌آید و با هم حرف می‌زنیم همه احساساتم را درک می‌کند. ولی به نظر من در کل این ‏حس را نمی‌شود با هیچ‌کس در میان گذاشت یعنی اگر می‌خواهی مبارزه کنی نباید به روی خودت ‏بیاوری و مدام درباره‌اش حرف بزنی.‏  گاهی آدم‌ها در مسیرهای سخت زندگی از خودشان می‌پرسند چرا من؟ چرا من ‏باید این‌قدر درد را تحمل کنم؟ این سوال «چرا من؟» را می‌پرسید؟  در دوره شیمی درمانی خیلی فشار به من می‌آید و در هر دوره به‌خصوص دوره‌های آخر به این ‏فکر می‌کردم چرا باید این همه درد را تحمل کنم؟ اگر قرار است خوب نشوم اگر قرار است زندگی‌ام ‏خوب نشود چرا باید این رنج‌ها را بکشم؟ ولی کم‌کم فهمیدم که ریشه افسردگی همه آدم‌ها در ‏همین نوع محاسبات خلاصه می‌شود و اصلاً همین فکرها خودش شروع افسردگی خواهد بود. برای ‏همین دوباره وصل شدم به خدا و آنقدر حضورش در زندگی‌ام پر رنگ است که می‌دانم مراقبم است.‏  یک جایی نقل کرده بودید که در این دوران به هرچیزی که به‌عنوان آرزو فکر می‌‏کردید برایتان اتفاق افتاده. درست است؟  بله ببینید من روزنامه نگار هستم و طبیعتاً شرایط مالی خیلی خوبی ندارم اما در این ٢ سال با این‌که ‏کار نمی‌کردم ولی مشکلات مالی نداشتم و این جوری است که خدا را حس می‌کنم. من وسط دردم ‏اما افسرده بودن یا نبودنم دست من نیست چون خدا حواسش به من است.‏‬ گفتند ٦ ماه وقت داری اما الان ٤ تا ٦ ماه گذشت.  برگردیم به ٢ سال پیش؛ روزی که متوجه شدید به سرطان مبتلا ‏هستید. خودتان این جمله را از دکتر شنیدید یا اول اطرافیان‬ تان فهمیدند و کم ‏کم ماجرا را به شما گفتند؟  سرطان من مدلی نبود که در آزمایش خون نشان داده شود. من در پایم مشکل لختگی خون داشتم ‏و به واسطه همین یک مدت در خانه استراحتی می‌کردم. بعد کمردرد شدید گرفتم و از کمرم ‏عکس گرفتند. آن روز به صورت خیلی اتفاقی به جای این‌که جواب عکسبرداری را پیش دکتر خودم ‏ببرم به یک دکتر مغز و اعصاب نشان دادم و او گفت مهره کمرت خُرد شده و تو صددرصد سرطان ‏داری و من همین قدر شفاف متوجه شدم به سرطان مبتلا شدم.‏  لحظه اول به خبر شفاف پزشک چه واکنشی داشتید؟ قوی بودید یا ‏ترسیدید؟  من خیلی از سرطان می‌ترسیدم. قوت در برابر بدن ضعیفی که داریم اصلاً معنی ندارد. من آدمی ‏بودم که همیشه در زندگی ام با مشکلات جنگیدم ولی از سرطان خیلی می‌ترسیدم. آن قدری که ‏حتی به دیدن دوستانم که سرطان گرفته بودند هم نمی‌رفتم یا اگر هم می‌رفتم در شرایطی بود که ‏مطمئن بودم نمی‌خواهند در مورد بیماری‌شان حرف بزنند. ولی وقتی دکتر به من گفت سرطان داری ‏گفت دیگر، چه کار می‌توانستم بکنم؟ وقتی مواجه شدم، شدم.‏  اوایل چقدر راجع به بیماری ات می‌دانستی؟  برادر همسرم پزشک است و او کارهایم را پیگیری می‌کرد و می‌گفت با ٣ سال شیمی درمانی خوب می‌شوی. ولی بیماری من به ریه متاستاز کرده بود و این غده‌هایی که در این مدت بزرگ‌تر شده‌اند ‏حتی اگر پاک هم می‌شدند بازهم من کاملاً خوب نمی‌شدم. چون متاستاز به ریه به معنی ادامه ‏بیماری تا آخر زندگی است و فقط می‌شود کنترلش کرد. اما تا یک‌سال به من نگفته بودند که ‏سرعت پیشرفت بیماریم چقدر است.‏  کی متوجه شدید؟  