کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در کرج؛

راه اندازی خط ویژه داروی مسکن ترافیک تا پیش از راه اندازی بی.آر.تی

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج , 25 بهمن 1396 ساعت 9:38

حزب الله :
راه اندازی خط ویژه اتوبوس در مسیرهای چهارراه امام خمینی(ره) تا میدان سپاه، در حالی از سوی مدیریت شهری کرج در حال اجراست که این اقدام به گفته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهری، اقدامی زیرساختی محسوب نیمی شود.



به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدرضا احمدی نژاد  گفت: این خط با هدف افزایش سرعت خدمت رسانی در مسیر ذکر شده بخصوص در ایام منتهی به نوروز و روزهای پایانی سال که سرعت زندگی بالاتر و حجم تردد شهروندان بیشتر است راه اندازی شده است.
 
وی، با اشاره به اینکه اجرای این طرح به عنوان یک مسکن موقت تا پیش از راه اندازی خطوط تندروی بی. آر. تی انجام گرفته است، به بیان برخی تفاوت های خطوط ویژه و بی. آر. تی پرداخت.
 
احمدی نژاد افزود: خطوط و ایستگاه های اتوبوس های بی.آر.تی وسط خیابان قرار دارد و درهای آن از سمت چپ باز می شود اما اتوبوس های خط ویژه دومحوره بوده و مسیر حرکت اتوبوس ها در این خطوط به وسیله باتومی و گل میخ جدا می شود.
 
معاون شهردار در امور حمل و نقل و ترافیک بیان داشت: خطوط بی.آر.تی به طور کامل از جریان ترافیک جدا می شود اما خطوط ویژه در زمان های شدت گرفتن ترافیک، مورد استفاده سایر خودروها نیز قرار می گیرد.
 
وی ادامه داد: از این رو راه اندازی این خط ویژه در حال حاضر اقدام زیرساختی برای حمل و نقل و ترافیک شهری کرج محسوب نمی شود اما به عنوان مسکنی در بحران ترافیکی ایام پایانی سال و تا پیش از فعال شدن خطوط بی.آر.تی در کرج مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
این مسئول، تعداد اتوبوس هایی که در این خط تردد خواهند کرد را دو دستگاه عنوان کرد که نزدیک به دو سال پیش خریداری شده بود.
 
به گفته احمدی نژاد، مسیر کامل در نظر گرفته شده برای این خط از چهارراه امام خمینی(ره) تا کمالشهر است اما در فاز نخست، خط ویژه تا میدان سپاه راه اندازی می شود.
 
وی در خصوص راه اندازی خطوط بی.آر.تی نیز بیان داشت: برای این منظور پیگیر دریافت مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی بودیم که با توجه به عدم تحقق این امر تاکنون، در نظر داریم منابع لازم برای راه اندازی این خطوط را طی سال آینده از طریق دریافت مشارکت یا از محل اعتبارات شهرداری کرج تامین کنیم.
 
این مسئول اضافه کرد: در صورت تامین منابع، خطوط مذکور را راه اندازی خواهیم کرد تا به عنوان یک طرح زیرساختی ترافیکی در شهر مورد بهره برداری قرار گیرد.


کد مطلب: 162490

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/162490/راه-اندازی-خط-ویژه-داروی-مسکن-ترافیک-پیش-بی-آر-تی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com