کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت بهره گیری از توان بانوان در عرصه مدیریت هایِ کلان/عزل بانوان نشانه های خوبی به همراه ندارد

23 تير 1397 ساعت 10:08

حزب الله :
رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تاثیر حضور بانوان در ارتقایِ کمی و کیفی خدمات گفت که عزل بانوان در شهرداری کرج نشانه های خوبی به همراه ندارد.



به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سارا دشتگرد در حاشیه دومین نشست توانمندسازی بانوان شاغل در شهردرای کرج در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج به عزل بانوان در شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: به زودی بهره گیری از توان بانوان در عرصه های مدیریتی پررنگ تر از قبل خواهد شد.
 
رییس مرکز پروهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از رویکرد موجود در این دستگاه خدمات رسان، افزود: شهردار سابق نگاه خوبی به توانمندی مدیریتی بانوان  داشت و در دوره کوتاه مدیریت وی شاهد چندین انتصاب بودیم اما در دوره جدید این رویکرد دگرگون شده و همه انتصابات به جز یک مورد به عزل و برکناری بانوان منجر گردیده که این شرایط مطلوب نیست و نشانگر عدم درک صحیح از استعدادهای مدیریتی و اجرایی زنان شاغل در شهرداری کرج است.
 
 
 
در تلاشیم توان بانوان را در عرصه های مدیریتی به اثبات برسانیم
 
رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به دومین نشست هم اندیشی بانوان شاغل در شهرداری کرج که با حضور مدیرکل بانوان استانداری البرز برگزار شد، گفت: در این نشست به بررسی مشکلات بانوان در محیطِ کار پرداختیم.   
 
وی با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات هم اندیشی اظهار داشت: برگزاری نشست های توانمندسازی نشانگر عدم فراموشی وعده ها و شعارهای انتخاباتی لیست امید در خصوص توجه به بانوان و مسایل مربوط به آنان است، تلاش می کنیم توان بانوان را در عرصه های مدیریتی به اثبات برسانیم.
 
دشت گرد با اشاره به اینکه شورای پنجم در قدم اول موضوع بانوان را مورد توجه قرار داده، ادامه داد: این رویکرد باید در تمامی ادارات فراگیر شده تا شاهد رشد و شکوفایی بانوان در مناصبِ مدیریتی باشیم.
 
این عضو شورا با بیان اینکه حدود 60 درصد از صندلی های تحصیلی در نظام آموزش عالی کشور را دختران از آن خود کرده اند، یادآور شد: این در حالی است که سهم مدیریتی بانوان در کشور بسیار ناچیز است و به سه درصد هم نمی رسد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شورای عالی اداری و شورای اداری و استخدامی کشور تلاش زیادی برای اصلاح آیین نامه مدیران حرفه ای در راستای توجه به استعدادهای بانوان کرده است اما هنوز زمینه های انتخاب زنان به خوبی فراهم نشده و این معضل نیازمند پیگیری های بسیار جدی است.
 
رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج یکی از دلایل کم رنگ بودن بانوان در عرصه مدیریتی را عدم اعتماد به آنان ذکر کرد و گفت: در زمینه باید آسیب شناسی جامعی صورت گیرد.
 
این عضو شورا با بیان اینکه تجربه ثابت کرده بانوان دارای ذات مدیریتی و توانمندی های بالقوه ای هستند، خاطرنشان کرد: در صورتی که این بستر فراهم شود، انرژی قابل توجهی برای پیشرفت و آبادانی کشور آزاد می شود.
 
دشت گرد تصریح کرد: مردان و زنان باید برای تصدی مسولیت ها دارای شرایط یکسان باشند و آنچه آن ها را به کرسی مدیریتی نزدیک تر می کند، نگاه عادلانه و رعایتِ اصول شایسته سالاری است.
 
وی با اشاره به اینکه اکنون شناخت لازم در جامعه نسبت به توانمندی ها و پتانسیل های بانوان وجود ندارد، بر ضرورت انتصاب مدیران بانو از حالت اختیار به الزام تاکید کرد و گفت: زنان از یکسو باید برای پذیرش مسولیت های بزرگ مهیا شوند و آموزش های لازم را فرا گیرند و از سوی دیگر مردان نیز باید برای واگذاری کارهای مهم به بانوان اعتماد کنند. 
 
رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در پایان ابراز امیدواری کرد که این نشست ها به کسبِ سهم 30 درصدی بانوان از کرسی های مدیریتی کمک شایانی خواهد کرد. 
 
به گفته دشت گرد، شناسایی بانوان متخصص، مجرب و متعهد در حوزه های گوناگون، تشکیل کارگروه بانوان، تشکیل کمیته های تخصصی و بررسی راهکارهای حضور زنان در ساختارهای مدیریتی شهرداری کرج از محورهای سلسله نشست های بررسی مسایل بانوان شهر کرج خواهد بود.


کد مطلب: 173090

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/173090/ضرورت-بهره-گیری-توان-بانوان-عرصه-مدیریت-های-کلان-عزل-نشانه-های-خوبی-همراه-ندارد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com