کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قاسمی در نشست خبری:

ایران به حضور قانونى در سوریه تا نابودى کامل تروریسم ادامه مى دهد

«شومن فریبکار» ابتدا از کودک‌کشی دست بکشد؛ لازم نیست نگران خشکسالی ایران باشد

میزان , 21 خرداد 1397 ساعت 13:55

حزب الله : سخنگوى وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالى در خصوص صحت و سقم درخواست روسیه براى خروج ایران از سوریه، گفت: در مذاکرات ما با طرف روسى، آن‌ها چنین موضعى را تایید نکردند و ما به حضور قانونى مان در سوریه تا نابودى کامل تروریسم در این کشور ادامه مى دهیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سخنگوى وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالى در خصوص صحت و سقم درخواست روسیه براى خروج ایران از سوریه، گفت: در مذاکرات ما با طرف روسى، آن‌ها چنین موضعى را تایید نکردند و ما به حضور قانونى مان در سوریه تا نابودى کامل تروریسم در این کشور ادامه مى دهیم.
                                                                                                     
                                                                                                                                                               
ایران به حضور قانونى در سوریه تا نابودى کامل تروریسم ادامه مى دهدبه گزارش خبرنگار گروه سیاسى خبرگزارى میزان، بهرام قاسمى در جریان نشست خبرى امروز خود در پاسخ به سوالى پیرامون، لغو قرارداد شرکت هاى خارجى با ایران پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: قضاوت در مورد اینکه شرکت هاى خارجى چه تصمیماتى در مورد قراردادهایشان با ایران اتخاذ می‌کنند زود است؛ برخى کشور‌ها که چند ملیتى محسوب می‌شوند با مشکلاتى مواجه می‌شوند؛ به طور کلى مجموع فرصت این شرکت‌ها در بازه هاى زمانى ٩٠ روزه و ١٨٠ روزه است.
 
وى تصریح کرد: اینکه شرکت هایى که قراردادهایشان با ایران را لغو می‌کنند باید غرامت بپردازند یا نه؛ به نوع قراردادهاى فى مابین مربوط می‌شود و در این رابطه فعلاً باید صبر کرد.
 
قاسمى در ادامه در پاسخ به سوالى در خصوص صحت و سقم درخواست روسیه براى خروج ایران از سوریه، گفت: در مذاکرات ما با طرف روسى، آن‌ها چنین موضعى را تایید نکردند و ما به حضور قانونى مان در سوریه تا نابودى کامل تروریسم در این کشور ادامه مى دهیم.
 
سخنگوى وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالى در خصوص مذاکرات برجامى ایران و اروپا، تصریح کرد: اتحادیه اروپا زمان زیادى ندارد و اگر مصمم است که ایران در برجام باقى بماند، باید هر چه زودتر تضمین هاى لازم و مکانیزم هاى مرتبط با آن را در خصوص بهره مندى تهران از منافع اقتصادى برجام، ارائه دهد.
 
قاسمى تاکید کرد: غیر از برجام هیچ موضوع دیگرى براى گفتگو میان ایران و اروپا وجود ندارد.
 
قاسمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر دیدار فردای ترامپ با بالاترین مقام کشور کره شمالی در سنگاپور و موضع جمهوری اسلامی در این ارتباط اظهار داشت: مواضع اصولی ما در قبال شبه‌جزیره کره روشن است و ما علاقمندیم در این شبه‌جزیره صلح و ثبات و امنیت برقرار باشد، اما با توجه به سوابق امریکا و شناختی که ما از این کشور داریم و به‌ویژه با توجه به ماجرای برجام نسبت به رفتار ترامپ و امریکا کماکان بدبین هستیم و تصور می‌کنیم که دولت کره شمالی هم باید در این خصوص با هوشیاری عمل کند.
 
سخنگوی وزارت خارجه در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم باتوجه به عدم تصویب لایحه مرتبط با آن در جلسه دیروز مجلس گفت: در مورد لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم حدود دو سال در ارگان‌های ذیربط از جمله شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته بود و اصلاحات لازم اعمال شده بود و ما تصورمان این بود که لایحه مزبور در جلسه دیروز مجلس به تصویب نمایندگان خواهد رسید، اما اصرار برخی از نمایندگان موجب شد این لایحه مورد رای‌گیری قرار نگیرد و پیرامون آن دو ماه فرصت داده شود؛ البته جای خرسندی دارد که این لایحه در کمیسیون مربوطه به تصویب رسیده است و امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که طی دو ماه آینده نیز در صحن علنی مجلس هم تصویب شود چرا که این لایحه مزایای زیادی برای کشورمان دارد.
 