بعد از یک‌سال سر جراحی پایم یک پزشک نظرش با جراحان دیگر یکی نبود و می‌گفت باید پای چپت را قطع کنی. من حرفش را گوش نکردم اما چون این را به من گفت کنجکاو شدم که علتش ‏چیست و متوجه شدم یک‌سال قبل پزشکان گفته بودند هم وقت زیادی ندارم و ٦ ماه بیشتر زنده ‏نیستم اما الان ٢ سال از آن زمان می‌گذرد.‏ معمولاً پزشکان به بیماران مبتلا به سرطان یک بازه زمانی می‌دهند اما خیلی ‏وقت‌ها این محاسبات اشتباه از آب در می‌آیند و حتی بیمار در این بازه زمانی ‏بهبود پیدا می‌کند. چه حسی نسبت به زمان و فرصتی که به شما داده بودند ‏داری؟ الان ٤ تا ٦ ماه می‌گذرد. اما راستش من همیشه از مدل زمان دار سرطان می‌ترسیدم این‌که مثلاً ‏یک روز به من بگویند سرطان گرفتی و فلان موقع کارت تمام می‌شود. من می‌دانستم اگر این خبر ‏را بشنوم درجا سکته می‌کنم ولی بعد از یک‌سال وقتی فهمیدم ٦ ماه فرصت داشتم اما دو تا ٦ ماه ‏را رد کردم بیشتر به این ایمان پیدا کردم که کاسه عمر دست خدا است.‏ آقای شادمانی، وقتی یک نفر دچار یک بیماری سخت می‌شود برای خانواده‌اش ‏سخت‌تر است یا خودش؟ ببینید چون من می‌دانم که خانواده‌ام اوایل یک سری چیزها را راجع به بیماری‌ام از من پنهان می‌‏کردند کما این‌که مادرم هنوز هم بعد از ٢ سال جلوی من گریه نمی‌کند بنابراین قطعاً خیلی بیشتر ‏از من سختی کشیدند. در این حد که اگر سرطان نداشتم و می‌توانستم تصمیم بگیرم که خودم این ‏بیماری را بگیرم یا یکی از اطرافیانم قطعاً از سر خودخواهی نه از سر فداکاری تصمیم می‌گرفتم باز ‏هم خودم سرطان بگیرم تا یکی از عزیزانم. چون فکر می‌کنم خیلی سخت است آدم عزیزش را روی ‏تخت ببیند که هر روز آب می‌شود، درد می‌کشد، لاغر می‌شود و همچنان روحیه ات را هم حفظ ‏می‌کنی تا بیمار روحیه‌اش را ازدست ندهد.‏ در بین حرف‌های تان چند بار تکرار کردید که الان دقیقاً وسط درد هستید اما ‏افسرده و ناامید نشدید. می‌شود به شما بگوییم قهرمان؟ شما با یک آدم جنگجو مثل آرمسترانگ که می‌جنگد و می‌گوید یک هدفی دارد، طرف نیستید. ‏من خیلی آدم معمولی هستم ولی نمی‌دانم سریال ‏game of thrones‏ را دیده‌اید یا نه در این ‏سریال یک شخصیتی به نام جان اسنو وجود دارد که همیشه حس می‌کردم جان اسنو خود من ‏هستم.‏ چرا؟ قهرمان بود؟ کاراکترش مورد پسند من نیست اما مدل پیروزی‌اش در جنگ مدلی است که فقط می‌خواهد. مثلاً ‏یک سکانسی در فصل ششم سریال است که در آن یک نبرد رخ می‌دهد و جان اسنو تنها در مقابل ‏یک سپاه ایستاده و شمشیرش را می‌کشد. یعنی در آن شرایط به تنهایی در مقابل سپاه دشمن ‏تصمیم می‌گیرد که بجنگد هرچند که در لحظه آخر نیروهای خودش هم از پشت به کمکش می‌‏آیند. می‌خواهم بگویم اتفاقی که برایش می‌افتد یک اتفاق انسانی است، خودش قهرمان افسانه‌ای ‏نیست، او می‌خواهد پیروز شود و بعد کمک‌های عجیب و غریب هم برایش از راه می‌رسند. برای ‏همین وقتی جان اسنو را در این نبرد دیدم حس کردم که چقدر شبیه او هستم چون دشمن من ‏سلول‌های سرطانی هستند و من کسی هستم که شمشیر کشیدم و بعد نمی‌دانم با چه نیرویی ٤ تا ‏‏٦ ماه است که دوام آوردم.