کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت دفاع آلمان:

ایران نقشی در حادثه الفجیره ندارد

خبرآنلاین , 25 ارديبهشت 1398 ساعت 20:53

حزب الله:
یک مقام نظامی آلمان گفت هیچ نشانه از از حمایت یا نقش ایران در حادثه بندر الفجیره وجود ندارد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نقل از وب سایت خبری عربی 21، سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفت که هیچ نشانه ای از نقش ایران در انفجار نفتکش های بندر الفجیره امارات وجود ندارد.
 
این مقام نظامی در ادامه اظهارات خود افزود که ارتش آلمان، آموزش نظامیان عراقی در کشور عراق را متوقف کرده است. این در حالی است که بغداد امروز طی بیانیه ای اعلام کرد هیچ نشانه از توقف آموزش نظامیان از سوی آلمان دیده نشده است.
 
بغداد در حالی این خبر را تکذیب کرده است که سخنگوی وزارت دفاع آلمان توقف آموزش نیروهای نظامی عراق را تأیید کرد، اما افزود این اقدام به این معنا نیست که برنامه‌های آموزشی ارتش آلمان برای افسران عراقی طی روزهای آینده دوباره از سر گرفته نشود.
 
شمار نظامیان آلمانی مستقر در عراق ۱۶۰ نفر است. از این تعداد، حدود ۶۰ نظامی در یک کمپ نظامی در شمال بغداد مستقر شده‌اند که در این محل برنامه آموزش نظامیان عراقی اجرایی می‌شود. حدود ۱۰۰ نظامی هم در شمال عراق و در منطقه کردنشین حضور دارند.
 
از سوی دیگر، منابع هلندی هم امروز اعلام کردند که این کشور مأموریت‌های نظامی خود در عراق را به دلایل امنیتی متوقف کرد، اما ساعاتی بعد از انتشار این خبر، سفارت هلند در بغداد آن را رد کرد.
 
این اقدام ارتش آلمان و هلند ساعاتی پس از آن اعلام می‌شود که وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای از صدور دستور خروج برخی از کارمندان سفارت این کشور از عراق خبر داد.


کد مطلب: 197068

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/197068/ایران-نقشی-حادثه-الفجیره-ندارد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com