کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صبح امروز صورت گرفت؛

افتتاح طرح توسعه فولاد در اصفهان با حضور معاون اول رئیس جمهور

19 تير 1397 ساعت 14:38

بهره برداری از چهار طرح فولادی و افتتاح طرح توسعه فولاد با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز صورت گرفت.


 در بازدیدی که معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت از فولاد مبارکه سبا داشت، از نیروگاه ۲۵ مگاواتی برق فولاد سبا، تصفیه خانه پساب های صنعتی فولاد مبارکه، احداث کارخانه آهک کلسینه شرکت فولاد سنگ مبارکه و طرح تقلیل فشار گاز فولاد مبارکه بهره برداری شد.
 
طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیون یورو به اجرا درآمده است.
 
در پی اجرای این طرح میزان تولیدات محصولات فولاد سبا از ۷۵۰ هزار تن به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال می رسد.
 
در طرح توسعه فولاد ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.
 
کلاف نورد گرم، ورق های فولادی و ورق آجدار از جمله تولیدات فولاد سبا است.
 
همچنین نیروگاه ۲۵ مگاواتی فولاد سبا با هدف تامین برق نواحی تولیدی به بهره برداری رسید و استراتژیک این مجتمع صنعتی و سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و ۱۳.۷ میلیون یورو و اشتغالزایی برای ۳۰ نفر راه اندازی شد.
 
ویژگی خاص این طرح، طراحی و اجرای هفت دستگاه CHP (به معنای تولید هم‌زمان گرما و برق) با ظرفیت ۴.۲ مگاوات و تامین آب گرم ساختمان اداری جهت گرمایش و سرمایش و تولید همزمان برق و گرما است.
 
طرح تصفیه خانه پساب های صنعتی فولاد مبارکه نیز با ظرفیت سه هزار متر مکعب در ساعت با سرمایه ۱۵ میلیون یورو به بهره برداری رسیده است که طی اجرای این طرح ۳۰ نفر مشغول به کار می شوند.
 
این طرح با هدف کاهش وابستگی به آب و بهبود وضعیت زیست محیطی اجرا شده است.
 
این طرح، بزرگترین تصفیه خانه پساب صنعتی و واحد RO کشور است که پساب صنعتی را به آب صنعتی جهت استفاده در خطوط تولید تبدیل می کند.
 
طرح تقلیل فشار گاز فولاد مبارکه نیز با هدف تامین گاز مورد نیاز طرح های توسعه ظرفیت فولاد خام تا ۷.۲ میلیون تن و با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کد مطلب: 172859

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/172859/افتتاح-طرح-توسعه-فولاد-اصفهان-حضور-معاون-اول-رئیس-جمهور

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com