کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت نفت همچنان بالای ۷۱ دلار

تسنیم , 26 فروردين 1398 ساعت 15:16

حزب الله:
قیمت هر بشکه نفت برنت که روز جمعه به ۷۱ دلار و ۸۷ سنت یعنی بالاترین رقم از ۱۲ نوامبر تاکنون رسیده بود، امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۴۴ سنت رسید.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پس از آنکه قیمت نفت برنت در جلسه گذشته به بالاترین رقم در طی 5 ماه گذشته رسید و در حالی که سرمایه گذاران سیگنال های ضد و نقیضی را از عرضه جهانی نفت دریافت می کنند، قیمت نفت امروز اندکی کاهش داشت.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت که روز جمعه به 71 دلار و 87 سنت یعنی بالاترین رقم از 12 نوامبر تاکنون رسیده بود، امروز با 11 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 71 دلار و 44 سنت رسید.
 
قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 26 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 63 دلار و 63 سنت رسید.
 
ویرندرا چاوهان، تحلیلگر بازار نفت در موسسه انرژی اسپکتس با اشاره به سیگنال های ضد و نقیضی که از جانب آمریکا و اوپک به بازار ارسال می شود گفت: «من انتظار دارم قیمت نفت فعلا در حدود 70 دلار باقی بماند و نوسان چندانی را شاهد نباشد.»
 
وی افزود: «شاخص های عرضه نفت آمریکا نشان می دهد که میزان فعالیت های تولیدی در این کشور افزایش یافته و این نوید افزایش تولید در نیمه دوم سال را می دهد.» اما در عین حال «اظهارات جسته و گریخته وزرای کشورهای عضو اوپک و متحدانش نشان می دهد که عرضه نفت این گروه به سطح تابستان سال گذشته باز نخواهد گشت.»
 
سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش قرار است در ماه ژوئن تشکیل جلسه دهند و در مورد ادامه یا توقف کاهش تولید نفت تصمیم گیری نمایند. اوپک، روسیه و دیگر تولید کنندگان تولید روزانه خود را از ابتدای ماه ژانویه روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش داده اند.
 
عربستان بزرگترین تولید کننده عضو اوپک ظاهرا علاقمند به پایین نگه داشتن تولید است، اما منابع اگاه در درون اوپک گفته اند اگر اختلال در عرضه نفت سایر کشورها ادامه یابد اوپک ممکن تولید خود را افزایش دهند.


کد مطلب: 194411

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194411/قیمت-نفت-همچنان-بالای-۷۱-دلار

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com