کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرخ ها در انتظار نتایج بهتر؛

مورد متفاوت سرمربی تراکتورسازی/ جان توشاک و راهی جدا از دیگران

مهر , 20 مرداد 1397 ساعت 12:45

حزب الله :
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در قامت یک «آنتی پوپولیسم» روی نیمکت تیمی می‌نشیند که پرشورترین هواداران را پشت سر خود می‌بیند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، تراکتورسازی تبریز از سه بازی ابتدایی خود در رقابت های هجدهمین دوره لیگ برتر تنها دو امتیاز کسب کرده است. تیمی پرستاره که از مالک تا بازیکن سهمیه امیدش تغییر کرده است تا بار دیگر شور و شوق را بین هواداران خود به ارمغان بیاورد.
 
تراکتورسازی تبریز بدون شک در مثلث پرطرفدارترین باشگاههای فوتبال ایران حضور دارد. تیمی پرشور که مالک متمولش با خریدهای خود به جذابیت فوتبال باشگاهی ایران افزوده است.
 
محمدرضا زنوزی اشکان دژاگه را که آرزوی هر باشگاهی بود تا وی را در ایران به خدمت بگیرد جذب کرد. او در شبی که دژاگه را تراکتوری کرد مسعود شجاعی را هم خرید تا لقب تیم پرستاره را روی جلد اکثر نشریات ورزشی برای تراکتور ببنیم. زنوزی جان توشاک را هم حذب کرد تا در کنار خریدهای خارجی خود از بریتانیا نشان دهد نوسانات ارزی هیچ تاثیری در یارگیری اش ندارد.
 
با این حال سرمربی ولزی و کارکشته تراکتورسازی تبریز تاکنون نتوانسته است بازی دلخواه هواداران را در زمین پیاده کند و هوادارانش را نگران کند.
 
توشاک بدون شک یکی از بزرگترین نام هایی است که وارد فوتبال ایران شده است و شاید عاشقان فوتبالی که متولد دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی هستند بدشان نیاید عکسی با او به یادگار بگیرند. با این حال سرمربی تراکتورسازی تبریز در مقابل تمام شور و شوق هواداران خودی کاملا آرام است.
 
شاید اگر بخواهیم به اسم مربیانی که روی نیمکت تراکتور نشسته اند نگاهی بیندازیم شخصیتی شبیه به توشاک نبینیم.  او کاملا متفاوت تر از هر آنچه قبل تر روی نیمکت پرشورها دیده بودیم می نشیند. هرگز در طول نود دفقیقه کنار خط نمی آید تا بازیکنان و هواداران تیمش را با خوابیدن روی زمین و لگد زدن به بطری آب تحریک کند.
 
توشاک شخصیتی کاملا خنثی برای هواداران تراکتور دارد. وی که در همین مدت کوتاه حضورش متوجه شده است تراکتورسازی یکی از بخش های غیر قابل گذشت در زندگی هوادارانش است بازهم خودش را به زور محبوب نمی کند.
 
مورد عجیب جان! با تمام فشارهایی که در روزهای گذشته تحمل می کند نشانه های بزرگ بودن را هم دارد. او نشان داده است برای محبوب شدن نباید تنها شال تکان داد و باختن را تقصیر داور و چمن ورزشگاه انداخت.
 
توشاک در تمام کنفرانس های خبری پس از بازی های تراکتورسازی تبریز یک جمله با فعل و فاعل مشخص گفته است: « خوب نبوده ایم و تمام این مشکلات فنی تقصیر من است».
 
جمله ای آموزنده برای مربیان داخلی و خارجی شاغل در فوتبال ایران که باید یادشان بماند اسیر اتمسفر نشوند و توانایی فنی خود را افزایش دهند.
 
ورود جان توشاک ها به فوتبال ایران فارغ از اینکه بار فنی مناسبی داشته باشند و کیفیت لیگ را بهبود ببخشند باز هم مفید است. آنها تعریفی صحیح از مربیگری می کنند و نقش خود را به عنوان رهبر فنی تیم به خوبی می دانند.


کد مطلب: 175503

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/175503/مورد-متفاوت-سرمربی-تراکتورسازی-جان-توشاک-راهی-جدا-دیگران

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com