‏ اکثر آدم‌ها وسط مشکلات شأن، احساس‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند. گاهی تا ‏مدت‌ها افسردگی می‌گیرند و بعد تلاش می‌کنند امیدوار شوند، اما مشکلات که ‏ادامه‌دار می‌شوند حس خشم دوباره به سراغت می‌آید و باز سعی می‌کنی ‏خودت را آرام کنی. برای مهدی شادمانی این روزها چطور گذشت؟ می‌خواهم ‏بدانم از روز اول که فهمیدی به سرطان مبتلا شدی شیوه مبارزه ات با بیماری چه ‏بود؟ من ٢ سال است که دچار سرطان شدم و این مدت برای من مثل یک کلاس آموزش شده. ٦ ‏ماه اول حس تنهایی بود که بعدش خدا را پیدا کردم. دوست داشتم زندگی کنم. با تمام وجود ‏زندگی کردن را دوست دارم و هیچوقت ناامید نشدم. تنها چیزی که در این دوسال در من ثابت ‏مانده همین حس امید به زندگی است. الان ٣٧ سالم است و ٣٥‌‬ سال از عمرم را خوب زندگی ‏کردم و دوست دارم وقتی این دردها تمام شد دوباره آن خاطرات خوش گذشته ام را تجربه کنم؛ ‏دوباره بتوانم مسافرتم را بروم، روی پاهایم راه بروم، درگیر کار روزنامه نگاری شوم یا اگر شد کار بهتری انجام دهم. بنابراین شیوه مبارزه ام «علاقه به زندگی» است. ‏ گفتید که تصمیم دارید بعد از بهبودی دوباره درگیر روزنامه نگاری شوید یا اگر ‏شدکار بهتری انجام دهید. منظورتان این است که می‌خواهید روزنامه نگاری را ‏کنار بگذارید؟ نه منظورم تغییر حوزه کاری ام بود. من سال‌ها است که خبرنگار ورزشی هستم اما الان دوست ‏دارم راجع به مسائل اجتماعی، فقر و درد مردم بنویسم.‏ چرا این تصمیم را گرفتید؟ در این دوره خیلی به این موضوع فکر کردم. می‌خواهم اگر سرپا شدم و به همشهری برگشتم ‏و‬ به من این اجازه را دادند در حوزه اجتماعی کار کنم. می‌خواهم به سراغ مردمی بروم که در ‏این مملکت تحت فشار هستند ولی صدای شأن شنیده نمی‌شود.‏  بایدها و نبایدها برای اطرافیان افراد مبتلا به سرطان  مهدی شادمانی ١٩ دوره شیمی درمانی را پشت سر گذاشته، و در این دو سالی که با سرطان دست ‏و پنجه نرم می‌کند تجربیات زیادی از طول درمان به دست آورده. او به خوبی می‌داند که یک بیمار ‏تحت درمان شیمی درمانی در این دوره چه حال و روزی دارد.«خانواده می‌دانند امید بیمار مهمترین چیز است و نباید کاری کنند تا ناامید شود. نوع نگاه کردن به بیمار، محبت بی جا کردن ‏به بیمار که از رحم بیاید یا ترس در نگاه اول، امید را از بیمار می‌گیرد.» اینها را آقای شادمانی ‏به «شهروند» می‌گوید و به درخواست خودش چند سطری از این بایدها و نبایدها را در ادامه آورده ‏ایم.‏ «ترس در چهره اطرافیان ترس بیمار را بیشتر می‌کند.» هرچند که اطرافیان ‏مراقب برخوردهایشان با بیمار هستند اما ترس در چشم اطرافیان اولین زنگ خطر برای ‏بیمار است. اگر بیمار رنگش پریده یا به خاطر عوارض شیمی درمانی صورتش زرد شده و ‏ابرو و موهایش ریخته هرگز نباید با ترس به او نگاه کنید. ‏ «جمله تو چقدر قوی هستی خیلی کمک می‌کند.» نباید بگذارید طرف مقابل ‏متوجه احساسات درونی تان شود و باید به او نشان دهید که از بیمار و روحیه‌اش انرژی ‏گرفتید این حرف‌ها هر بار بیمار را قوی‌تر می‌کند.‏ «زیر گریه نزنید» نباید برای اولین باری که بیمار را می‌بینید گریه کنید. بعضی اوقات ‏خود بیمار بغض می‌کند و ممکن است بین حرف‌ها و درد دل‌هایش گریه کند اما ‏نباید اشک شما قبل از او در بیاید.