قاسمی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر دوست داشتن مردم ایران و راه‌اندازی وب‌سایتی برای آموزش مقابله با خشکسالی به آن‌ها گفت: برای بار اول نیست که این شومن فریبکار از این قبیل سخنان به زبان می‌راند؛ وی باید در ابتدای امر از کودک‌کشی دست بکشد و لازم نیست که نگران خشکسالی در ایران باشد چرا که قطعاً مردم فرهیخته ایران توانایی حل و فصل مسائل خود را دارند؛ البته به نظر می‌رسد طرح چنین مباحث ریاکارانه و بچه‌گانه از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای جبران شکست سفر ناکام اخیرش به اروپا باشد.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان عضویت دائم ایران در سازمان شانگ‌های گفت: عضویت دائم در سازمان شانگ‌های فرایند پیچیده‌ای دارد؛ برای عضویت در این سازمان کشور‌های متقاضی باید حدود ۳۱ موافقت‌نامه را امضا کنند و همان‌طور که می‌دانید تصویب موافقت‌نامه در داخل کشور یک پروسه طولانی‌مدت است و باید مورد تصویب و تایید مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نیز برسد؛ نهایتاً باید تاکید کنم که ما در مسیر عضویت دائم در سازمان شانگ‌های گام‌هایی را برداشته‌ایم.
 
سخنگوی وزارت خارجه در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص هجمه به حضور ایران در عراق توسط برخی رسانه‌ها و گروه‌های عراقی، اظهار داشت: ریشه‌ها و دلایل این قبیل حملات برای ما روشن است؛ با توجه به نگاه جمهوری اسلامی به دولت و ملت عراق این قبیل تلاش‌های مذبوحانه نمی‌تواند آثاری در روابط خوب میان تهران و بغداد داشته باشد.
 
قاسمی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون اختلافات در گروه هفت تصریح کرد: اتفاقاتی که در جلسه اخیر گروه هفت در کانادا رخ داد نشان داد که سایر کشور‌ها تحمل قلدری و خودبزرگ‌بینی امریکا را ندارند و حاضر نیستند به‌صورت چشم‌بسته دیکته‌های واشنگتن را بنویسند؛ اجلاس گروه هفت در کانادا یک نقطه خاص در تاریخ معاصر بود و این صف‌بندی و اختلافات نشان از تحولات جهان در حال گذار ما دارد و باید به امریکا تفهیم شود که کشوری مانند سایر کشور‌ها است و دیگران به راحتی خواسته‌های امریکا را نخواهند پذیرفت.
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آقای ولایتی گفته ایران باید به روسیه نزدیکتر شود؛ با توجه به اینکه تعداد سفر‌های وی به مسکو بیشتر از آقای ظریف است آیا این سخنان آقای ولایتی از جایگاه یک فرد حقوقی است یا یک فرد حقیقی؟ گفت: دکتر ولایتی از شخصیت‌های سیاسی کشور هستند که از جایگاه بالایی برخوردارند و ۱۶ سال وزیر امور خارجه بودند بنابراین از تجارب ارزشمندی در حوزه سیاست خارجی برخوردارند؛ اینکه شما می‌گویید تعداد سفر‌های دکتر ولایتی به روسیه بیش از تعداد سفر‌های دکتر ظریف است، یک آمار اشتباه می‌باشد چرا که تعداد سفر‌های آقای ظریف به مسکو در دوران تصدی وزارت امور خارجه از یک رکورد برخوردار است.
 
سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد: نقش آقای ولایتی در سمت مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری ایجاب می‌کند که وی وظایفی را در بزنگاه‌هایی دنبال کند و باید تأکید کنم که ایشان ارتباط خوبی نیز با وزارت امور خارجه دارند و هیچگونه موازی‌کاری و رقابتی در این حوزه وجود ندارد و ما در حال حرکت جمعی هستیم.
 
قاسمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران به برگزاری نشست پیش‌روی گروهک منافقین در فرانسه اعتراض خواهد کرد و برای جلوگیری از برگزاری آن مکاتباتی را با دولت فرانسه انجام خواهد داد یا خیر گفت: گروهک منافقین یک گروهک تروریستی با سابقه اقدامات خصمانه علیه ملت ایران است؛ برگزاری نشست‌های این گروهک تروریستی در فرانسه همواره مورد اعتراض جمهوری اسلامی ایران بوده است و ما معتقدیم کشور‌هایی مثل فرانسه نباید در بحث تروریسم استاندارد‌های دوگانه را اتخاذ کنند و تروریسم را به بد و خوب تقسیم کنند.
 
وی افزود: کسانی که در فرانسه برای برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین مجوز صادر می‌کنند باید بدانند که اقدامی ناپسند را انجام می‌دهند که برای آن‌ها جز پشیمانی چیزی باقی نمی‌گذارد.


کد مطلب: 170617

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/170617/ایران-حضور-قانونى-سوریه-نابودى-کامل-تروریسم-ادامه-مى-دهد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com