کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرجنگل‌بانی‌های موجود در محور کرج-چالوس تجهیز شود

تسنیم , 2 مهر 1397 ساعت 15:11

حزب الله :
معاون حفاظت و امور اراضی استان البرز گفت: در حال حاضر حدود ۷ مورد سرجنگل‌بانی کوچک در جاده چالوس وجود دارد، که این نقاط را می توان تجهیز کرد تا در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عبدالرضا ابراهیمی پیش از ظهر امروز  در اولین نشست مشترک بخشداری‌ها و شوراهای حوزه آبخیز که در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت جلب مشارکت مردمی در پیشبرد اهداف منابع طبیعی بسیار مهم است و سبب پیشبرد کارها و اهداف این سازمان است.
 
وی با اشاره به اینکه شیوه حاکمیتی مطلق و نظارت بر دستگاه‌های دولتی باید به سوی مشارکت مردمی حرکت کند، افزود: دسترسی به نقاط صعب‌العبور در مواقعی از جمله امدادرسانی برای اطفای حریق یا حل تصرف اراضی ملی در ارتفاعات روستایی تنها با کمک مسئولان آن بخش و بخشداری و شورای روستا انجام می‌شود.
 
ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 7 مورد سرجنگل‌بانی کوچک در جاده چالوس وجود دارد، عنوان کرد: این نقاط را می توان تجهیز کرد تا  در مواقع ضروری از آنها استفاده شود.
 
معاون حفاظت و امور اراضی استان البرز با اشاره به اینکه در مشارکت، همیاری و همدلی بخشداری‌ها و شوراها در  منابع طبیعی نباید کوتاهی شود، بیان کرد: آنچه که آسیبی جدی به اراضی ملی می‌زند شامل مواردی مثل بیماری‌های نباتی در سطح جنگل‌ها و مراتع است.
 
وی با اشاره به اینکه باید در بخش آگاهی و پیشگیری پیشرفت‌های لازم انجام شود و این کار به مشارکت مردم بستگی دارد، تصریح کرد: در حوزه 2 سد طالقان و امیرکبیر که اجازه سم پاشی وجود ندارد باید به صورت  مکانیکی یا بیولوژیکی انجام  شود  که  این  کار  بسیار حساس  و مهم  است.
 
 همچنین سرهنگ فرامرز نیکزاد  در این جلسه اظهار داشت: اگر مشارکت‌های  مردمی وجود نداشته باشد یگان‌ حفاظت در کارهای خود موفق نمی‌شود؛ مردم نقش بسیار مهمی در امور تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت دارند. 
 
وی با بیان اینکه امکان  ابراز نظر مردم و مشارکت آنها در تمام مراحل بسیار مهم است، افزود: ما باید به نقطه‌های مثبت و کیفیت‌های بالای پروژه‌های منابع طبیعی بپردازیم و از اتلاف منابع انسانی جلوگیری کنیم.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تصریح کرد: نقش مردم در رفع تصرف اراضی ملی  بسیار مهم است  و همچنین عملیات اطفای حریق و توسعه جنگل نیاز بسیار زیادی به مشارکت مردم در این حوزه‌ها دارد. 
 
وی تصریح کرد: شرکت در دوره‌های آموزشی و  داشتن آگاهی از اهمیت جنگل‌ها با مشارکت‌های مردمی بسیار با اهمیت است.


کد مطلب: 178826

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/178826/سرجنگل-بانی-های-موجود-محور-کرج-چالوس-تجهیز-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com