کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خواننده پاپ:

برخی خوانندگان تاریخ مصرف دارند

میزان , 26 تير 1397 ساعت 15:33

حزب الله :
خواننده موسیقی پاپ گفت: حمایت‌های ویژه باید از موسیقی فاخر بشود، اما همواره این حمایت‌ها از موسیقی بی ارزش و سطحی صورت می‌گیرد. متاسفانه ما خوانندگانی داریم که مانند ظروف تاریخ مصرف دار شده‌اند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، خواننده موسیقی پاپ گفت: حمایت‌های ویژه باید از موسیقی فاخر بشود، اما همواره این حمایت‌ها از موسیقی بی ارزش و سطحی صورت می‌گیرد. متاسفانه ما خوانندگانی داریم که مانند ظروف تاریخ مصرف دار شده‌اند.
 
نیما مسیحا خواننده موسیقی پاپ درباره کم کاری خود در سال‌های اخیر گفت: به دلیل فضای فعلی عرصه موسیقی تمایلی به فعالیت به شکل جدی نداشتم و از خوانندگی فاصله گرفتم، اما به تازگی فعالیتم را در قالب جدید شروع کرده‌ام.
 
وی در همین راستا افزود: این روز‌ها مشغول اجرای قطعاتی در نمایش "لیلا و چند مسافر" به کارگردانی محمد رحمانیان هستم که هر شب در تماشاخانه ایرانشهر اجرا داریم به عبارتی یک موسیقی نمایش است که به دلیل علاقه‌ام به آثار محمد رحمانیان این همکاری شکل گرفت و تا ۱۵ روز دیگر روی صحنه خواهد بود.
 
این خواننده موسیقی پاپ درباره قطعاتی که در این نمایش اجرا می‌شود اظهار کرد: قطعاتی که در نمایش "لیلا و چند مسافر" اجرا می‌شود از ساخته‌های جدید علیرضا افکاری و بسیار ماندگار هستند. ۶ قطعه را در این موسیقی نمایش فاخر اجرا می‌کنم و به آن علاقه زیادی دارم. ترانه‌های این قطعات از محمد سعید میرزایی، محمد سلمانی و سپیده ذهنی است. "کوچه‌های بی کسی"، "دلگیرم"، "عاشق ترین"، "افسانه عشق"، "عشق" و "آزادی" نام قطعاتی است که در این موسیقی نمایش اجرا می‌شود.
 
مسیحا درباره وضعیت فعلی عرصه موسیقی بیان کرد: وضعیت موسیقی پاپ کشور ما هر روز بدتر می‌شود و هر کسی کار خود را می‌کند. این عرصه به سمت و سویی رفته که در گذشته پیش بینی کرده بودیم. امیدوارم بتوانیم گوش مخاطب را با موسیقی فاخر و ارزشی عادت دهیم، چون مخاط باید برای گوش خود ارزش قائل باشد و هر چیزی را نباید بشنود. اشعاری که در حال حاضر سروده می‌شود ارزش شنیداری ندارند، اما نمی‌دانم چرا از این افراد حمایت‌های ویژه می‌شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: حمایت‌های ویژه باید از موسیقی فاخر بشود، اما همواره این حمایت‌ها از موسیقی بی ارزش و سطحی صورت می‌گیرد. متاسفانه ما خوانندگانی داریم که مانند ظروف تاریخ مصرف دار شده‌اند، یعنی به شکل مقطعی می‌آیند، به مدت دو سال موسیقی اجرا می‌کنند و پس از آن می‌روند و دیگر خبری از آن‌ها نیست، یعنی مانند محصولی هستند که مورد استفاده از سوی تهیه کنندگان قرار می‌گیرند. وجود چنین روندی باعث نابودی موسیقی است.
 
این خواننده پاپ درباره راهکار‌های بهبود وضعیت عرصه موسیقی توضیح داد: اگر فیلتر‌هایی برای ورود خوانندگان اعمال می‌شد تا هر کس با هر نامی وارد عرصه موسیقی نشود شاهد وضعیت خوبی در عرصه موسیقی بودیم. بابک بیات همیشه می‌گفت: هرکس که می‌خواند خواننده نیست، بنابراین باید یک خواننده دارای ویژگی‌های خاصی در صدا باشد تا بتوان نام او را خواننده گذاشت، ولی متاسفانه شاهد این هستیم که جوانان علاقه‌مند به واسطه پارتی و رانت وارد این عرصه شده، مورد سواستفاده مالی قرار می‌گیرند و پس از یک یا دوسال اجرا وقتی تهیه کننده می‌بیند که پتانسیل این خواننده تمام شده است و قدرت جذب مخاطب را ندارد به سراغ خواننده دیگری می‌رود. همین موضوع یعنی مصرفی شدن موسیقی باعث از بین رفتن موسیقی می‌شود.
مسیحا خاطرنشان کرد: بسیاری از تهیه کنندگان که در حال حاضر به برگزاری کنسرت‌ها با خوانندگان مشغول هستند اصلا آگاهی از موسیقی ندارند، کاری هم به فالش خواندن یا شکل اجرای خواننده ندارند و تنها بر این مبنا که فرد می‌تواند روی استیج بایستد روی او سرمایه‌گذاری می‌کنند و به پول می‌رسند که این کار به نوعی حق کشی است یعنی حق دیگر خوانندگان خوب را پایمال می‌کنند تا پولی برای خود به دست آورند و این وضعیت روز به روز باعث بدتر شدن وضعیت عرصه موسیقی شده است.


کد مطلب: 173461

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/173461/برخی-خوانندگان-تاریخ-مصرف

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com