‏ «شیمی درمانی مثل ویار خانم‌ها در دوران بارداری است.» در محدوده شیمی ‏درمانی حدود ٤٨ ساعت تا یک هفته بعد بیمار حوصله هیچ چیزی را ندارد و عیادتش ‏هم کار خیلی درستی نیست. سر زدن به بیمار سرطانی خیلی خوب است اما به وقتش. ‏چون در این دوره بیمار شدیداً به بو، نور و صدا حساس می‌شود و این مسائل برای بیمار ‏خیلی آزاردهنده است.‏ ]]> فرهنگ و هنر Tue, 19 Mar 2019 11:27:11 GMT http://hezbollahnews.com/vdcgtw9qzak9yx4.rpra.html عکس های خانوادگی و دیده نشده ی مرحوم مرتضی پاشایی http://hezbollahnews.com/vgleox8p.jh8ofjrbbx9ij.2.html ]]> فرهنگ و هنر Mon, 24 Nov 2014 05:16:09 GMT http://hezbollahnews.com/vgleox8p.jh8ofjrbbx9ij.2.html عادل فردوسی‌پور در جلسه دفاع دکتری/ عکس http://hezbollahnews.com/vdcdos0fnyt0nz6.2a2y.html ]]> فرهنگ و هنر Sun, 17 Mar 2019 11:30:44 GMT http://hezbollahnews.com/vdcdos0fnyt0nz6.2a2y.html آزاده نامداری در کودکی /عکس http://hezbollahnews.com/vdcjxtevxuqehvz.fsfu.html ]]> فرهنگ و هنر Mon, 18 Mar 2019 11:30:46 GMT http://hezbollahnews.com/vdcjxtevxuqehvz.fsfu.html فردوسی پور در شبکه سه می ماند http://hezbollahnews.com/vdchkxnzi23nwzd.tft2.html به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی عسکری در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حاشیه های ایجاد شده برای عادل فردوسی پور اظهار مرد: فردوسی پور در شبکه سه می ماند و کار می کند. ]]> فرهنگ و هنر Mon, 18 Mar 2019 11:25:09 GMT http://hezbollahnews.com/vdchkxnzi23nwzd.tft2.html مراسم تشییع پیکر بهرام شفیع http://hezbollahnews.com/vglfmxdy0w6dcmp..gwwiai,m.html ]]> فرهنگ و هنر Thu, 11 Oct 2018 11:03:01 GMT http://hezbollahnews.com/vglfmxdy0w6dcmp..gwwiai,m.html نگاهی جسورانه و پاسخی قاطع به شایعه یک مرگ http://hezbollahnews.com/vdcefx8znjh8owi.b9bj.html به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احمد طالبی‌نژاد از منتقدین و نویسندگان سینمایی در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، درباره فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان که از جمله آثار اکران نوروزی سینما است، نوشته است:  "خوشحالم که بعد از سال‌ها طلسم فیلمسازی در مورد زنده یاد تختی شکست و فیلمی ساخته شد که به واقعیت‌های زندگی غلامرضا تختی کم و بیش نزدیک شده است. علی حاتمی نتوانست فیلمش را تمام کند و نمی‌توان نگاه او را به زندگی این پهلوان ارزیابی کرد و البته فیلم بهروزافخمی هم بیشترکاری تجربی بود که به واقع معرف شخصیت واقعی این قهرمان نبود.   «غلامرضا تختی» به نظرم فیلم جسورانه‌ای است. فیلمنامه خوب سعید ملکان و بهرام توکلی بسیار دقیق نوشته شده است و سعی شده شخصیتی شبه اسطوره‌ای از این قهرمان ارائه شود. شاید شخصیت نوجوانی به بعد که در فیلم می‌بینیم با واقعیت‌ها منطبق نباشد، گرچه کسی هم تا به حال اعتراض نکرده که به این شکل نبوده، اما به هر حال مقصودم این است که نگاه به شخصیت تختی در فیلم، حماسی و شبه اساطیری است و از این جهت فیلم جذابی است و به وجه قهرمانی این شخصیت پرداخته شده است. به همان نسبت بازی بازیگران نقش نوجوانی و جوانی فیلم بسیار جذاب و باورپذیر است و انگار به تماشای فیلمی مستند از جهان پهلوان تختی می‌نشینی.   