کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر صمت در کرج:

۵۷ شرکت توسعه صادرات ثبت شده است

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج , 30 آبان 1397 ساعت 10:24

حزب الله :
معاون وزیر صمت گفت: حدود ۵۷ شرکت توسعه صادرات ثبت شده است و این شرکت‌ها خدمات صادراتی به واحدها می‌دهند همچنین از ۷۴ هزار و ۵۰۰ قرارداد ۴۲ هزار واحد فعال بهره‌بردار در شهرک‌ها وجود دارد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محسن صالحی‌نیا عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنایع کوچک به لحاظ تعدادی چیزی حدود 65 تا 67 هزار واحد تولیدی است که  ممکن است به دلایل نوع فعالیت‌شان در زمان‌های مختلف با چالش‌هایی روبه‌رو شده و در مقاطعی این تعداد کم و زیاد می‌شود.
 
 سرپرست سازمان صنایع کوچک با بیان اینکه کالاها الزاما  در خود  یک واحد تولیدی مدیریت و تامین نمی‌شود، گفت: باید یک مجموعه متعددی بیایند و تولیدات را به مرور انجام دهند و در زنجیره تامین نهایتا به کالای نهایی برسانند.
 
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه تامین مواد اولیه برخی از محصولاتی که در نمایشگاه وجود دارد توسط صنایع مادر که در پتروشیمی است انجام می‌شود، تصریح کرد: بیشتر واحدهایی که در این  نمایشگاه هستند دارای پتانسیل‌های صادراتی هستند و  تامین مواد اولیه آنها  در زنجیره بعدی واحد های کوچک و متوسط انجام می‌شود که با دانش خود و دانش فرآیند تولید و بازاریابی این کار انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که در مناطق صنعتی مستقر می‌شوند را  باید بتوانیم با سیاست‌گذاری و زیرساخت‌های مناسب برای آنها مشخص کنیم، بیان کرد: این زیرساخت باید چه برای کسانی که در این شهرک‌ها مستقر هستند و  چه شرکت‌هایی که می‌خواهند بیایند و شکل بگیرند جزو اهداف مهم ما شود.
 
صالحی‌نیا با بیان اینکه صنایع در تامین نقدینگی باید از مسیرها و گام‌هایی که در قالب سیاست‌های دولت است استفاده کنند، بیان کرد: بسیاری از تسهیلاتی که مورد نیاز است باید ایجاد شود.
 
وی با اشاره به اینکه امسال تامین مواد اولیه با شرایط مناسب در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: بسیاری  از واحدهای تولیدی استان البرز به صورت تجمیعی در قالب خوشه‌های صنعتی و تعاونی‌ها برای تامین مواد اولیه شکل گرفته‌اند.
 
وی با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا با مشکلاتی مواجه هستیم که  اگر  شرایط  به خوبی پیش رود مشکلات ما حل می‌شود، عنوان کرد: تعداد شهرک مصوب  978 شهرک و 807 شهرک در حال بهره‌برداری در کشور وجود دارد.تا پایان شهریور امسال حدود 57 شرکت توسعه صادرات ثبت شده است.
 
وی ادامه داد: این شرکت‌ها خدمات صادراتی به واحدهای تولیدی مرتبط می‌دهند و آن چیزی که در صنایع کوچک و متوسط است حدود 33 هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها مستقر هستند.
 
صالحی نیا عنوان کرد: حدود 57 شرکت توسعه صادرات ثبت شده است و این شرکت‌ها خدمات صادراتی به واحدها می‌دهند همچنین از 74 هزار و 500 قرارداد 42 هزار واحد فعال بهره‌بردار در شهرک‌ها وجود دارد.


کد مطلب: 183487

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/183487/۵۷-شرکت-توسعه-صادرات-ثبت-شده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com