کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مایک پمپئو؛

آمریکا آماده است فورا مذاکرات با کره شمالی را از سر بگیرد

مهر , 29 شهريور 1397 ساعت 12:29

حزب الله :
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش آمادگی از سرگیری فوری مذاکرات با کره شمالی را که با هدف خلع سلاح هسته ای این کشور صورت می گیرد، دارد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که کشورش آمادگی دارد که فورا مذاکرات با کره شمالی را با هدف خلع سلاح هسته ای این کشور تا سال ۲۰۲۱ از سر بگیرد.
 
وی همچنین از توافق صورت گرفته میان دو کره استقبال کرده است و آن را «تعهدات مهم» توصیف کرده است.
 
وزیر خارجه آمریکا روز گذشته گفته بود که از «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی دعوت کرده که در حاشیه حضورش در نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، با او دیدار کند.
 
وی همچنین گفت که آمریکا از نمایندگان کره شمالی دعوت کرده تا در اولین فرصت با فرستاده ویژه آمریکا در خصوص کره شمالی در اتریش دیدار کنند.
 
پیشتر رئیس جمهور آمریکا نیز از توافق نظامی کره شمالی و کره جنوبی و اقداماتی که کره شمالی قرار است در چارچوب این توافق انجام دهد استقبال کرده و آن را هیجان انگیز نامیده است.
 
در جریان دومین روز دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی توافقی نظامی میان دو کشور امضا شده که کره شمالی وعده داده است که یکی از میدان های موشکی خود را تحت نظارات کارشناسان خارجی قرار دهد و تأسیسات هسته ای یونگ بیون را کاملا تعطیل کند.


کد مطلب: 178537

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/178537/آمریکا-آماده-فورا-مذاکرات-کره-شمالی-سر-بگیرد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com