تصویر مسابقه ملبورن بسیار تماشایی و باشکوه است و صحنه‌ای دیگر که دوست صمیمی غلامرضا تختی در اوج شهرت او در مورد قبول آگهی‌های تبلیغی اصرار می‌کند برایم جذاب است. چرا که زمان کودکی وقتی از جهان پهلوان تختی صحبت می‌شد این موضوع در ذهنم پررنگ باقی مانده است که هیچ وقت از شهرتش برای کار دیگری استفاده نکرد. آن زمان بسیاری از فیلم فارسی‌سازها به سراغش می‌آمدند و از او می‌خواستند مثل فردین دوست و هم‌دوره‌اش وارد سینما شود اما هرگز این پیشنهاد را نپذیرفت و یا حتی تیغ صورت تراشی که آن زمان مبلغ یک میلیون تومان را برای حضورش در آگهی‌های این محصول به تختی پیشنهاد داد و باز با پاسخ منفی او رو به رو شد.   در فیلم «غلامرضا تختی» این حال و هوا به شکلی دیگر بازسازی شده بود، زمانی که از تقاضای زیاد برای تبلیغ عسل صحبت می‌شود و یکی از زیباترین طنزهایی که تا به حال در سینما دیدم در این سکانس اتفاق افتاد و تختی در حین باز کردن شیشه عسل پوزخندی می‌زند و دیالوگی می‌گوید که به نظرم رد چنین پیشنهادهایی از سوی او به زیبایی تصویر شده است.   اما نکته دیگر در ارتباط با نگاه جسورانه در این فیلم در مورد پایان بندی آن است. با این پایان‌بندی شایعه‌ای که در تمام این سال‌ها در مورد چگونگی مرگ او نقل می‌شد با قاطعیت پاسخ داده می‌شود. هر چند که در مورد چگونگی مرگ جهان پهلوان تختی همیشه چالشی وجود دارد، عده‌ای دوست دارند زندگی و مرگ این قهرمان همچنان در هاله‌ای از اوهام باقی بماند و برخی دیگر با توجه به شواهد از خودکشی حرف می‌زنند. این خصلت زندگی قهرمانانی است که پشت و پناه مردم می‌شوند و مردم هاله‌ای از تقدس برایشان می‌سازند.   از نگاه من بهرام توکلی دیگر به مرحله بلوغی در آثارش رسیده است. گرچه به دلیل تنوع کارهایش شاید نتوان او را به عنوان سینماگر تعریف کرد، چرا که نمی‌توان او را مثل برخی فیلمسازان به سبک و شیوه خاص و اختصاصی‌اش شناخت، اما فیلمساز فوق العاده خلاقی است.   در کنار همه ویژگی‌های فیلم، باید از تدوین و فیلمبرداری فوق العاده فیلم هم صحبت کرد که سهم به سزایی در درخشش آن دارند."  به گزارش ایسنا «غلامرضا تختی» به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان از جمله آثاری بود که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار روی پرده سینماها رفت و با نامزدی در بخش‌های مختلفی از این جشنواره در دو بخش بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه، سیمرغ بلورین را به دست آورد.   در این فیلم سینمایی بازیگرانی مانند محسن تختی، شاهرخ شهبازی، علیرضا گودرزی، امیررضا فرامرزی، ماهور الوند، بهنوش طباطبایی، مجتبی پیرزاد، آتیلا پسیانی، فرهاد آئیش، پریوش نظریه، حمیدرضا آذرنگ، ستاره پسیانی، بانیپال شومون ایفای نقش می‌کنند. ]]> فرهنگ و هنر Fri, 22 Mar 2019 09:23:53 GMT http://hezbollahnews.com/vdcefx8znjh8owi.b9bj.html