کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش اولین روز نمایشگاه فرانکفورت

مهر , 19 مهر 1397 ساعت 10:37

حزب الله :
اولین روز برپایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت دیروز با حضور جمعی از بازدیدکنندگان و اهالی تجارت کتاب پشت سر گذاشته شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اولین روز برپایی هفتادمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت دیروز چهارشنبه ۱۸ مهر پشت سر گذاشته شد و امروز پنجشنبه دومین روز این رویداد است.
 
امروز یورگن باس رئیس نمایشگاه، میزبان رئیس جمهور آلمان بود که از نمایشگاه بازدید به عمل آورد. همچنین سفیر ایران نیز به دیدار باس رفته و غرفه ایران در نمایشگاه را به طور رسمی افتتاح کرد.
 
به تعبیر اهالی صنعت نشر و مخاطبان اصلی این نمایشگاه، سه روز ابتدایی این نمایشگاه یعنی دیروز، امروز و فردا جمعه، سه روز اصلی نمایشگاه هستند و اکثر مذاکره‌ها، توافق‌ها و امضای قراردادها در این سه روز انجام می‌شود. به این ترتیب، دو روز پایانی یعنی روزهای چهارم و پنجم نمایشگاه هم در هر دوره، ویژه بازدید مخاطبان عام و اصطلاحا مردم عادی هستند. در غیر این صورت، آن دسته از افرادی که از طرف نمایشگاه دعوتنامه و کارت حضور نداشته باشند، ناچارند برای هر دفعه حضور در نمایشگاه، مبلغ ۵ یورو ورودیه پرداخت کنند.
 
نکته جالب درباره اولین روز نمایشگاه، خلوت بودن آن بود. به‌طوری که در خیلی از فضاهای باز و عمومی نمایشگاه، تراکم جمعیت کمی دیده می‌شد. حتی جمعیت حاضر در سالن‌های ناشران مختلف نمایشگاه نیز به حدی نبود که رفت و آمد بازدیدکنندگان و حاضران با مشکل روبرو شود. خلوتی دیروز این نمایشگاه را می‌توان ناشی از بازدیدهای هدفمند و برنامه‌ریزی شده دانست.
 
به دلیل حضور ملیت‌های مختلف در نمایشگاه، می‌توان چهره‌های متنوعی از همه کشورها را در اماکن و ساختمان‌های مختلف نمایشگاه شهر فرانکفورت شاهد بود که می‌توان جمع قابل توجهی از مسلمانان و زنان باحجاب را هم در این میان دید.
 
به غیر از برگزاری نشست‌های ادبی و کتابخوانی در سالن‌های مختلف نمایشگاه، عرضه کتابی درباره نادیا مراد دکتر جوان ایزدی بود که طی روزهای گذشته برنده جایزه صلح نوبل شد و برخورد وحشیانه نیروهای داعش با او، این روزها نقل محافل مختلف عمومی و حقوق بشری است.


کد مطلب: 180283

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/180283/گزارش-اولین-روز-نمایشگاه-فرانکفورت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com