کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توزیع هدفمند می‌شود

واکنش وزیر جهاد کشاورزی به افزایش قیمت گوشت

تسنیم , 11 بهمن 1397 ساعت 11:48

حزب الله:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۹۰ درصد گوشت قرمز در داخل کشور و ۱۰ درصد از خارج تامین می‌شود اما به دلیل افزایش قاچاق ناچار به افزایش واردات گوشت به شده‌ایم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمود حجتی صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح آبیاری تحت فشار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت ایام دهه فجر 4 هزار پروژه کشاورزی با اعتبار 4300 میلیارد تومان در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد در حالی که در استان قزوین نیز 130 پروژه با 654 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
 
وی بیان کرد: سیستم‌های نوین آبیاری از طرح‌های محوری و در راستای اقتصاد مقاومتی بوده که راندمان آب را افزایش داده تا از این نعمت به خوبی استفاده کنیم و در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
 
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در دولت یازدهم ، 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبیاری  نوین شده‌اند و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه ردیف‌های خاصی در نظر گرفتند.
 
حجتی خاطرنشان کرد:  در حال حاضر 2 میلیون و 50 هزار هکتار از اراضی به آبیاری نوین مجهز هستند که این روند ادامه خواهد داشت در حالی 4 میلیون هکتار در دستور کار است که در جلوگیری از هدررفت آب نقش دارد.
 
وی در پاسخ به سئوال در مورد گوشت قرمز گفت: بیش از 90 درصد گوشت قرمز در داخل کشور و 10 درصد از خارج تامین می‌شود اما امسال به دلیل بالا رفتن ارز، قاچاق ناچار به افزایش واردات گوشت به صورت زنده یا لاشه شدیم.
 
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: گوشت منجمد از برزیل وارد کشور می‌شود و می‌توان گفت در مجموع گوشت وارداتی سهم کمی در مصرف کشور دارد.
 
حجتی ادامه داد: در جلسه با مدیران بنا شد گوشت وارداتی به صورت هدفمند توزیع شود تا به خاطر واسطه‌گری از مسیر خود خارج نشده و به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.


کد مطلب: 189291

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/189291/واکنش-وزیر-جهاد-کشاورزی-افزایش-قیمت-گوشت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com